کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۹۸۶
تاریخ خبر:

عملیات ترسناک شاسی‌بلند قرمز در ویسکانسین آمریکا

روزنامه هفت صبح | یک: دیروز، یک کارناوال کریسمس در شهر واکشا در ایالت ویسکانسین آمریکا به خون کشیده شد. تا لحظه نگارش این گزارش، ۵ نفر جان خود را از دست داده بودند و بیش از ۲۰ نفر شامل ۱۱‌بزرگسال و ۱۲ کودک مصدوم شده بودند. یک مقام قضایی هم اعلام کرد که در جریان این حادثه یک افسر پلیس تیراندازی کرده است و به کسی آسیبی نرسید و یک فرد هم بازداشت شده است.

دو: خانواده‌های زیادی با فرزندان‌شان در مراسم رژه شرکت کرده بودند. کلیپ‌های ویدئویی که از زوایای مختلف گرفته شده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده‌ و صحنه‌های آشفته و دلخراشی را نشان می‌دهند؛ یک خودروی شاسی بلند قرمزرنگ، ابتدا با سرعت بالا از کنار شرکت‌کنندگان در رژه عبور می‌کند، سپس به میان جمعیت می‌راند و در نهایت موانع جاده را می‌شکند و با عجله فرار می‌کند. در این تصاویر دیده می‌شود تا قبل از اینکه مردم بتوانند به سمت پیاده‌رو فرار کنند، خودرو ده‌ها نفر را زیر گرفته است.

سه: پلیس اعلام کرده: «مشخص نیست این حادثه تروریستی بوده است یا خیر اما خطر دیگری وجود ندارد. این خودرو توقیف شده و اوضاع در کنترل است.» با این حال، مدارس روز دوشنبه، ۲۲‌نوامبر، تعطیل اعلام شده‌اند.

چهار: شهر واکشا در ایالت ویسکانسین آمریکا واقع است و طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۷۰‌هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت داشته‌ است. این شهر در حدود ۴۰ کیلومتری شهر بزرگ میلواکی در ایالت ویسکانسین و در شمال آمریکا قرار دارد.

پنج: به گفته برخی منابع، مظنون بازداشت شده در حادثه زیرگرفتن مردم در واکشای ویسکانسین، مرد ۳۰ساله سیاه‌پوستی به نام درل بروکس است که افکار ناسیونالیستی علیه سفیدپوستان دارد. وی دو روز پیش از زندان آزاد شده بود. ویسکانسین جایی است که دو روز قبل هیات منصفه رای به برائت «کایل ریتن هاوس» جوان ۱۸ساله سفیدپوستی داد که سال گذشته در جریان خشونت‌های نژادی دو نفر را در حمایت از نژادپرستان و خشونت پلیس به قتل رسانده بود. رای دادگاه باعث واکنش‌های زیادی شد و بایدن نیز اعلام کرد از این رای عصبی است. حالا می‌توان اینطور حدس زد که این کار به تلافی آن رای تبرئه صورت گرفته باشد اما تا زمانی که پلیس به صورت رسمی صحبت نکند هیچ چیز مشخص نیست.

کدخبر: ۴۲۶۹۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر