کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۷۱۷
تاریخ خبر:

چهره هفته| پستچی سه بار در نمی‌زند

روزنامه هفت صبح | ۱۰ شهریور امیر جعفری ۵۳ ساله شد. بازیگری که فعالیتش در سینما و تلویزیون تقریبا همزمان بود اما شهرتش مدیون درخشش در سریال کمدی «بدون شرح» است. امیر جعفری نمی‌خواست برچسب بازیگر کمدی بخورد و به‌خوبی از این گردنه عبور کرد. او بعد از یکی دو تجربه کمدی در سینما و تلویزیون،‌ توانایی‌اش را در نقش‌های جدی به رخ کشید.

نقطه عطف این ماجرا «میوه ممنوعه» و «پستچی سه بار در نمی‌زند» ‌است. این بازیگر متخصص نقش مردانی با چهره و رفتار خشن است‌. جعفری سال ۸۸ کمدی «لج و لجبازی» را بازی کرد و حدود شش سال به نقش‌های کمدی، نه گفت. از سال ۹۴ یعنی بعد از«زاپاس»سعی کرده بین کمدی و جدی توازن ایجاد کند.

پرفروش‌ترین کمدی او «اکسیدان» است که ۱۰‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش کرد. در میان فیلم‌های جدی او «بی‌پولی» حمید نعمت‌الله دیده می‌شود که حدود یک میلیارد فروخت. امیر جعفری یک بار هم برای بازی در«قاعده تصادف» نامزد دریافت سیمرغ شده است. این بازیگر به‌زودی با سریال «جیران» حسن فتحی به شبکه نمایش خانگی می‌آید و می‌تواند خاطره خوش تجربه‌های پیشین را تکرار کند.

سابقه جعفری و فتحی در شبکه خانگی به سریال «شهرزاد» برمی‌گردد که یکی از نقش‌های خوب کارنامه این بازیگر رقم خورد. «گشت ۳» ، «رقصنده» و «سگ بند» فیلم‌هایی هستند که جعفری بازی کرده است و هنوز اکران نشده‌اند.

کدخبر: ۴۱۱۷۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر