کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۱۱۶
تاریخ خبر:

چهار خرده یادداشت ‌بسیار محافظه‌‌کارانه و بی‌بو و خاصیت

روزنامه هفت صبح | یک: والیبال خیلی راحت توانست از سد چین بگذرد. شاگردان بهروز عطایی (که دیروز به اشتباه مصطفی کارخانه نوشتم ) بدون چهره‌های قدیمی و پرتجربه مثل معروف و موسوی و غفور و محمودی‌،‌ با ترکیبی کاملا جوان و جدید چین را سه بر یک مغلوب کردند. ستاره تیم صابر کاظمی است که انگار با خروج از نگاه خرده‌گیر بزرگان تیم‌،‌ شکوفا شده و هنرنمایی می‌کند. میثم صالحی و میلاد عبادی‌پور و به‌خصوص جواد کریمی از دیگر ستاره‌های این تیم خوب و قبراق هستند.

حالا با شش پیروزی قاطعانه و تنها یک ست باخته به ملاقات ژاپن می‌آیند که در سال‌های اخیر سه بازی آخرشان با ایران را برده‌اند. شکست از چین و دادن یک ست به تایوان نشان می‌دهد آنها آسیب پذیرند هرچند در عوض مقابل قطر و استرالیا پیروزی‌های قاطعی به دست آورده‌اند. اما شرایط فینال می‌تواند تمام این استدلالات منطقی را بی‌ثمر کند. امیدواریم ایران امروز عصر از سد ژاپن گذشته باشد. همچنان بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم جدیت و سختکوشی‌شان است‌.

دو: بعضی وقت‌ها موج‌های خبری نه از ذات یک خبر و رویداد که از خبرگزاری‌ها بلند می‌شود و آنها خودشان یک خبر را تولید می‌کنند. یادم هست دوره‌ای که احمدی‌نژاد ورود بانوان به استادیوم‌ها را آزاد اعلام کرد یکی از خبرگزاری‌ها (که اتفاقا اصلاح‌طلب هم محسوب می‌شد ) شروع به نظرسنجی‌های زاویه‌دار با علما و مراجع کرد و آن قدر پافشاری کرد که این طرح مسدود شد و ۱۲ سال بعد با فشار فیفا مجبور شدیم که به آن با شرایطی تن بدهیم. حالا هم لباس فرم فوتبالیست‌های زن که لباس موقرانه و ورزشکاری است با پیگیری یک خبرگزاری مشهور به یک موج خبری منفی بدل شده است.

سه: افزایش قیمت لبنیات دیگر شکل و شمایل مضحکی به خود گرفته است‌. شیر و کره و ماست. چه خبر است؟‌چطوری است که با بیش از صددرصد افزایش طی یک سال هنوز هم برایتان صرف نمی‌کند‌؟ این چه سیستم تولید است آخر؟تازه اگر این بازه را دو سال درنظر بگیریم میزان افزایش قیمت حیرت‌انگیز است. کره ۱۰۰ گرمی ۱۵ هزار تومان. شیر ۱۶ هزار و پانصد تومان‌! مضحک است.

چهار: امکان فتوشاپ کردن و تصحیح تصاویر فیلم‌ها نباید به یک ابزار آزارنده بدل شود. قهرمان داستان شما به لحاظ پایگاه اجتماعی‌اش حجاب‌های مختلفی دارد. طبیعتا زنی متعلق به طبقه اشرافی و همسری نابهنجار حجابش شکل دیگری است. ترمیم پوشش خانم مهتاب کرامتی در سریال میدان سرخ آزارنده و بیهوده است.

کدخبر: ۴۱۵۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر