کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۸۰۹
تاریخ خبر:

چهار قتل در ‌شهریار، چهار ‌شلیک در تهران

روزنامه هفت صبح | قبل از ظهر دیروز (شنبه هفتم خردادماه) مردی ۲۴ ساله در محدوده کلانتری ۱۰۷ فلسطین، حوالی بنیاد شهید واقع در خیابان طالقانی به سمت ماموران پلیس و شهروندان شلیک کرد. براساس اطلاعات اولیه مشخص شد در پی تجمع تعدادی از افراد مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شخصی با سلاح کمری اقدام به تیراندازی به سمت مأموران و شهروندان کرده است که در این حادثه چهار نفر از ماموران پلیس پایتخت مصدوم شدند.

دو نفر از ماموران به صورت سطحی مجروح شدند و دو نفر دیگر از ناحیه پا و صورت آسیب دیده‌اند که هر چهار نفر به سرعت به بیمارستان منتقل می‌شوند. اما ماجرا فقط به شلیک فرد مسلح به چهار مامور پلیس در خیابان طالقانی تهران باز ‌نمی‌گردد. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این فرد در پرونده خود چهار قتل دیگر را نیز ثبت کرده است.

‌قتل چهار نفر در شهریار
مرد مسلح ۲۴ ساله در همان محل حادثه در خیابان طالقانی توسط دو مامور دیگر که از تیراندازی او جان سالم به در برده بودند، دستگیر می‌شود. اما با دستگیری او جزئیات جدیدی از پرونده به دست می‌آید. این مرد قاتل ۴ نفر دیگر و عامل مجروح کردن دو نفر در شهریار در روز جمعه ششم خردادماه است. ماجرا به قدری عجیب بود که سردار رحیمی رئیس پلیس تهران و قاضی شهریاری، رئیس دادسرای جنایی بلافاصله بعد از این اتفاق یک نشست خبری تشکیل دادند.

قاضی محمد شهریاری در مورد حادثه خیابان طالقانی گفت: «بعد از اینکه ماموران پلیس به مرد جوانی مشکوک می‌شوند، او به سمت ماموران اسلحه کشیده و شروع به تیراندازی می‌کند. در این حادثه که به تیراندازی متقابل منجر شد، چهار مامور پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و راهی بیمارستان شدند. در حال حاضر مداوای ماموران ادامه دارد.» او با اشاره به اینکه بلافاصله او و بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند، افزود:«با شروع تحقیقات قضایی مشخص شد عامل این حادثه روز جمعه به علت اختلافات ملکی در شهریار ۴ نفر را به قتل رسانده و از محل جنایت فرار کرده است.»

‌قتل به دلیل اختلاف ملکی
علیرضا۲۴ ساله که چهار نفر را در یکی از روستاهای شهریار روز جمعه به قتل رسانده و به دو نگهبان نیز شلیک کرده است در اعترافاتش درباره علت قتل آن افراد می‌گوید:« سال‌ها با این افراد اختلاف ملکی داشتم. از ۱۸ سالگی از قربانیان جنایت کینه به دل داشتم. با آنها اختلاف ملکی داشتم تا اینکه از ۲ یا ۳ سال قبل بود که تصمیم به قتل آنها گرفتم.

از اینکه ۲ نگهبان بی‌گناه را کشتم پشیمانم اما از اینکه دو مرد دیگر را که با آنها در کار خرید و فروش زمین و باغ کار می‌کردم پشیمان نیستم و خودشان باعث شدند تا من به‌خاطر اختلاف ملکی که با آنها داشتم دست به این کار بزنم.» او در خصوص تیراندازی به سمت پلیس گفت: «نمی‌دانم چه شد که در صحنه دستگیری به ماموران تیراندازی کردم.»

همچنین رئیس پلیس پایتخت می‌گوید:« روز جمعه فردی در شهریار در جنایتی نادر اقدام به شلیک به ۶ نفر کرد که در نتیجه چهار نفر کشته و دو نفر مجروح شدند که حال یکی از مجروحان نیز خوب نیست.متهم در اعترافات خود گفت که دنبال جنایات دیگر نیز بوده که بازداشت شد.» رحیمی متذکر شد: «این موضوع به هیچ عنوان شائبه امنیتی ندارد.»

البته وقتی خبرنگاران از این متهم علت اقدامش را می‌پرسند می‌گوید فکر کردم پلیس من را در شهریار شناسایی کرده برای همین به تهران آمدم و اصلا نمی‌دانم چرا به پلیس شلیک کردم. از نکات عجیب ماجرا این است که علت شلیک او در خیابان طالقانی در هاله‌ای از ابهام است و رئیس پلیس تاکید می‌کند این ماجرا اصلا امنیتی و سیاسی نیست.

این فرد اعلام کرده که اسلحه را از شهرستان‌های غربی کشور تهیه کرده و البته او را برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی ارجاع داده‌اند. این فرد اسلحه را به قیمت ۱۰میلیون تومان تهیه کرده و علت اقدامش را کینه از افراد شرکتی می‌داند که درخت‌های زمین‌های پدرش را قطع کرده بودند، پدرش را کتک زده و در واقع اختلاف ملکی با آنها داشته‌اند. به قول خودش هر جمعه او به فکر انتقام ازاین افراد بوده است. طبق گفته‌ها کشته‌ها بین ۴ تا ۵ نفر هستند و کسانی که کشته شده‌اند نگهبانان شرکتی بودند که پدر او از آنها زمین را خریده بوده است.

کدخبر: ۴۵۸۸۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر