کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۲۲۲۹
تاریخ خبر:

محتویات ۱۳ کانتینر فراموش‌شده گمرک بوشهر چه بود؟

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از گشایش قفل۳۰ کانتینر که به‌مدت ۱۳ سال در بندر بوشهر رها شده بودند خبر داد.

به‌گفته محمد شکیبی‌نسب، به استثنای یک کانتینر حاوی برنج فاسد، محتویات سایر کانتینرها شامل یخچال، تلویزیون، کولر، ضبط صوت و پمپ باد است که با توجه به نداشتن تاریخ انقضا همچنان قابلیت استفاده دارند.

از سال ۱۳۸۲ به عنوان سال آغاز عملیات کانتینری در بندر بوشهر به مدت هفت سال سیستم ثبت اطلاعات کانتینرها به صورت دستی و کاغذی بود که از سال ۸۹ با تغییر رویکرد حمل و نقل کانتینری و رفتن به سمت و سوی تجارت الکترونیک، سازمان بنادر سامانه‌های کانتینری و کالای عمومی را تهیه کرد که انتقال اطلاعات از سیستم دستی ثبت اطلاعات کانتینرها به سیستم الکترونیکی را به همراه داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می‌گوید در آن مقطع شمار زیادی کانتینر در بندر وجود داشت که ثبت سامانه شدند و به نظر می‌رسد ۳۰ کانتینر بلاتکلیف بندر بوشهر نیز در فرایند انتقال اطلاعات از سیستم دستی به سامانه الکترونیک جا مانده باشند.

شکیبی نسب افزود: در دو سال پیش نیز سامانه‌های بندری مورد حمله سایبری قرار گرفت و بخش زیادی از اطلاعات از بین رفت که با همت همکاران بخش‌های مختلف اطلاعات به طور مجدد بارگذاری شدند.

وی گفت: با هدف حصول اطمینان از صحت‌سنجی کالاهای موجود در محوطه بندر بوشهر، از اسفند سال ۱۴۰۰ عملیات شمارش تک تک کانتینرها و مطابقت با سامانه‌های بندری در دستور کار قرار گرفت و به صورت شبانه روزی شمارش و کنترل کانتینرها انجام شد تا اینکه در اردیبهشت ماه امسال مشخص شد ۳۰ کانتینر در سامانه ثبت نشده و اسنادی از آنها وجود ندارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با استعلام از شرکت‌های کشتیرانی مالک ظرف کانتینرها، مشخص شد که متأسفانه به دلیل عدم مراجعه صاحبان کالا، در شرکت‌های کشتیرانی اطلاعات و سابقه‌ای از آنها وجود ندارد.
وی افزود: در این راستا به محض اطلاع از قطعیت فاقد مالک بودن کانتینرها سریعاً موضوع به مراجع قضائی در استان بوشهر اطلاعی رسانی شد و در آئینی با حضور معاون دادستان بوشهر پلمب کانتینرها شکسته و محتویات آن نیز مشخص شد.

کدخبر: ۴۷۲۲۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1577952718

    واقعا دل آدم رو درد میگیره این بی تفاوتی مسئولین، مگر باد هوا اینها رو آورده