کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۳۵۹
تاریخ خبر:

چقدر‌ روی ‌X۲۲ ‌جدید‌ حساب‌ باز ‌کنیم؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| موفقیت مثلث چانگان CS35، جک S3 و ام‌وی‌ام X22 نشان داد که سگمنت کراس‌اوورهای کوچک ارزان‌قیمت می‌تواند در بازار ایران جزو کلاس‌های پرطرفدار و به تبع پرسود باشد. قرار است که با ورود گزینه‌های نو، این بازار هم رنگ و بوی تازگی به خودش بگیرد.

سایپا در حال کار ‌روی آریا است و ایران‌خودرو نیز دارد پروژه K125 را پیش می‌برد‌ اما مدیران خودرو ریسک نکرده و قصد دارد نسخه فیس‌لیفت X22 را بیاورد که به احتمال زیاد قیمتی بین ۵۰۰ ‌ تا ۶۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. در این گزارش ارزش خرید X22 پرو را در هر بخش بررسی کردیم و از ۱ تا ۵ به آن نمره دادیم.

‌طراحی (۳ از ۵)
نمای جلوی X22 پرو با چراغ‌های LED خود یک پیشرفت خوب محسوب می‌شود و طراحی هیوندای سانتافه جدید و هیوندای پالیسید را به ذهن متبادر می‌کند. جلوپنجره کهکشانی نیز کم‌کم در حال مد شدن است و جلوه زیبایی به X22 داده ‌ اما با این حال نمای جانبی بدون تغییر باقی مانده و در عقب نیز شاهد تغییرات جزئی شامل خط سیاه بین دو چراغ و دو خروجی اگزوز تزئینی هستیم. شاید اگر X22 را دو سال قبل برای اولین بار می‌دیدیم امتیاز این بخش را کامل به آن می‌دادیم اما وقتش است که نمای عقب این خودرو به موزه چری منتقل شود!

‌پیشرانه (۲ از ۵)
سری را که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند! اما مدیران خودرو در X22 پرو کاملاً بر‌خلاف این اصل عمل کرده. پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی قبلی با پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربو جایگزین شده که با ۱۰۲ اسب بخار خروجی، حدوداً سه اسب بخار کمتر از X22 قبلی نیرو تولید می‌کند.

البته گشتاور آن از ۱۳۵ نیوتن متر به ۱۵۰ نیوتن متر افزایش یافته. با این حال خرید X22 پرو به این معناست که ناچارید برای عملکرد خوب پیشرانه حتماً بنزین سوپر بزنید و از مکمل استفاده کنید. همچنین هزینه‌ها و مشکلات خاص توربوشارژر را باید به آن اضافه کنید. مدیران خودرو برای این مدل گیربکس دستی را حذف کرده و فقط می‌توانید X22 پرو را با گیربکس CVT بخرید. یعنی خبری از گیربکس چهار سرعته اتومات قبلی هم نیست!

‌کابین و آپشن‌ها (۴ از ۵)
ابعاد کابین X22 پرو تفاوتی با X22 فعلی ندارد. از این رو اگر نسخه فعلی را تنگ و کم‌جا می‌دانید و امید دارید که این مشکل در X22 فیس‌لیفت مرتفع شود، بهتر است به سراغ رقبای این خودرو بروید‌ اما به جرات می‌توان گفت با پرآپشن‌ترین کراس‌اوور زیر ۶۰۰ میلیون تومان روبه‌رو هستیم.

نمایشگر لمسی ۹ اینچی این خودرو به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده، به جای ترمز دستی از ترمز پارک الکترونیکی استفاده شده و حتی اتوهلد را هم در X22 پرو می‌بینیم. سانروف برقی، کروز کنترل، سنسور عقب، دوربین عقب و فرمان برقی از دیگر آپشن‌های این کراس‌اوور چینی هستند. البته کماکان تعداد کیسه‌های هوا دو عدد است و خبری از استارت دکمه‌ای و تنظیم برقی صندلی‌ها نیست.

کدخبر: ۴۲۳۳۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر