کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۴۷۹
تاریخ خبر:

چالش شبکه نسیم بدون خندوانه، دورهمی و شوتبال

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | بعد از تعطیلی«خندوانه» و «دورهمی» و پایان فصل اول «شوتبال»، از ابتدای محرم، پخش «کودک‌شو» و «وقتشه» هم به پایان می‌رسد. آیا شبکه نسیم می‌تواند این خلأ را پر کند؟

شبکه نسیم معمولا در اعیاد مختلف، یکی از پربرنامه‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی به حساب می‌آمد و بخش مهمی از وزن هیجان و شادی تلویزیون در این ایام، روی دوش این شبکه بود. این شبکه در شب عید قربان غیر از «وقتشه» ویژه‌برنامه خاص دیگری نداشت. حتی «کودک شو» هم به شیوه شب‌های عادی روی آنتن رفت و به صورت ویژه‌برنامه پخش نشد. آنطور که از شواهد پیداست، این شبکه تا نوروز ۹۹، برنامه خاصی روی آنتن نمی‌فرستد چون عملا خبری از «خندوانه»، «دورهمی»، «شوتبال»، «کودک‌شو» و «وقتشه» در این شبکه نیست. هفت صبح وضعیت شبکه نسیم تا پایان سال ۹۸ را بررسی می‌کند.

*** فعلا خبری از خندوانه نیست
با اینکه تهیه‌کننده «خندوانه» اعلام کرده بود فصل جدید آن بنا بر توافق با شبکه نسیم پس از محرم و صفر روی آنتن می‌رود اما واقعیت این است که فعلا خبری از تولید «خندوانه» نیست. آنطور که شنیده می‌شود رامبد جوان تا آخر امسال، قطعا به ایران برنمی‌گردد. البته حواشی پیرامون مهاجرت رامبد جوان به کانادا هم در این وضعیت بی‌تاثیر نیست. درحال حاضر شبکه نسیم، حتی برای اعیاد هم گلچین «خندوانه» را روی آنتن نمی‌فرستد و بعید است رامبد جوان بعد از بازگشت هم بتواند به این زودی‌ها ساخت فصل هفتم «خندوانه» را پی بگیرد.

*** پایان دورهمی در نسیم
یکی از برنامه‌های مهم و جذابی که شبکه نسیم هنوز هم کنداکتور آخر هفته‌اش را با آن پر می‌کند «دورهمی» است. این برنامه به خاطر حواشی پیرامون پلاتوهای مدیری، خیلی زودتر از موعد تعطیل شد و از آنتن بیرون رفت. مدیری درحال حاضر مشغول تولید برنامه‌ای با همین فرم به اسم «شب‌نشینی» برای فضای مجازی است و دیگر قرار نیست برای ساخت فصل جدید «دورهمی» با شبکه نسیم همکاری داشته باشد. بنابراین دیگر نمی‌توانیم منتظر تولید «دورهمی» در این شبکه باشیم.

*** استراحت کودک‌شو تا عید
یکی از برنامه‌های شبانه شبکه نسیم که اتفاقا طرفدار زیادی بین خانواده‌ها پیدا کرده، «کودک‌شو» است. پخش این برنامه هم تا شروع ماه محرم ادامه پیدا می‌کند و از شروع محرم تا فصل بهار، شبکه نسیم «کودک شو» را در جدول پخش ندارد و عملا باکس ساعت ۲۳ آن هم خالی می‌ماند.

*** جمع شدن دکور وقتشه و شوتبال
«وقتشه» هم جزو برنامه‌های شبانه شبکه نسیم است اما پخش آن هم فقط تا شب اول ماه محرم ادامه دارد. آنطور که شنیده می‌شود دکورهای این برنامه به طور کامل جمع شده و هنوز هم مذاکره‌ای برای تولید ادامه آن انجام نشده است. علاوه بر «کودک شو» و «وقتشه»، مسابقه «شوتبال» هم با اجرای امیرحسین رستمی و شرکت بازیگران و فوتبالیست‌ها و … برای خودش طرفدار زیادی پیدا کرده بود اما فصل اول آن چند وقتی است به پایان رسیده است. دکور این برنامه هم جمع شده و عوامل آن فعلا قصد تولید فصل دوم را ندارند.

*** بازگشت کتاب‌باز و چهل‌تیکه
درحال حاضر در خبرها اعلام شده که به‌زودی تولید «چهل‌تیکه» و «کتاب‌باز» از سر گرفته می‌شود اما فعلا خبری از تولید سایر پروژه‌های جدید شبکه نسیم نیست. «کتاب‌باز» همانطور که زمان پخش فصل سوم هم نوشتیم، برنامه‌ای تخصصی برای علاقه‌مندان به کتاب است بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم عامه مخاطبان این برنامه را تماشا کنند و از آن لذت ببرند. مگر اینکه در فصل جدید، ساختار برنامه کاملا تغییر کند و علاوه بر علاقه‌مندان به کتاب، بخش‌هایی هم برای جلب توجه مخاطبان عام داشته باشد.

پس فعلا تا شروع پخش آن نمی‌توانیم از «کتاب‌باز» به عنوان برنامه سرگرم‌کننده شبکه نسیم نام ببریم. «چهل‌تیکه» هم با توجه به تعریفی که دارد صرفا برنامه‌ای برای مرور خاطرات است. این برنامه در فصل‌های قبل با استقبال زیادی روبه‌رو شد اما هیچ‌وقت به اندازه برنامه‌های روتین دیگر که روی موضوعات روز پیش می‌روند، جریان‌ساز نشد و فعلا نمی‌توان درباره فصل جدید آن قضاوت کرد.

*** هفت ماه تعطیلی!
با توجه به آنچه ذکر شد، برنامه‌های اصلی شبکه نسیم که روزگاری به واسطه آنها پرمخاطب شده بود یا تعطیل شده‌اند یا روزهای پایانی پخش را می‌گذرانند. این شبکه از ابتدای محرم یعنی اوایل شهریور، به طور کامل خالی می‌شود و احتمالا تا نوروز ۹۹، یعنی حدود هفت ماه به همین منوال باقی می‌ماند. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا مدیران نسیم، فکری برای تولید برنامه‌های جدید بعد ازمحرم و صفر دارند!

کدخبر: ۲۷۴۴۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر