کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۶۶۶
تاریخ خبر:

چه کسانی با شیوع ویروس کرونا میلیاردر شدند؟

هرچند شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان موجب سقوط گسترده سهام شرکت های مختلف شده و بسیاری از سهامداران را به شدت متضرر کرده است، اما برخی از شرکت های کمتر شناخته شده نیز در سایه شیوع ویروس ثروت کلانی به جیب زده اند.

یک شرکت چینی تولید کننده و صادر کننده محصولات گاز استریل و ماسک توانسته به لطف شیوع گسترده ویروس کرونا مالکان خود را به جمع میلیاردرهای جهان اضافه کند.

کوی جینهای، که شرکت آلمد مدیکال را در استان هوبی، یعنی استان محل اصلی شیوع ویروس کرونا تاسیس کرده از جمله شرکت های چینی فعال در زمینه محصولات درمانی و بیوتکنولوژی است که ارزش سهام آنها همزمان با سقوط سهام سایر شرکت های جهان حدود ۱۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش سهام شرکت آلمد امسال بیش از ۲ برابر افزایش یافته و موسس خود را میلیاردر کرده است.

ویروس کرونا یا کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و اقتصاد جهانی را در سراشیبی رکود قرار داده است. اما این بلای جهانی در عین حال موجب جهش خیره کننده ارزش سهام تولید کنندگان کیت های تشخیص و ماسک های صورت در کشورهای آسیایی شده است. تقاضا برای این محصولات اکنون در کشورهای غربی نیز رو به افزایش است و موجب شده تا سهام شرکت آمریکایی ویر بیوتکنولوژی که با انستیتوی ملی بهداشت آمریکا در زمینه تحقیقات کرونا همکاری می کند نیز روندی افزایشی را طی کند. ارزش سهام این شرکت روز پنجشنبه ۱۱ درصد افزایش داشت و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تقریبا ۳ برابر شده است.

به گفته نیکی لو، تحلیلگر بازارهای بورس در موسسه بلومبرگ، افزایش ارزش سهام شرکت هایی همچون المد احتمالا نشان دهنده این واقعیت است که سرمایه گذاران درمانده برای یافتن محلی امن جهت سرمایه گذاری در اقتصاد تیره و تار این روزهای جهان راه دیگری جز سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده محصولات مقابله با کرونا نیافته اند. دلیل اصلی جهش سهام شرکت آلمد، جهش فروش محصولات این شرکت در چین بوده است. سهام شرکت چینی ووندفو بیوتک هم که در زمینه تولید کیت های تشخیص کرونا و تست های آنتی بادی فعالیت می کند در سال جاری میلادی ۴۰ درصد رشد داشته و لی ونمی، رئیس این شرکت و همسرش را به زوج میلیاردر تبدیل کرده است.

همچنین آن کانگ، رئیس و بزرگترین سهامدار شرکت مهندسی بیولوژیک هوالان که قبلا واکنس آنفولانزای اچ ۱ ان ۱ را تولید کرده بود و هم اکنون در حال تحقیق بر روی ویروس کروناست، از شیوع ویروس کرونا در جهان سود سرشاری را نصیب خود کرده است.

کدخبر: ۳۱۴۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر