کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۲۹۱
تاریخ خبر:

ویروس کرونا با فروش شرکت‌های بیمه چه کرد؟

شیوع کرونا موجب تعطیلی یا کسادی بازار خیلی از کسب‌وکارها شده است. شرکت‎های بیمه‌ای از این قاعده مستثنا هستند. آنها از یک طرف به‌خاطر کاهش سفرهای جاده‌ای و کم‌شدن تلفات جاده‌ای که هر سال پرداختی‌های بسیاری را برای شرکت‌های بیمه تحمیل می‌کرد، جشن گرفته‌اند و از طرف دیگر ترس ابتلا به ویروس کرونا و آینده مبهم آن باعث شده تقاضا برای بیمه عمر افزایش پیدا کند.

مسئول نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه‌ در همین رابطه به اقتصاد آنلاین می‌گوید شیوع ویروس کرونا روی بعضی بیمه‌ها مثل بیمه بدنه و ثالث تاثیری ندارد زیرا ثالث اجباری است و بیمه مرکزی هم بخشنامه داده است که بیمه‌گذاران می‌توانند بیمه‌های ثالث خود را بدون پرداخت حق بیمه در این شرایط تمدید کنند و پس از به پایان رسیدن این بحران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. به‌این ترتیب درآمدهای بیمه شخص ثالث محفوظ می‌ماند و هزینه‌ها به‌خاطر کاهش تصادفات فوتی و جرحی و خسارتی پایین می‌آید.

این فعال بازار بیمه در رابطه با سایر انواع بیمه‌نامه‌ها مثل بیمه‌نامه اشخاص، درمان و عمر می‌گوید ممکن است برخی شرکت‌های بیمه‌ای در ذیل بیماری‌های خاص خود کرونا را جا بدهند و هزینه‌هایی برای آن پرداخت کنند. از آنجا که بیمه عمر هم سرمایه‌ای برای آینده افراد محسوب می‌شود با توجه به مرگ و میر افراد تقاضا برای بیمه عمر بیشتر شده است.

به‌گفته این نماینده برخی شرکت‌های بیمه پوشش‌های خاص درمانی برای بیمه عمرشان آماده کردند که کرونا را در ذیل آن آوردند که در این صورت اگر فردی به کرونا مبتلا شد می‌تواند خسارت هزینه بیمارستان را دریافت کند. البته به نظر نمی‌رسد تاثیری که کرونا روی بیمه‌ها می‌گذارد با سایر نقاط جهان یکسان باشد زیرا رشد صنعت بیمه در ایران کمتر از خارج است و قدرت بیمه‌های خصوصی نسبت به بیمه‌های دولتی خیلی کمتر است.

یک کارشناس فروش دیگر در خصوص تاثیر کرونا روی صنعت بیمه می‌گوید در دو ماه گذشته فروش بیمه عمر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است و ما از کرونا دربخش بیمه عمر سود کردیم. در بیمه ثالث و بدنه شرایط قبلی برقرار است زیرا ثالث اجباری است و در بخش بدنه هم به‌خاطر شرایط قرنطینه افراد با کمی تاخیر برای پرداخت‌های خود به ما مراجعه کردند.

این کارشناس فروش بیمه با بیان اینکه در مجموع حجم مراجعات حضوری افراد در این ایام کمتر شده است، می‌گوید همچنین فروش ما در بخش بیمه باربری بسیار کمتر شده ‌ و ضرر داشتیم زیرا جابه‌جایی‌ها متوقف شده است.به طور کلی به نظر می‌رسد اگر شرایط فعلی ناشی از کرونا در کوتاه‌ مدت به پایان برسد نمی‌تواند تاثیر چندانی بر صنعت بیمه بگذارد اما اگر طولانی بشود به همان میزان که آثار مخربی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، صنعت بیمه‌ هم نمی‌تواند از آسیب‌های آن مصون بماند.

کدخبر: ۳۲۱۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر