کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۹۱۲
تاریخ خبر:

چرا مذاکرات برجامی انقدر طول کشید؟

دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید که وقفه در مذاکرات احیای برجام به دلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران طولانی تر از حد انتظار شده است. به تعبیر او ایران به زمان بیشتری برای شرکت در ادامه مذاکرات نیاز دارد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه در توئیتی نوشت که پیش بینی او مبنی بر اینکه مذاکرات وین تا ۱۵ جولای (۲۴ تیر) تکمیل می‌شود عملی نشد.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردنده بودند.
در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.
اولیانوف پنجشنبه گذشته عنوان کرد که مذاکرات وین به محض اینکه دولت‌های مشارکت‌کننده در برجام برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سرگرفته می‌شود.

اوبا بیان اینکه در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده خبر داد که برخی مشارکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم

کدخبر: ۴۰۰۹۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر