کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۸۲۳
تاریخ خبر:

کدام مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی می‌شوند؟

همزمان با اعلام خبر بازگشایی سایت ثبت‌نام واکسن برای متولدان سال ۱۳۵۸ و قبل آن، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز از افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا تا ساعت هشت شب خبر می‌دهد. به‌گفته جلیل کوهپایه‌زاده، مرکز واکسیناسیون "کردستان" شبانه روزی شده است و قرار شده در روزهای آینده نیز چند مرکز دیگر مانند مرکز خودرویی دژبان ارتش واقع در خیابان فاطمی، بیمارستان های تریتا و ساسان و یک بیمارستان دیگر در جنوب شهر و از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

او گفته مرکز واکسیناسیون ایران مال هم ظرفیت شبانه‌روزی شدن را دارد و مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو هم که به تازگی راه اندازی شده و فعلا از ساعت ۱۴ تا ۲۰ فعال است اما به زودی شبانه روزی خواهد شد.

به‌گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تا هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز تزریق واکسن کرونا انجام می‌شد اما با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون، تعداد جایگاه‌های واکسن در مراکز فعلی و همچنین افزایش مراکز تجمیعی این ظرفیت در هفته جاری، به دو برابر می‌رسد. همچنین با توجه به اینکه پیش از این بزرگترین چالش تامین واکسن بود اما در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی آموزش دیده و همچنین فضای فیزیکی برای راه اندازی مراکز جدید روبرو هستیم، قرار است با کمک داوطلبانه نیروی‌های بسیجی و مردمی، دانشجویان و داوطلبان هلال احمر، مراکز تجمیعی فعلی از روز گذشته به صورت دو شیفت تا ساعت هشت شب فعالیت کنند.

توضیح هفت‌صبح: به‌نظر می‌رسد طرح افزایش ساعت‌کاری مراکز واکسیناسیون و شبانه‌روزی شدن آنها علاوه بر تهران در سایر استان‌ها و شهرهایی که به این امر نیاز داشته باشند، اجرا خواهد شد…

همچنین اطلاعات هفت‌صبح حاکی از این است که تهرانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز واکسیناسیون پارک قیطریه (از ساعت ۱۶ به‌بعد)، ساختمان بانک مسکن در فرمانیه جنب سفارت ایتالیا (ساعت ۱۴ به‌بعد)، خانه هنرمندان و پارک گفتگو، مرکز واکسیناسیون دژبان ارتش در خیابان کارگر شمالی خیابان فاطمی غربی بدون نوبت‌دهی سیستمی واکسن تزریق کنند. با توجه به اینکه واکسیناسیون بدون نوبت تازه راه افتاده، احتمالا یکی، دو روزی شاهد ازدحام جمعیت خواهیم بود. لطفا سلامت خودتان را در اولویت بگذارید. برای پیدا کردن نزدیکترین مرکز واکسیناسیون به خودتان می‌توانید از اپلیکیشن مسیریاب بلد یا نشان کمک بگیرید

بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای متولدان ۱۳۵۸ و ماقبل

سن واکسیناسیون در کشور سه سال کاهش یافت و سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام متولدین ۱۳۵۸ و ماقبل بروز رسانی شد. به‌این ترتیب متولدین ۱۳۵۸و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت مذکور اقدام کنند. همچنین افراد ۳۲ تا ۴۱ سال (متولدین ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند واجدان شرایط با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و ثبت کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.
تمامی افرادی که قبلا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده ولی به هر دلیل هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند.

کدخبر: ۴۱۳۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر