کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۳۲۷۶
تاریخ خبر:

چرا «قاتل و وحشی» به جشنواره نرسید؟

روزنامه هفت صبح | یکی از شگفتی‌های جشنواره امسال فقدان فیلم حمید نعمت‌الله است‌. فیلم قاتل و وحشی که با بازی لیلا حاتمی در حال ساخت بود. سومین همکاری لیلا حاتمی و نعمت‌الله بعد از بی‌پولی و رگ خواب. دو فیلم موفقی که هردو سیمرغ بلورین برای حاتمی به ارمغان آوردند.

اما شایعات گسترده‌ای از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها بود. رنج‌کشان سرمایه‌‌گذار اصلی فیلم در دوره‌ای از این پروژه کنار کشید. علت‌؟ ‌بالا رفتن هزینه‌ها و وقفه‌های طولانی در کار. نعمت‌الله این مشکل را پذیرفت. کار دوباره کلید خورد و این بار اعلام شد که سرمایه‌گذار جدیدی برای این فیلم پیدا شده است: ‌عباس نادران پسر الیاس نادران نماینده سابق و اصولگرای مجلس.

اما باز هم کار به مشکل برخورد. در این میان شایعات تائید نشده‌ای هم منتشر شدند که شمایل لیلا حاتمی در فیلم به گونه‌ای است که شانس دریافت مجوز نمایش را فعلا ندارد. اما این درحد یک شایعه باقی ماند. خود نعمت‌الله در این باره می‌گوید:«طی مدتی که فیلم «قاتل و وحشی» دچار مشکلات مالی بود، تمام عوامل فیلم با سخاوت به ما تخفیف دادند و حتی حاضر شدند زمان اضافی فعالیت‌شان را بدون گرفتن پول در کنار این پروژه باشند. اما آقای نادران که به پروژه اضافه شد و قرار بود کمبود بودجه این فیلم را تامین کنند، تعهداتش را انجام ندادند و فیلم هم‌اکنون در مرحله مونتاژ متوقف است و وقتی پول نیست طبیعتا کار هم جلو نمی‌رود.»

حمید نعمت‌الله با اعلام اینکه صادق رنج‌کشان در مدتی که در کنار فیلم بود، تمام تعهداتش را انجام داد گفت: «ما از همکاری با آقای رنج‌کشان راضی بودیم و ایشان هم بدقولی در تامین هزینه‌ها نداشت اما پیش‌تولید و تولید فیلم ما طولانی و هزینه‌ها افزایش یافت به همین دلیل به دنبال اضافه کردن سرمایه‌گذار جدید رفتیم اما ورود آقای نادران وضعیت این پروژه را بدخیم کرد. ایشان حتی شرط کرد که اسمش به عنوان تهیه‌کننده بیاید اما در مقابل به تعهداتش برای تامین سرمایه عمل نکرد.»

این کارگردان در پایان با اعلام این‌که قطعا «قاتل و وحشی» به جشنواره فجر نمی‌رسد گفت: «این فیلم با سختی و مرارت و خون جگر زیادی ساخته شد و اثری است که با افتخار می‌شود آن را در معرض تماشای مخاطب قرار داد. امیدواریم مشکلات این فیلم حل بشود تا بتوانیم «قاتل و وحشی» را با کیفیت مدنظرمان برای مخاطبان آماده کنیم.»

از طرفی دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: خارج شدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی «حمیدنعمت‌الله» از بررسی هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ این دوره جشنواره، به دلیل برخی مشکلات مالکیتی پیرامون این فیلم و براساس نظر معاونت نظارت و ارزشیابی و خانه سینما به عنوان مراجع ذیصلاح موضوع تهیه‌کنندگی و مالکیتی فیلم است.

بر این اساس، از آنجا که شرکت در جشنواره و نمایش فیلم از حقوق صاحبان فیلم است و باید توسط فرد واجدشرایط صورت گیرد و در خصوص این فیلم، اختلافات مالکیتی وجود دارد، دبیرخانه جشنواره باتوجه به لزوم رعایت قانون و احترام به حقوق صاحبان حق، تا حل مشکل فیلم از اعلام‌نظر درباره فیلم خودداری می‌کند.

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام می‌کند که این آمادگی را دارد در صورت حل مشکل فیلم در زمان مقرر و به لحاظ طی شدن سایر مراحل حضور و به احترام دست‌اندرکاران ساخت فیلم، بادعوت مجدد از هیأت‌انتخاب نسبت به اعلام‌نظر در خصوص شایستگی حضور فیلم و افزودن این فیلم به بخش مسابقه، اقدام نماید.

کدخبر: ۳۰۳۲۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر