کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۸۳۳۴
تاریخ خبر:

کدام زن مچ‌انداز؟‌ کدام پاتیناژیست محجبه؟

روزنامه هفت صبح | در بحبوحه مسابقات المپیک که تصاویر پدیده‌های مسابقات در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد،یک‌سری ویدئو هم منتشر شدند که به عنوان شگفتی‌های این مسابقات معرفی می‌شدند و هر کدام هم ویژگی‌ای داشتند که آنها را جالب‌تر می‌کرد.
یکی از آنها زن مسلمان ایرانی بود که به عنوان قهرمان مسابقات پاتیناژ جهان معرفی می‌شد و دیگری یک زن ایرانی که گفته می‌شد با شکست حریف آمریکایی توانسته قهرمان مسابقات مچ‌اندازی جهان شود اما گویا هردوی این خبرها آنقدرها هم واقعیت نداشته است.

ایرانی الاصل اما اماراتی
زنی که ویدئوی هنرنمایی‌اش با حجاب کامل در مسابقات پاتیناژ منتشر شده و ایرانی و قهرمان جهان معرفی می‌شد، زهرا لاری است. زنی که ملیت اماراتی دارد، البته اجداد پدر زهرا اهل لارستان بوده‌اند اما پدرش متولد امارات است و مادرش اهل کرولینای شمالی که موقع ازدواج با پدر زهرا مسلمان شده است. زهرا در امارات به دنیا آمده و در مسابقات پاتیناژ هم از طرف همین کشور شرکت می‌کند. او تقریبا در هر مسابقه‌ای که از سال ۲۰۱۲ در آن شرکت کرده اولین زن محجبه بوده است.

به همین دلیل اسمش به سرعت سر زبان‌ها افتاده اما غیر از مسابقات داخلی امارات در هیچ مسابقه جهانی دیگری قهرمان نشده است. بهترین دستاورد ورزشی زهرا تا به حال جایزه چهارم مسابقات FBMA Trophy بوده است. او قبلا هم در مسابقات بین‌المللی چلنج کاپ مقام یازدهم را به دست آورده بود. جالب اینکه ویدئویی که به تازگی از زهرا لاری در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان منتشر می‌شود چندان جدید هم نیست چرا که آخرین مسابقات بین‌المللی که او در آن شرکت کرده مسابقات زمستانی سال ۲۰۱۹ بوده است.

از توصیف‌های غیرواقعی در مورد ملیت و میزان موفقیت‌‌های زهرا که بگذریم نکات جالب زیادی در مورد او وجود دارد مثل اینکه برندهای مختلف مثل نایک و آدیداس برای دادن تبلیغات به او رقابت می‌کرده‌اند و زهرا وقتی ۱۳ ساله بوده با دیدن فیلم پرنسس یخی از محصولات والت دیزنی به این رشته علاقه‌مند شده و از همان موقع فعالیت در این زمینه را شروع کرده است.

یک مسابقه در سطح محلی
ویدئوی دوم مربوط به زنی بود به نام شیوا طاهری که می‌گفتند قهرمان مچ‌اندازی جهان شده، آن هم به این صورت که همه رقبا را شکست داده و در نهایت به حریف آمریکایی قدر برخورده و با گرفتن خطا از او توانسته قهرمان مسابقات شود. این خبر حاشیه‌هایی هم برای شیوا طاهری بازیگر داشت تا جایی که او مجبور شد در اینستاگرامش توضیح بدهد که قهرمان محبوب مچ‌اندازی فقط با او تشابه اسمی‌ دارد.

اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم می‌بینیم که در خبر مربوط به خانم شیوا طاهری مچ‌انداز هم تا اندازه زیادی بزرگنمایی شده چون او نه تنها قهرمان جهان نشده و ویدئوی منتشر شده از او یک مسابقه محلی در آمریکاست بلکه در همان مسابقات هم خبری از قهرمانی او نیست. از اینها گذشته شاید برایتان جالب باشد که بدانید چند سالی است که مسابقات مچ‌اندازی در ایران و بین زنان با جدیت برگزار می‌شود و این رشته ورزشی طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

کدخبر: ۴۰۸۳۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر