کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۷۷۹
تاریخ خبر:

کالبدشکافی حذف‌‌شدگان مشهور تیم ملی

روزنامه هفت صبح| درباره بازیکنانی که در اردوی آخر تیم ملی غایبند و ویلموتس آنها را دعوت نکرده است. چند روزی می‌شود که فهرست تیم ملی برای بازی مقابل کامبوج اعلام شده ‌ و تمرینات بازیکنان دعوت شده به اردو هم در حال برگزاری است. در این میان آنچه از فهرست دعوت‌شده‌ها جالب‌‎تر و بحث برانگیزتر بود، فهرست خط‌خورده‌ها و البته دعوت‌ نشده‌ها بود. مروری می‌کنیم بر نام چند خط ‌خورده و دعوت ‌نشده مهم به تیم ملی ‌ که باعث ایجاد بحث‌هایی در فضای مجازی هم شده است.

*‌** علیرضا جهانبخش
بی‌شک او مهم‌ترین خط خورده آخرین اردوی تیم ملی است. تنها نماینده فوتبال ایران در معتبرترین و جذاب‌ترین لیگ اروپا یعنی انگلستان، این بار توسط مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت نشد. دلیلش هم کاملا مشخص است. جهانبخش در هفت هفته گذشته از لیگ برتر انگلستان حتی یک دقیقه هم برای برایتون بازی نکرده است. او فقط در بازی قبلی در فهرست ۱۸ نفره تیمش قرار گرفت و در بازی‌های قبلی جایی در این فهرست هم نداشت.

حالا ویلموتس نام جهانبخش را از فهرست تیم ملی هم خط زده تا به او نشان بدهد که حتی اگر در مهم‌ترین لیگ اروپا هم باشد، وقتی بازی نکند، جایی در تیم ملی نخواهد داشت. از زمان حضور در تیم ملی و البته بدون در نظر گرفتن دوران مصدومیت، این برای اولین بار است که نام او در فهرست نفرات دعوت شده قرار نمی‌گیرد. ویلموتس با دعوت نکردن جهانبخش، با یک تیر دو نشان زده است. هم به خود علیرضا هشدار داده که باید تلاش کند و هم برای دیگر لژیونرها خط و نشان کشیده که اگر آماده نباشند و بازی نکنند، جایی در فهرست تیم ملی نخواهند داشت.

*** سعید عزت‌اللهی
دومین لژیونری که به اردوی تیم ملی دعوت نشده، سعید عزت‌اللهی است. او در اردوی قبلی هم غایب بود و این به دلیل بازی نکردن او برای تیم باشگاهی‌اش بود. عزت‌اللهی پس از بازگشت به روسیه مدتی ‌ پیش به صورت قرضی به تیم یوپن بلژیک پیوست و فقط یک بازی برای این تیم انجام داده است. او فصل گذشته مدت زیادی را مصدوم بود. برای اینکه متوجه شوید وضعیت او چقدر عجیب است، کافی است بدانید او بعد از جام جهانی، کلا سه بار برای تیم ملی و پنج بار برای تیم‌های ردینگ و یوپن به میدان رفته است!

البته که این کارنامه کم‌جان، بیشتر حاصل مصدومیت عزت‌اللهی است اما واقعیت این است که دوران مصدومیت او مدت‌هاست به پایان رسیده و او در تمرینات تیم روستوف و یوپن حضور داشته اما نتوانسته نظر مثبت مربیان این دو تیم را جلب کند. ادامه این وضعیت می‌تواند سعید عزت‌اللهی را از تیم ملی دور و دورتر کند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد ویلموتس به اندازه کی‌روش به او اعتقاد و اعتماد ندارد و می‌تواند جانشین دیگری را برای او در ترکیب تیم ملی پیدا کند.

*** وریا غفوری
غایب جنجالی آخرین اردوی تیم ملی وریا غفوری است. مدافع - هافبک استقلال فصل گذشته روزهای درخشانی را گذراند و همواره پای ثابت اردوهای تیم ملی بود. کی‌روش او را به جام جهانی نبرد اما در جام ملت‌ها از او استفاده کرد‌ اما در فصل جدید لیگ برتر خبری از آن وریای دونده، آماده و گلزن! نیست. او مدت‌هاست در استقلال تبدیل به یک بازیکن معمولی شده است. البته در بازی آخر مقابل گل‌گهر وریا نمایش خوبی داشت اما این برای بازگشت به تیم ملی کافی نیست.

درباره عدم دعوت او شایعاتی هم به گوش می‌رسد و گفته می‌شود فعالیت‌های اجتماعی او در اینستاگرام باعث شده تا فعلا به تیم ملی دعوت نشود‌ اما بازی‌های او هم مثل سال گذشته به چشم نمی‌آید و همین باعث می‌شود تا شایعات درباره او خیلی جدی نباشند. وریا سال‌های آخر فوتبالش را پشت سر می‌گذارد و اگر می‌خواهد به تیم ملی برگردد فرصت زیادی ندارد. خودش مدعی است مشکلی ندارد و همه تلاشش را می‌کند تا دوباره به تیم ملی دعوت شود‌ اما کار او با وجود چند رقیب تازه و همیشگی، اصلا آسان نیست.

*** سیدحسین حسینی
دروازه‌بان جوان استقلال در سال‌های اخیر همیشه به صورت یک در میان به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شد‌ اما در مهم‌ترین مقاطع خط می‌خورد. او جام جهانی و جام ملت‌ها را هم از دست داد. اتفاقی که به نظر می‌رسید استحقاقش را نداشت و او حداقل می‌توانست در یکی از این تورنمنت‌ها همراه تیم ملی باشد‌ اما این روزها دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی حتی برای بازی مقابل کامبوج هم تعجب‌آور نیست. حسینی مدت‌هاست که از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته است.

او در این فصل در تمام بازی‌های استقلال در لیگ برتر و جام حذفی گل خورده و این برای کسی که رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال باشگاهی ایران است، فاجعه‌بار است. او روی بعضی از گل‌های خورده استقلال هم مقصر اصلی است. البته حسینی به هواداران استقلال قول داده که خیلی زود همان حسینی سابق شود اما برای اینکه به تیم ملی برگردد، او باید بهتر از همیشه باشد. حسینی حالا علاوه بر مظاهری و عابدزاده، رقیبی مثل پیام نیازمند را هم در میدان می‌بیند و کار سختی برای بازگشت به تیم ملی دارد.

*** مهدی ترابی
یکی از غیرمنتظره‌ترین خط خورده‌های تیم ملی مهدی ترابی بود. هافبک تکنیکی و جوان پرسپولیس در این فصل یکی از بهترین‌های تیمش بوده است اما به نظر می‌رسد او قربانی نتایج ضعیف پرسپولیس شده. ترابی در پرسپولیسی که زیاد سرحال نیست، یکی از بهترین‌هاست اما تحت تاثیر نمایش‌های نه‌چندان خوب تیم و همبازیانش قرار گرفته ‌ اما به نظر نمی‌رسید که او تیم ملی را به این دلیل از دست بدهد. با این حال وضعیت او اصلا نگران کننده نیست.

ترابی قبلا پتانسیل خود را نشان داده است. او به عنوان یک بازیکن تکنیکی و گره‌گشا بارها هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی نمایش‌های خوبی داشته و به نظر می‌رسد دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی فقط یک تلنگر از سوی ویلموتس باشد. او می‌تواند به زودی جانشین مسعود شجاعی پا به سن گذاشته در میانه میدان تیم ملی شود. مشکل بزرگ او عدم ثبات و نمایش‌های سینوسی است. او اگر بتواند همیشه در فرم خوبی باشد و تحت تاثیر ضعف همبازیانش قرار نگیرد، این توانایی را خواهد داشت که تا سال‌ها در تیم ملی فیکس باشد و بدرخشد.

*** شجاع خلیل‌زاده
مهم‌ترین معمای تیم ملی شجاع خلیل‌زاده است. او در دوران کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت نمی‌شد، به این دلیل که سال‌ها پیش علیه او مصاحبه کرده بود و کی‌روش هم کسی نبود که این اتفاق را فراموش کند. با رفتن کی‌روش از ایران، به نظر می‌رسید نام او از لیست سیاه تیم ملی خارج شود. شجاع در پرسپولیس بهترین نمایش‌‎ها را داشت و دارد اما حالا مارک ویلموتس هم او را به تیم ملی دعوت نمی‌کند! توجیه اردوهای قبلی، تعطیلی لیگ برتر بود اما اینکه بعد از شش هفته از لیگ نوزدهم، باز هم شجاع دیده نمی‌شود چه دلیلی دارد؟

آیا مشکل او چیزی فراتر از مصاحبه علیه کی‌روش است؟‌ آیا او در فهرست سیاه فدراسیون فوتبال قرار دارد؟ آیا همه چیز به بداخلاقی او در زمین، اخطار گرفتن‌های بی‌مورد و از این دست مسائل برمی‌گردد؟ هنوز مشخص نیست. شاید باید باز هم صبر کنیم تا ببینیم در اردوهای بعدی چه اتفاقی می‌افتد. اگر او به زودی به تیم ملی دعوت شود همه شائبه‌ها از بین می‌رود اما اگر دعوت نشود باید قبول کرد که حتما مشکلی وجود دارد.

کدخبر: ۲۸۴۷۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • safa345

    خوب شد جهانبخش در حد تیم ملی نیست بازی ب سیار ضعیفی انجام میده