کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۴۳۸
تاریخ خبر:

چگونه از شوهر بداخلاق طلاق بگیریم؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | یکی از مخاطبین این ستون به ما پیغام داده که «من با شوهرم مشکل دارم. اخلاقش خوب نیست. ۵۰ سال سن دارم. چکار کنم.».

به نظر می‌رسد مخاطب ما ناظر به ستون هفته پیش در خصوص طلاق چنین پیامی داده باشد. بنابراین اگر این خانم به دنبال یک راهکار حقوقی و قانونی برای پایان زندگی مشترک باشد باید به او چنین توصیه‌هایی بکنیم:

* یک: باید بدانید که سن و سال شما در وضعیت حقوقی‌تان تاثیر ندارد چرا که به هر حال شما متاهل هستید و اصل ماجرا همین نکته است نه سن شما.

* دو: در وهله دوم باید بدانید که آیا حق طلاق دارید یا نه. در هفته گذشته گفتیم که برخی از حق طلاق‌ها، به صورت عمومی در عقدنامه داده شده است که شاید برخی از آن‌ها (مثل عسر و حرج که به معنای سختی بسیار است) بتواند زمینه‌ای برای طلاق باشد و یک نوع حق طلاق هم به طور خاص در دفترخانه به زوجه یا خانم داده می‌شود.

* سه: اگر حق طلاق نداشتید یا نمی‌توانستید از شروط موجود در عقدنامه استفاده کنید باید به سمت توافق بروید. توافق به دو صورت انجام می‌شود.

یا شوهر حاضر می‌شود بدون هیچ‌گونه چشمداشتی چنین کاری انجام دهد که در این صورت وارد پروسه طلاق توافقی خواهید شد یا اینکه شوهر می‌گوید در ازای مبلغی حاضر می‌شود چنین کاری را انجام دهد که در این صورت طلاق خلع صورت می‌گیرد. در هر صورت، انجام این پروسه از طریق نظام قضایی و با استفاده از وکیل صورت خواهد گرفت.

پارکه قرار است هر هفته، آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش کند و به پرسش‌های حقوقی آن‌ها پاسخ دهد. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید.

کدخبر: ۲۸۳۴۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر