کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۰۰۲
تاریخ خبر:

چند ایرانی برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر کردند؟

آمارها می گویند از اول تیر ماه تا روز گذشته ۱۴ هزار و چهار ایرانی به ارمنستان سفر کرده اند.

به گفته سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک: از ابتدای تیر سال جاری تا پایان روز گذشته، ۱۴ هزار و چهار نفر به ارمنستان سفر کردند که ۱۰ هزار و ۹۳ نفر آنان از مرز زمینی "نوردوز" در استان آذربایجان شرقی به سمت این کشور مسافرت کردند. همچنین در این مدت ۳۵ پرواز نیز از فرودگاه امام، ۳۹۱۱ مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل کرده است.

لطیفی در خصوص مسافران زمینی ارمنستان توضیح داد: روند مسافرت از مرز زمینی "نوردوز "از ابتدای تیرماه تا هجدهم تیر رو به افزایش بوده و از حدود ۱۰۰ نفر در اوایل ماه به ۳۰۰ نفر در چهاردهم تیرماه، در پانزدهم به ۴۵۵ نفر، شانزدهم به ۸۱۳ نفر و هفدهم با ۲۲۱۹ نفر به رکورد میزان خروجی مسافر رسید و نهایتا هجدهم تیر ماه با ۲۲۱۲ نفر با کمی کاهش مواجه شد.

سخنگوی گمرک در ادامه گفت: از نوزدهم تیرماه، تعداد خروجی مسافر از این مرز به سمت ارمنستان به شکل چشمگیری کاهش یافت و به ۳۹۶ مسافر رسید و روز گذشته ۱۷۰ مسافر از این مرز به سمت ارمنستان خارج شدند. اما روند بازگشت مسافر از ارمنستان از روز ۲۲ تیرماه افزایش یافته است و ۹۸۱ نفر در این روز به کشور بازگشتند و روز ۲۳ تیرماه نیز رکورد ۲۱۰۰ نفری بازگشت از ارمنستان در گمرک مرزی نوردوز ثبت شد.

لطیفی افزود: در دو روز گذشته هم به ترتیب ۵۴۷ و ۵۱۵ مسافر از ارمنستان به ایران بازگشتند.

گفتنی است؛ دولت ارمنستان شرط اقامت ۱۰ روز را برای ورود گردشگران و بهرمندی از تزریق واکسن کرونا از ۲۴ تیرماه اعلام کرده است.

کدخبر: ۴۰۳۰۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر