کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۷۲۳
تاریخ خبر:

چگونه مهم‌ترین ضیافت فوتبالی‌ سال نابود شد

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| ‌‌از همان بعد‌از‌ظهر خوشحال و سرحال بودم‌. نمایش مستقیم بازی برزیل و آرژانتین در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه سوم. بازی‌های آمریکای جنوبی همیشه به ساعت ما دم دمای صبح برگزار می‌شده و حالا این یکی آن هم بازی به این اهمیت در ساعت یازده و نیم شب. آن هم بازی‌ای که برزیل می‌خواهد انتقام شکست کوپا آمریکا را بگیرد. لیست بازیکن‌ها را چک می‌کنم که ببینم یک موقع ضیافتم ناتمام نماند. آرژانتینی‌ها همه هستند.

فکرش را کنید درآن جلو لیونل مسی و لاوتارو مارتینز و دی ماریا و پاردس همه در کنار هم. برزیل هم نیمار و کاسیمیرو و … خب آلیسون و ادرسون دوتا دروازه‌بان اصلی برزیلی‌ها نیستند همین طور فرد از منچستر یونایتد که خب این یک شانس برای برزیلی‌هاست که چنین بازیکن ضعیفی به این بازی نرسیده. تیاگو سیلوا و فیرمینیو هم نیستند. معلوم می‌شود که برزیلی‌های مقیم انگلیس نتوانسته‌اند مجوز حضور در برزیل را دریافت کنند.

نفهمیدم که برزیل به عنوان مقصد به لحاظ کرونا مشکل داشته یا برعکس انگلیس به عنوان مبدا کانون کرونا در نظر گرفته شده است و این که چرا آرژانتینی‌های مقیم انگلیس آمده‌اند اما برزیلی‌ها نه‌! با خودم گفتم احتمالا برزیلی‌ها از این ماجرا دلخور می‌شوند اما از طرفی آن‌قدر مهره دارند که پرکردن جای فیرمینیو و ریکارلیسون و فرد خیلی برایشان سخت نباشد. نگرانی بعدی‌ام دختر کوچکم بود‌. تلویزیون معمولا برای دیدن کارتون در اختیار او بود و من برای دیدن فوتبال باید به کامپیوتر خانگی رجوع می‌کردم و دیدن بازی‌ها از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها.

اما عجیب اینکه ساعت یازده و بیست دقیقه دخترم از پای تلویزیون بلند شد‌! به به. بازی مستقیم آرژانتین و برزیل با ستاره‌هایشان ساعت یازده و سی‌دقیقه مستقیم از شبکه سه و از طریق صفحه بزرگ تلویزیون‌! اولین سرخوردگی شیوه حضور استاد جواد خیابانی بود که با لحنی حزین به خاطر درگذشت خواهر گرامی‌شان گزارش بازی را شروع کردند و در ابتدا از تمام کسانی که به نوعی در این غم با ایشان همدردی کرده بودند تشکر کردند .

و این‌که هزینه‌های مراسم سوم و هفتم آن مرحوم خرج مسائل خیریه خواهد شد(در تمام این لحظات بازی آغاز شده است و بازیکن‌ها در حال لت و پار کردن یکدیگر هستند) و در ضمن اضافه کردند که به رغم سوگوار بودن، خودشان اصرار کرده‌اند که گزارش این بازی را انجام دهند تا شاید کمی از حال و هوای اندوهبارشان خارج شوند! به عنوان تماشاگر در موقعیت عجیبی قرار گرفته بودم . فضای سورئالی بر گزارش پرهیجان‌ترین بازی سال سایه افکنده بود.

از طرفی عمیقا برای از دست دادن خواهر جناب خیابانی‌، احساس غم می‌کردیم و از طرفی نمی‌فهمیدیم این چه اصراری بوده که ایشان برای خروج از اندوه قابل فهمشان‌، مهم‌ترین بازی سال را با صدای بغض‌آلود گزارش کنند و به احتمال فراوان آن را تلف کنند‌! چه اصراری بوده؟ کسی می‌داند چرا مسئول ورزش تلویزیون به چنین ماجرایی تن داده است‌؟ ‌از خود آقای خیابانی که انتظاری نداریم به‌خصوص که در سوگ خواهر عزیزشان هم نشسته بودند اما در بخش ورزش،کسی نبوده که بتواند یک تصمیم خردمندانه معمولی اتخاذ کند؟ چرا باید گزارشگر عزیز و به‌سوگ نشسته برای گزارش بازی به این اهمیت انتخاب شود؟

به هرحال تن دادیم که بازی مهیج سال را با تم غم و سوگ گزارشگر عزیز از سر بگذرانیم که دومین شوک هم عارض شد: یک پلیس فدرال برزیل وارد زمین شده و الا بالله که باید همان چهار آرژانتینی که از انگلیس به برزیل آمده‌اند همین الان دستگیر شوند. وسط بازی‌! چرا که آنها برگه قرنطینه جعلی آورده‌اند‌! حالا چرا به محض شروع بازی پلیس باید این کار را انجام دهد و چرا قبل از بازی نه، که پلیس محترم می‌گوید می‌خواستیم خودمان را قبل از بازی برسانیم اما ترافیک بود و دقیقه هفت رسیدیم‌!

و در حالیکه سایت‌های خبری و کانال‌های تلگرامی با شدت و حدت در حال گزارش جزئیات این رسوایی بودند خیابانی همچنان به نشانه‌هایی تاکید داشت که از نگاه آنان مشخص می‌کند که بازی به زودی آغاز می‌شود و اصرار بر این که این بازی به خاطر درگیری لفظی میان نیمکت‌های دو تیم متوقف شده است و تا بیست دقیقه بعد که بالاخره مسی پیراهن تیم ملی را درآورد و یک لباس راحتی پوشید تا به همه بگوید این بازی امکان ندارد انجام شود خیابانی همچنان با پافشاری به دنبال یافتن نشانه‌هایی برای ادامه بازی بود و عجیب آنکه در گروه ورزش هم هیچ کس به خودش زحمت نداده بود به شکلی به خیابانی این پیام را برساند و حقیقت ماجرا را بگوید…‌ ببخشید که یک خرده تکراری شد اما اگر این‌ها را نمی‌گفتم می‌مردم‌!

کدخبر: ۴۱۲۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر