کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۹۳۰
تاریخ خبر:

کابوس آخر فصل‌های استقلال دوباره تکرار می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | استقلال در سال‌های اخیر رکورددار بیشترین تغییرات در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران بوده است. این تیم همه ساله به دلایل مختلف ستاره‌های خود را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود ستاره‌های دیگری را جایگزین آنها کند که همین تغییرات در نهایت به ضرر این تیم تمام می‌شود.

ستاره‌های جدید تا با تیم هماهنگ شوند - که اگر بشوند - نیم‌فصل به پایان رسیده و استقلال از دو، سه تیم مدعی و باثبات عقب افتاده و دیگر فرصتی برای جبران این عقب‌ماندگی نیست. به نظر می‌رسد در فصل آینده هم این اتفاق برای استقلال خواهد افتاد. شواهد و قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد استقلال در پایان فصل تغییرات زیادی خواهد داشت و چند ستاره این تیم جدا خواهند شد.

*** شیخ دیاباته
از درخشش او در میانه‌های فصل معلوم بود که نگه داشتن او در استقلال کار آسانی نیست. استقلال در نگه داشتن بازیکنی معمولی‌تر مثل آیاندا پاتوسی هم ناتوان نشان داده بود و همین مسئله هواداران استقلال را به شدت نگران کرده است. پاتوسی و مامه تیام در ایران به شدت دیده شدند و با قراردادهایی بالاتر جذب تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس شدند و این مسئله می‌تواند به راحتی برای دیاباته هم تکرار شود. ماجرا البته فقط به درخشش دیاباته مربوط نمی‌شود.

این بازیکن در هفته‌های اخیر با بدقولی‌های همیشگی مدیران باشگاه روبه‌رو شده و نتوانسته مطالباتش را بگیرد. ماجرای فیش واریز جعلی هم به شدت او را عصبی کرده. نامه تهدید به فسخ و شکایت او از استقلال به فیفا هم به باشگاه رسیده و مدیران باشگاه فرصت زیادی برای جلب رضایت او ندارند. نکته بعدی علاقه او به بازی در لیگ‌هایی مثل عربستان! و فرانسه است که در مصاحبه‌های اخیرش از آن پرده برداشته ‌ و این خود زنگ خطری برای استقلال است. اگر اتفاق خاصی نیفتد، دیاباته یکی از جداشده‌های قطعی استقلال در پایان فصل خواهد بود.

*** مهدی قایدی
ستاره این فصل استقلال، در لیگ نوزدهم یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت. شماره ۱۰ استقلال به تن او نشست و باشوی آبی‌ها توانست بهترین نمایش‌های خود را برای این تیم ارائه بدهد. او در سال گذشته ازدواج هم کرد و به همین دلیل بود که دیگر خبری از حاشیه‌های ریز و درشت در زندگی شخصی و فوتبالی او نبود‌ اما این درخشش برای استقلال فقط سود خالص نداشت! نمایش‌های او در استقلال به شدت در کشورهای همسایه به چشم آمد و قائدی همین حالا چند پیشنهاد نجومی از قطر و کویت دارد. پیشنهادهایی چندین برابر قرارداد استقلال که هیچ اما و اگری هم ندارد و خبری از تاخیر در پرداخت آنها نیست. با این وضعیت، جدایی قایدی هم از استقلال تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی است و به این ترتیب احتمالا در فصل آینده خبری از زوج طلایی و خطرناک خط حمله استقلال نخواهد بود.

*** فرشید اسماعیلی
هافبک موثر و باسابقه استقلال، در این فصل وضعیت خوبی در این تیم نداشت. او بازی‌های مهمی را به دلیل محرومیت و مصدومیت از دست داد و امسال خبری از تاثیرگذاری همیشگی او در ترکیب و بازی‌های استقلال نبود‌ اما مشکل اسماعیلی این نیست. ماجرا این است که او در این فصل بارها با مدیران باشگاه وارد چالش شده است. او در اواخر فصل گذشته و اوایل همین فصل انتقادهایی از عملکرد امیرحسین فتحی داشت و برای مدتی از تیم کنار گذاشته شد. این اتفاق چند روز پیش هم تکرار شد و اسماعیلی در مصاحبه‌ای جنجالی حسابی از عملکرد احمد سعادتمند انتقاد کرد و باعث شد جناب مدیر تازه وارد او را به باشگاه فرا بخواند. اسماعیلی این روزها وضعیت مساعدی در تیم و باشگاه ندارد و اگر مدیران فعلی در باشگاه ماندگار شوند، به احتمال زیاد او باید در پایان فصل از تیم برود.

*** فرشید باقری
هافبک دونده و تاثیرگذار استقلال، مثل فرشید اسماعیلی فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است. او مدتی مصدوم بود و در غیاب او مسعود ریگی خودش را به ترکیب تیم تحمیل کرد و حالا ریگی جزئی جدانشدنی از ترکیب اصلی استقلال است. با توجه به اینکه ریگی جای خودش را در استقلال پیدا کرده، به نظر می‌رسد باقری کار سختی برای پس گرفتن جایگاهش در استقلال داشته باشد. ضمن اینکه برخلاف ریگی که کاملا بی‌حاشیه است، باقری گاهی حاشیه‌هایی دارد که کار را برای مربی و مدیران باشگاه سخت می‌کند. با توجه به این نکات، احتمالا باقری هم در پایان فصل یکی از جداشده‌های استقلال خواهد بود.

***علی کریمی
این بازیکن فصلی فوق‌العاده را در استقلال پشت سر گذاشته است. حسابی در ترکیب استقلال جا افتاده و درخشیده و گلزنی هم کرده است. او هم بازیکنی بی‌جانشین برای استقلالی‌هاست اما مشکل اینجاست که قرارداد کریمی در پایان فصل به پایان می‌رسد و تمدید قرارداد با او اصلا کار آسانی نیست. استقلال فصل گذشته هم برای تمدید با کریمی کلی وقت و انرژی و بودجه مصرف کرد و کریمی تقریبا آخرین نفری بود که راضی به تمدید با استقلال شد. با توجه به مشکلات مالی باشگاه بعید است همین توافق فصل آینده هم صورت بگیرد و کریمی احتمالا راهی تیم دیگری خواهد شد.

*** وریا غفوری
کاپیتان استقلال در لیگ نوزدهم روزهای خوبی را پشت سر گذاشت اما دردسر هم کم نداشت. او با مدیران باشگاه چند چالش اساسی داشت و با توجه به خلق و خوی خاصش، این احتمال وجود دارد که در آینده باز هم درگیری‌هایی با مدیران داشته باشد. شایعاتی هم درباره رابطه نه‌چندان خوب او با فرهاد مجیدی وجود دارد که اگر صحت داشته باشد، باید منتظر جدایی او در پایان فصل باشیم.

*** سیدحسین حسینی
دروازه‌بان جوان و پرحاشیه استقلال، در این فصل رقیبی در حد و اندازه‌های خودش نداشت و البته به همین دلیل، هرگز در اوج نبود و چند اشتباه مرگبار داشت که برای استقلال حسابی دردسر درست کرد. در نگاه اول به نظر می‌رسد او از وضعیتش در استقلال راضی است و قاعدتا نباید مشکلی برای ماندن در این تیم داشته باشد اما ماجرا اینجاست که کادر فنی و مدیران باشگاه اعتقاد دارند استقلال نیاز به دو یا سه دروازه‌بان خوب دارد و اگر این سیاست در استقلال فصل بعد اجرایی شود، حسینی تمایلی به ماندن و رقابت نخواهد داشت و از تیم جدا خواهد شد.

*** هروویه میلیچ
مدافع چپ خوش استیل استقلال به تدریج خودش را در ترکیب این تیم جا انداخت و محبوب کادر فنی و هواداران شد‌ اما او هم مثل شیخ دیاباته مشکل دریافت نکردن مطالباتش را دارد. مشکلی که با وجود تحمل چند ماهه او حل نشده و همچنان خبری از پول نیست. او هم از طریق وکیلش استقلال را تهدید به فسخ و شکایت به فیفا کرده است. نکته مهم در باره او این است که مدیران استقلال در شرایط فعلی اولویت خود را به حفظ دیاباته اختصاص داده‌اند و تمایل چندانی برای حفظ او ندارند و به همین دلیل احتمال جدایی او از استقلال به شدت بالاست.

*** مرتضی تبریزی
بازیکن گران‌قیمت اما ناکام استقلال، در این دو فصل هرگز در ترکیب این تیم جا نیفتاد. حتی وقتی دیاباته و قائدی در ترکیب غایب بودند، باز هم خبری از درخشش و گلزنی تبریزی نبود و در مقطعی کار به جایی رسید که فرهاد مجیدی، بازیکن جوانی مثل زکریا مرادی را به او ترجیح داد. در چنین شرایطی و با توجه به درخشش فوق‌العاده ارسلان مطهری، احتمالا استقلال فصل آینده جایی برای تبریزی نخواهد داشت، حتی اگر دیاباته و قائدی هم جدا شوند، استقلال یکی دو مهاجم دیگر جذب خواهد کرد چراکه تقریبا مشخص شده که تبریزی دیگر نمی‌تواند کمکی به استقلال ‌کند. به احتمال قوی او هم در پایان فصل از استقلال جدا خواهد شد.

کدخبر: ۳۲۴۹۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر