کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۰۱۸
تاریخ خبر:

چه کسی از انتخابات ۱۴۰۰ کنار خواهد رفت؟

روزنامه هفت صبح | فلاحت پیشه: دنبال دوقطبی ظریف و رئیسی هستند؛ گزیده تحلیل رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تاثیر انتشار فایل صوتی ظریف بر انتخابات پیش‌رو: برخی از جریان‌های سیاسی که شکل انتخابات برایشان مهم است نه محتوای آن، به دنبال شکل دادن دو قطبی ظریف- رئیسی در انتخابات هستند.

یعنی فارغ از اینکه افراد داوطلب برنامه‌ای داشته باشند یا نه، برخی سعی می‌کنند کسانی که در حوزه سیاسی مطرح هستند را وارد صحنه کنند. برخی فقط می‌خواهند انتخاباتی برگزار شود. با توجه به اینکه کسانی که تاکنون مطرح بوده‌اند نمی‌توانند ایجاد دو قطبی کنند، لذا برای ایجاد دوقطبی واقعی، ظریف و رئیسی دوقطب مناسب برای آنها است. این در حالی است که تاکنون هیچ برنامه انتخاباتی از سوی افراد مطرح را شاهد نبوده‌ایم. البته تاکید می‌کنم، منظور من فقط این دو نفر نیست. (ایرنا)

* دهقان: کنار نمی‌روم؛ حسین دهقان درباره احتمال ائتلاف با یکی از جریان‌های سیاسی گفت: برای گفتن این حرف‌ها زود است ولی من تا آخر می‌مانم البته باید مقداری جلوتر برویم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. (ایرنا)

* فریدون عباسی: رئیسی هم بیاید کنار نمی‌روم؛ گزیده سخنان فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس که کاندیدای انتخابات شده است: منتظر آمدن آقای رئیسی نیستم و توصیه بنده به ایشان این است که قوه قضائیه را اداره کند، از جریان حزبی و ائتلاف اصولگرایی وارد حوزه انتخابات نمی‌شوم، من متکی به خداوند متعال و رای مردم هستم….من وابستگی به هیچکدام از جریان‌ها ندارم، در جناح‌هایی که من می‌بینم تشتت آراء وجود دارد برای همین است که برخی فکر می‌کنند برای اینکه از تشتت نجات پیدا کنند باید سراغ شخصی مثل رئیسی بروند. برخی دوستان به من گفتند که خوب است در انتخابات شرکت کنم. (برنا)

* پزشکیان: رای نداشته باشم، کنار می‌روم؛ مسعود پزشکیان در سومین نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که با موضوع انتخابات در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد؛ با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور شود مرزبین کشورهای اسلامی را برخواهد داشت، گفت: در انتخابات در نظرسنجی عمومی اگر مقبولیت برایم حاصل نشود به نفع دیگری کناره‌گیری می‌کنم. (فارس)

* محسن رضایی کاندیدا شد؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرد. او در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی گفت: من نه برای کسب رای بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می‌کنم. وی تصریح کرد: همانطور که وعده دادیم و ظرف سه ماه و کمتر از سه ماه پرونده و طومار داعشی‌ها را جمع کردیم‌، اعلام می‌کنم که به لطف خدا و کمک مردم و نیروهای جوان و مستعد کشور، دولت آینده، دولت نهضت ملی برای آبادانی ایران و مبارزه با فساد و شبکه نفوذ است. (فارس)

کدخبر: ۳۸۷۰۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر