کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۷۹۲
تاریخ خبر:

چهار برد تا چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پیروزی پرسپولیس بر شاهین بوشهر این تیم را یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ نوزدهم نزدیک کرد. نمایش پرسپولیس در بازی شنبه شب نکات مهمی در بر داشت که به آنها اشاره می‌کنیم.

*** ترابی همچنان می‌درخشد
در نیمه اول بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر مهدی ترابی به عنوان وینگر چپ در سیستم ۲-۴-۴ بازی می‌کرد؛ موضوعی که باعث شده بود دو مهاجم اول تیم از او دور باشند و دو هافبک تدافعی تیم هم که احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا بودند، معمولا برای حرکات ترکیبی با او فاصله معنی‌داری داشتند و فقط ربیع‌خواه بود که گاهی در حملات از سمت چپ خط دفاعی شاهین به او نزدیک می‌شد. با این حال اکثر توپ‌های پرسپولیس در خط هجومی به او ختم می‌شد ولی حضور پرشمارتر بازیکنان شاهین سبب شد که او نتواند در نیمه اول کاری از پیش ببرد.

در نیمه دوم با وارد شدن بشار رسن به ترکیب و جایگزین شدن این بازیکن با یکی از مهاجمان تیم، ترابی فضای بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه پیدا کرد و با رسن و علیپور مثلثی در بخش تهاجمی تیم ایجاد کرده بود؛ مثلثی که پایه‌گذار گل برتری سرخپوشان هم شد. روی گل پرسپولیس تقریبا همان اتفاقی افتاد که مهدی ترابی در بازی برابر پارس جنوبی جم در تهران انجام داده بود؛

او قصد ارسال پاس کات بک به علیپور را داشت که مدافع حریف پاس او را به اشتباه به خودش بازگرداند (درست مثل دیدار رفت برابر پارس جنوبی جم) و او این بار ضربه چیپ نزد و توپ را از میان پاهای هم تیمی سابقش یعنی درویشوند به گلی سه امتیازی بدل کرد. حالا ترابی ۹ گله شده و پنج پاس گل هم به نامش در جدول پاسورهای لیگ دیده می‌شود.

*** چهارمین کارت قرمز مستقیم کمال
در دقایق پایانی دیدار پرسپولیس و شاهین در نیمه اول، کمال کامیابی‌نیا بازیکن سرخپوشان به دلیل خطای خشن روی پای بازیکن شاهین توسط وحید کاظمی داور این مسابقه، با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. این چهارمین باری است که کامیابی‌نیا با لباس پرسپولیس کارت قرمز مستقیم می‌گیرد. پیش از این، او در لیگ شانزدهم و در دیدار مقابل تراکتورسازی در حالی که تیمش با سه گل از حریف پیش بود، به دلیل درگیری با فرزاد حاتمی توسط بیژن حیدری از زمین مسابقه اخراج شد تا دیدار هفته بعد که مقابل استقلال بود را از دست بدهد.

پرسپولیس آن دربی معروف را با نتیجه ۳ بر ۲ به شاگردان منصوریان واگذار کرد. دیگر اخراج مستقیم کمال برمی‌گردد به لیگ قهرمانان آسیا و دیدار پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان و جایی که مانینگ داور چینی آن مسابقه، کامیابی‌نیا را به دلیل خطای خشن، در دقیقه ۱۵ از زمین بازی اخراج کرد. پرسپولیس در نهایت آن بازی را ۳ بریک برنده شد. سومین اخراج مستقیم این بازیکن کلیدی سرخپوشان نیز برمی‌گردد به دیدار برگشت مقابل سپاهان در فصل قبل که در دقایق پایانی این مسابقه، علیرضا فغانی داور دیدار به دلیل درگیری کامیابی‌نیا و کیروش استنلی، این دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد.

آن دیدار در نهایت یک-یک مساوی به پایان رسید. ‌ ‌ در دیدار مقابل شاهین بوشهر، کامیابی‌نیا توسط وحید کاظمی با کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد تا هم خودش برای چهارمین بار با کارت قرمز مستقیم اخراج شود و هم پرسپولیس در نیمه دوم ۱۰ نفره کار را دنبال کند. در مجموع نمایش‌های کمال در فصل اخیر زیاد چنگی به دل نمی‌زند و حتی هواداران پرسپولیس هم در فضای مجازی از بازی‌های او در لیگ نوزدهم انتقادات تندی انجام داده‌اند.

*** بهترین شروع تاریخ پرسپولیس به نام یحیی!
شاگردان گل‌محمدی که از زمان حضور سرمربی جدید خود هفت بازی را در لیگ برتر داشته‌اند، با ثبت شش پیروزی و یک تساوی عملکرد بسیار خوبی را رقم زده و با هدایت یحیی بی‌شکست مانده‌اند. نکته جالب اینکه پرسپولیس در این مقطع با بیشتر مدعیان قهرمانی و سهمیه آسیایی دیدار کرده است؛ آنها مقابل استقلال به تساوی رضایت دادند، بازی با سپاهان به خاطر عدم حضور حریف در زمین مسابقه به پیروزی سرخ‌ها ختم شد و دیدار مقابل شهرخودرو، صنعت‌نفت، پیکان و شاهین نیز با برد قرمزپوشان به سرانجام رسید.

این نتایج باعث شده تا گل‌محمدی بهترین شروع تاریخ را در بین مربیان پرسپولیس داشته باشد. در بین مربیان قبلی، گابریل کالدرون از هفت بازی نخست سه تا را واگذار کرد و بقیه را با برد پشت سر گذاشت. برانکو ایوانکوویچ هم در آغاز لیگ پانزدهم عملکرد خوبی نداشت و تنها دو برد را برابر تراکتور و فولاد به دست آورد. علی دایی در دوره دوم حضورش، چهار پیروزی، یک تساوی و دو باخت که یکی از باخت‌ها مقابل نفت با هدایت گل‌محمدی بود.‌ اما بهترین شروع تاریخ پرسپولیس پس از یحیی به افشین قطبی اختصاص دارد. تیم او در لیگ هفتم صنعت‌نفت، پگاه، ابومسلم، پیکان و پاس را شکست داد و مقابل فجر و راه‌آهن متوقف شد تا با ۱۷ امتیاز از هفت بازی نخست، سرخپوشان را در قامت مدعی قهرمانی ظاهر کند. تیم او تا آخرین بازی نیم‌فصل بی‌شکست ماند.

*** پرسپولیس چقدر با قهرمانی فاصله دارد؟
با برتری مقابل شاهین بوشهر پرسپولیس ۵۳ امتیازی شد. اگر سپاهان دیشب بر سایپا غلبه کرده باشد، فاصله پرسپولیس با این تیم ۱۰ امتیاز باقی خواهد ماند اما ممکن است با تساوی یا باخت سپاهان مقابل سایپا این اختلاف به ۱۲ یا ۱۳ امتیاز هم برسد. با فرض پیروزی سپاهان و اختلاف ۱۰ امتیازی این تیم با پرسپولیس، شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند در هفته بیست و هفتم، قهرمانی خود را در لیگ نوزدهم قطعی کنند. آنها در صورت پیروزی بر ماشین‌سازی تبریز، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران ۶۵ امتیازی خواهند شد.

در این شرایط، سپاهان حتی با پیروزی بر تمام رقیبانش در هشت بازی آینده، در نهایت می‌تواند ۶۴ امتیازی شود و شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت. اما نکته جالب در کورس قهرمانی این است که بازی‌های سپاهان سخت‌تر از پرسپولیس است و حتی ممکن است پرسپولیس زودتر از اینها قهرمان شود. سپاهان در هفته بیست و هفتم باید در تهران با استقلال روبه‌رو شود و این همان هفته‌ای است که پرسپولیس می‌تواند در قائمشهر با پیروزی بر نساجی قهرمانی خود را قطعی کند.

*** یک کلین‌شیت دیگر از رادوشوویچ
پرسپولیس شنبه شب علاوه بر پیروزی بر شاهین بوشهر، موفق شد یک بار دیگر دروازه خودش را بسته نگه دارد. پرسپولیس با ۱۱ گل خورده همچنان بهترین و محکم‌ترین خط دفاع لیگ نوزدهم را در اختیار دارد اما نکته مهم در این باره این است که در کلین‌شیت تازه پرسپولیس، باز هم رادوشوویچ دروازه‌بان این تیم بود. او تا امروز در هشت بازی لیگ برتر دروازه‌بان پرسپولیس بوده و فقط در یک بازی مقابل شهرخودرو دروازه خود را باز شده دیده است. در واقع او در هفت بازی از هشت حضورش در ترکیب پرسپولیس کلین‌شیت کرده است. این در حالی است که علیرضا بیرانوند در طول لیگ نوزدهم نمایش‌های خوبی نداشته و در آخرین بازی‌اش برای پرسپولیس مقابل پیکان پراشتباه ظاهر شد و یک خطای پنالتی ناشیانه هم مرتکب شد.

*** طعنه‌های متقابل
بعد از پایان بازی، پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی به استقلالی‌ها طعنه‌هایی زدند. مثلا آنها از تیم شاهین بوشهر به خاطر خوردن فقط یک گل از پرسپولیس ۱۰ نفره تشکر کردند و به آنها یادآوری کردند که استقلال چند سال پیش از تیم ۱۰ نفره پرسپولیس سه گل خورد و شاهینی‌ها نباید از دریافت فقط یک گل از پرسپولیس شرمنده باشند! در سوی دیگر استقلالی‌ها هم نحوه گلزنی پرسپولیس به شاهین را مشکوک دانستند.

در صحنه گل ترابی، ابتدا یک مدافع شاهین به شکلی کاملا عجیب و بدون برخورد با هیچ بازیکنی نقش بر زمین شد، دومین مدافع این تیم در دفع توپ اشتباه کرد و یک پاس گل به ترابی داد و در نهایت او با ضربه‌ای زمینی، توپ را از میان پاهای درویشوند که اتفاقا دروازه‌بان سابق پرسپولیس هم بود عبور داد! در واقع استقلالی‌ها در پاسخ به طعنه‌های پرسپولیسی‌ها، گل این تیم را مشکوک و غیرطبیعی و حاصل چند اشتباه سریالی دانسته‌اند.

کدخبر: ۳۳۷۷۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر