کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۳۹۹
تاریخ خبر:

چگونه ‌‌با استریم در «توییچ» ‌‌کسب درآمد کنیم؟

روزنامه هفت صبح، شیرین منظری | سال‌ها تفکر قالب جامعه این بود که از بازی کردن پول در نمی‌آید. این روزها اما با افزایش نفوذ اینترنت و محبوبیت پلتفرم‌های استریم زنده ویدئو شاهد شکل‌گیری ساختاری هستیم که به گیمرها اجازه می‌دهد در بهترین حالت به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کنند. جدای از تولیدکننده‌های محتوا در وبسایت‌هایی همچون یوتیوب، پلتفرم دیگری که می‌توان با استفاده از آن به استریم بازی یا هر موضوع دیگری پرداخت، توییچ است.

در حال حاضر توییچ با بیش از ۸/۳میلیون استریمر در سراسر دنیا و میانگین ۱۵میلیون بازدید روزانه پربازدیدترین سرویس استریمینگ زنده است.وبسایتی که به شما اجازه می‌دهد برنامه موردنظر خود را به شکل زنده در بستر اینترنت پخش کرده و از طریق دنبال‌کننده‌های خود به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کنید.هرچند دسترسی به قراردادهای اسپانسری از داخل ایران محدودیت‌های خاص خود را به همراه دارد اما همچنان رسیدن به بازدید بالا و تکیه بر حمایت مخاطب‌ها می‌تواند چاره‌ساز باشد؛ موضوعی که سعی داریم در ادامه به ابعاد مختلف آن بپردازیم.

‌همانطور که گفتیم،توییچ برای کاربران خود امکان درآمدزایی را فراهم آورده است. درآمد از سرویس‌های نوینی چون توییچ یکی از شغل‌های در حال محبوب این عصر است و استریمر می‌تواند به طرق گوناگون از توییچ و مجموعه‌های آن کسب درآمد کند. این درآمد می‌تواند کاملا مستقل بوده یا در همکاری با برنامه‌های درآمدزایی توییچ باشد.یکی از بهترین و البته ساده‌ترین شیوه‌های کسب درآمد مستقیم به وسیله توییچ، دونیت است.

«دونیت» نوعی کمک مالی بر اساس مبلغی دلخواه است که به یک فرد خلاق، تولیدکننده محتوا یا هنرمند اهدا می‌کنید تا برای خلق آثار جدید و مبتکرانه انگیزه‌ای قدرتمند ایجاد شود. بینندگان یک استریم می‌توانند با مبلغ دلخواه به استریمر خود دونیت کنند. این روش با استفاده از درگاه پرداخت بانکی، در دسترس‌ترین گزینه ممکن برای کسانی است که در ایران زندگی می‌کنند و به سرویس‌های پرداخت ارزی دسترسی ندارند.

بدین وسیله شما از طریق درگاه پرداخت داخلی که استریمر معرفی کرده از طریق شبکه شهاب به او دونیت کنید. بیت‌ها در واقع نوعی واحد پولی مختص به توییچ هستند که بیننده می‌تواند به وسیله آن اقدام به حمایت مالی یا دونیت استریمر کند. بیت‌ها در بسته‌های صدتایی به بالا قابل خرید بوده و هر یک بیت معادل یک سنت است. در واقع یک بسته صدتایی از بیت‌ها معادل یک دلار است.

با دونیت و حمایت مالی یک استریمر به وسیله این بیت‌ها بیننده می‌تواند نشان‌های حامی مالی را در چت کسب کنید. این نشان‌ها به صورت دائم برای کاربر حفظ خواهد شد. اما باید در نظر داشت که تنها در صفحه چت استریمری دونیت شده نمایش داده خواهد شد. تهیه بیت‌های توییچ تنها به وسیله پرداخت ارزی خارجی ممکن است. از دیگر روش‌های کسب درآمد از توییچ فروش سرویس اشتراک ماهانه استریمر است. این سرویس به بینندگان اجازه می‌دهد تا در ازای پرداخت ماهانه‌ مبلغی معین، اشتراک استریمر مورد علاقه خود را تهیه کنند.

شما می‌توانید در ازای خرید اشتراک ماهانه استریمر، از خدمات و محتوای مازادی که استریمر برای شما در نظر گرفته بهره‌مند می‌شوید.با داشتن بیننده کافی و استریم در یک جریان ثابت، استریمر می‌تواند به برنامه Twitch's Affiliate بپیوندد. به محض پیوستن به این برنامه،استریمر می‌تواند از طریق مشترکان اکانت خود، تبلیغات و سیستم تشویق از جریان استریم خود کسب درآمد کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استریمر Affiliate دسترسی به قابلیت ایموت‌هاس شخصی سازی شده است.

سرویسی مشابه با برنامه افیلیت اما فرای آن است که با رسیدن به یک‌سری از استانداردها رسیدن به آن برای استریمرها ممکن می‌شود.این ویژگی امکانات و ابزار متعددی نسبت به سایر استریمرها در اختیار کاربر می‌گذارد. با شرکت در این برنامه، به وسیله اشتراک، تبلیغات، فروش بازی یا سرویس و غیره استریمر می‌تواند درآمد بسیار خوبی کسب کند. همچنین با فعال شدن این ویژگی به استریمر تیک وریفای Twitch تعلق می‌گیرد.

در ادامه و طی مقالات آتی با جزئیات بیشتر به بررسی تفاوت این دو سرویس خواهیم پرداخت. با ورود به دو برنامه افیلیت (Affiliate) و شریک مالی (Twitch Partner Program) توییچ، امکان درآمد بسیار بالاتری برای استریمر فراهم می‌شود. یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد که مستقیما به توییچ وابسته نیست، اسپانسرشیپ (Sponsorships) است. این روش فارغ از همکاری استریمر با توییچ بوده و کاملا مستقل صورت می‌گیرد.

در این روش استریمر می‌تواند با تبلیغ محصولات، پروموت رویداد و غیره اقدام به تبلیغات برای فرد، محصول یا کمپانی خاصی را کند. از دیگر روش‌های کسب درآمد از توییچ، کسب درآمد به وسیله تبلیغات ویدئویی است. این ویژگی تنها برای کاربران افیلیت (Affiliate) و شریک مالی (Twitch Partner Program) در دسترس است. این تبلیغات قابلیت نمایش پیش از شروع استریم و در طی بریک‌های بین استریم را دارا هستند. کسب درآمد به وسیله این تبلیغات، درآمد بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

بدین صورت که در ازای هر هزار بازدید برای یک آگهی، استریمر حدود دو دلار پرداخت دریافت می‌کنند. پس کسب درآمد به چنین روشی، چندان به صرفه نیست. از دیگر روش‌های کسب درآمد از توییچ، اقدام به فروش محصولات است. در این روش استریمر می‌تواند به وسیله پروموت محصولات خود و فروش آنها اقدام به کسب درآمد از توییچ کند. این روش در بین استریمرهای پرمخاطب رایج است.

کدخبر: ۳۸۷۳۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر