کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۰۴۶
تاریخ خبر:

چطور‌ می‌توانم از‌ شر‌ صاحبخانه بد قلقم خلاص شوم؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| این هفته به چهار سوال مطرح شده توسط کاربران سایت دادراه پاسخ خواهیم داد:
سوال یک: در جریان یک دادگاه مالی دو نفر از خواندگان (یعنی کسانی‌که از آن‌ها شکایت شده) که خودشان در دادگاه حضور نداشته‌اند و فقط وکیل ایشان حاضر بوده یک شکایت دروغین تهدید علیه من طرح کرده‌اند. خواستم بپرسم آیا ممکن است کسی که اصلا حضور نداشته و فقط وکیلش بوده را من تهدید کرده باشم؟ آیا این موضوع به لحاظ قانونی شدنی هست؟

پاسخ: برای تحقق جرم تهدید نیازی به حضور یک فرد نیست. تهدید از نظر قانونی آن است که کسی دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافت یا مالی یا افشای اسرار نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند و ممکن است فرد در آن محل نباشد و بعدا آن تهدید را بشنود.

سوال دو: من در دوران عقد با همسرم رابطه داشتم ولی حالا پرده بکارت دارم. در حال حاضر در شرف طلاق هستیم. می‌خواستم بپرسم برای حذف نام همسر باکره بودن کافی است یا هر‌گونه ارتباطی می‌تواند مانع از این کار شود؟

پاسخ: صرفا بکارت کافی است و به سایر ارتباطات زناشویی ارتباطی ندارد.

سوال سه: از 10خردادماه در زیرزمینی به‌عنوان مستاجر ساکن شده‌ایم. در روز اول در بنگاه به صاحبخانه گفتم هزینه‌های آب و برق و گاز تسویه شده و ایشان گفتند بله. چند وقت پیش پیامک دادند و گفتند پول گاز 433هزار تومان و آب…. آمده و من با توجه به اینکه سال‌ها مستاجر هستم از هزینه‌ها تقریبا آگاه هستم و به ایشان گفتم این مبلغ خیلی زیاد است و زیر بار نرفتم و به اداره گاز مراجعه و متوجه شدم قبل از ساکن شدن ما 408 هزار تومان بدهی داشته است.

در عین حال بیشتر مواقع در حیاط به واسطه داشتن وسایلی مثل دیگ و… ایجاد سر‌و‌صدا می‌کند که به ایشان تذکر دادم که پسرم خواب است که گفتند به من ارتباطی ندارد. برای اینکه مالیات هم ندهد به بنگاه گفته است کد رهگیری هم به ما ندهد. در قرارداد هم نوشته شده که اگر بخواهم زودتر بلند شوم، 2 میلیون به اضافه اجاره یک ماه و 500 هزارتومان هزینه بنگاه را به‌عنوان جریمه باید پرداخت کنم. چطور می‌توانم از شر او خلاص شوم؟

پاسخ: در موضوع اول، شما نباید مبلغی پرداخت کنید مگر اینکه ناغافل در اجاره‌نامه این موضوع به عهده شما گذاشته شده باشد و شما ندانید. در موضوع دوم می‌توانید شکایت کنید. در موضوع سوم نیز می‌توانید از بنگاه شکایت کنید. در موضوع چهارم راهی ندارید زیرا قرارداد را پذیرفته‌اید.

سوال چهار: من می‌خواستم سایتی بزنم که درون آن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خارجی را قرار بدهم که کاربر هم بتواند آنلاین مشاهده کند و هم بتواند آن‌ها را دانلود کند. قرار هم نیست هیچ تغییری در فیلم ایجاد کند. هر کدام از این ویدئوها نیز چندین سال از زمان اکرانشان گذاشته است. آیا با گذاشتن اطلاعات از سازنده ویدئو این کار من مجازات کیفری دارد؟

پاسخ: در ایران از حیث مالکیت فکری خیر ولی از حیث انتشار محتوای مبتذل و مستهجن به دلیل محتوای این فیلم و سریال‌ها ممکن است مورد تعقیب واقع شوید.

‌ دوشنبه هر هفته ‌ به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهیم. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک 09202001707 ارسال کنید:
PR@7Sobh.com
mo.masjedi@gmail.com

کدخبر: ۴۸۰۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر