کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۰۳۶
تاریخ خبر:

چرا استارتاپ‌ها‌ از پست شکایت دارند؟

روزنامه هفت صبح | پست‌پلاس، پهپاد پستی، سورپرایز وزیر جوان، تحول در پست، همکاری پست با الوپیک،اسنپ و… اینها خبرهایی بود که در یکی دو سال اخیر شرکت ملی پست و مدیران وزارت ارتباطات مخابره کرده‌اند تا بگویند پست کشور می‌خواهد خود را به‌روز کند.اما استارتاپ‌های مختلف از جمله استارتاپ‌های کشاورزی که می‌خواهند محصولات تازه جوامع محلی و روستایی را از جاهای دور و نزدیک کشور به دست کاربران خود برسانند، روایتی دیگر از ماجرای خدمات پستی دارند.

آنها می‌گویند پست در برابر تحولی که در حوزه محصولات کشاورزی اتفاق افتاده خود را به‌روز نکرده. محصولات آنها درست به دست مشتریان نمی‌رسد و سفارش‌ها گهگاه گم می‌شوند، گاهی دپو می‌شوند و گاهی هم به این شکل به دست مشتری می‌رسند.عکس سمت راست را استارتاپ گیلانی واجارو که در زمینه ارسال محصولات کشاورزی فعال است در اختیار ما گذاشته.با این توضیح که این بادام‌زمینی‌ها در یک جعبه پلاستیکی محکم بوده‌اند، حسابی پوشال و کاغذ دور آن پیچانده‌اند و نتیجه شده این!

عکس سمت چپ هم مربوط به کسب‌وکار آنلاین چائوهانا در سرپل ذهاب است که عسل‌های ارسالی‌شان شکسته دست مشتری رسیده و مجبور شده‌اند با قبول خسارت مشتری یک بار دیگر برای او کالا را ارسال کنند.ویدئویی هم در اینستاگرام آی‌چیزها منتشر کرده‌ایم که مربوط است به ارسال عسل برای مشتری‌ از طرف استارتاپ آهوتا که بنا به ادعای این کسب‌وکار اینترنتی نتیجه عملکرد پست باعث وارد شدن خسارت ۴میلیون تومانی بابت تنها یک مرسوله شکسته شده است.

چندی پیش هم پست استان بوشهر محدودیت‌هایی برای کسب‌وکارهای خرد این استان ایجاد کرده بود که البته با پیگیری برخی مسئولان اقتصادی رفع شده.گویا پست بوشهر به دفاتر خدماتی گفته بود حق ندارند بسته بالای دو کیلوگرم را فروشگاه‌های اینستاگرامی و آنلاین تحویل بگیرند و همچنین با اعمال محدودیت روی تعداد ارسال بسته‌های پستی هر دفتر پستی را ملزم کرده بود روزانه تنها پنج بسته ارسال کنند. محدودیت فعلا رفع شده اما کاسبی‌های آنلاین می‌گویند تصمیم‌گیری‌های استانی آن‌هم به این شکل تن هر کسب وکار آنلاینی را به لرزه می‌اندازد!

حمل‌و‌نقل و ارسال پستی یکی از زیرساخت‌های توسعه کسب‌وکارهای آنلاین و استارتاپ‌هاست. توسعه عدالت اقتصادی در روستاها و استان‌های مختلف کشور جز با دسترسی به یک سیستم مطمئن و به‌روز ارسال کالا ممکن نیست. فعالان استارتاپی به ویژه استارتاپ‌های کشاورزی با گلایه از عملکرد پست می‌گویند این بخش از زیرساخت‌ اقتصادی کشور هنوز خود را با تحولات کسب وکارهای آنلاین به روز نکرده است.

کدخبر: ۳۶۸۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1591597440

    سلام،من هم از بازار اینترنتی باسلام خرید کردم،بعد از دو هفته پیگیری خودم اداره پ ست گفت که بسته من رو از ماشین حمل بار دز دیده شده با بدبختی تونستم فقط هزینه کالا رو بگیرم.

  • _user_1588874023

    پست در یک ظلم آشکار پول سرویس های پیشتاز و …می گیرد.اما در حد عادی سابق به مقصد نمی رساند.از رشت تا تهران با پست پیشتاز۱ ۲روز طول کشیده است!می گویند مرسوله زیاد است و کارمند کم! خوب مردانه بگویید تا مد تی پست فقط عادی و پول اضافه نگیرید..تعزی رات برای این اضافه دریافتی چه می کند؟!