کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۹۲
تاریخ خبر:

چالش اجرای مسابقه، این بار پیش‌ روی ژیلا

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | اینک بهار آخرین برنامه‌ای است که ژیلا صادقی در تلویزیون اجرا کرد و بعد از آن خبری از او نبود. این مجری حالا قرار است با یک مسابقه به آنتن شبکه پنج باز گردد. این مسابقه، آشپزی با مامان نام دارد و این روزها مراحل تولید را سپری می‌کند. در روزهایی که برنامه‌ها از فقدان مجریان خوب لطمه می‌خورند، چشم امید بیننده‌ها همچنان به چهره‌هایی چون صادقی، عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی، رضا رشیدپور و احسان علیخانی است. مسئولان تلویزیون چرا از ظرفیت این مجریان محبوب استفاده کافی نمی‌برند؟

مورد اول| احیا با اجرا
در کارنامه ژیلا صادقی اجرای برنامه‌های متنوعی دیده می‌شود که در این گزارش نقبی به آنها خواهیم زد. او حالا از میان پیشنهادهای مختلف، یک مسابقه آشپزی را برای طبع آزمایی پذیرفته. فارغ از چند و چون مسابقه آشپزی با مامان، آن چه در این انتخاب اهمیت دارد، قرار گرفتن ژیلا صادقی در کانون توجه است. برای مجریان حرفه‌ای و کاربلد، ژانر برنامه در درجه دوم اهمیت است؛ آنها می‌دانند چطور رفتار کنند تا برنامه توی چشم بیاید. کاری که فرزاد حسنی با برنامه پزشکی اکسیرکرد مثال خوبی از اهمیت کار مجریان است. حالا صادقی موقعیتی مشابه دارد و می‌تواند با مدل اجرای پر انرژی خود بخشی از موفقیت آشپزی با مامان را تضمین کند. وانگهی نام خودش هم بار دیگر سرزبان‌ها می‌افتد.

مورد دوم| کارنامه قابل دفاع
آن‌چه باعث می‌شود با اطمینان از موفقیت آتی ژیلا صادقی صحبت کنیم، کارنامه درخشان اوست. او بیش از سی برنامه در تلویزیون اجرا کرده و هر بار سراغ مدلی متفاوت از اجرا رفته است. مثلا زمانی که خانه مهر را اجرا می‌کرد، لحن و رفتارش متناسب با موضوع برنامه و مخاطبان آن بود. وقتی روی صندلی اجرای ویژه برنامه نوروزی می‌نشست، همه اجزای اجرا را در خدمت فضای عیدانه قرار می‌داد.

در همین برنامه‌ها است که مشخص می‌شود صادقی جزو معدود مجریان زن است که آداب اجرای برنامه‌های تاک شو را می‌داند. پیش‌تر از صادقی به عنوان یکی از مجریانی یاد کردیم که در کنار صالح علا، فردوسی‌پور، علیخانی، حسنی، مدیری، رشیدپور و … می‌توانند تلویزیون را پرمخاطب کنند. درباره صادقی نوشتیم او جسورترین مجری زن تلویزیون است که سعی کرده خطوط قرمز فرضی را جا به جا و مدلی تازه از اجرا ارائه کند. مهم‌ترین ویژگی‌اش اجرای بی‌تکلف، صمیمی بودن با میهمان، انرژیک بودن و قدرت بالای ارتباط با بیننده است.

مورد سوم| در انتظار برنامه زنده
اشاره کردیم که مجریان کاربلد می‌توانند از هر فرصتی برای درخشش بهره ببرند. اینجا یک مسئله دیگر هم پیش می‌آید و آن تفاوت جنس برنامه و کیفیت پخش آن است. داریم از برنامه «ضبطی» ژیلا صادقی می‌گوییم که اصلا اقتضایش این است که زنده نباشد. روی دیگر سخن این است: تلویزیون درشرایطی که مجری خوب کم دارد و آنتن زنده‌اش را به مجریان جوان و یا غیر محبوب می‌دهد‌، چرا از ظرفیت مجریان تراز خود بهره نمی‌برد؟ ژیلا صادقی، احسان علیخانی، رضا رشپدپور و دیگران شرایط آنتن زنده را می‌دانند و بارها توان خود را اثبات کرده‌اند. پس مسئولان تلویزیون برای جذابیت مضاعف برنامه‌ها باید آنتن زنده را به این دسته مجریان اختصاص دهند.

مورد چهارم | آزمون صادقی
‌برگردیم به بهانه گزارش یعنی بازگشت ژیلا صادقی به اجرا. او سال‌ها پیش توانایی‌اش در اجرا را اثبات کرده تا جایی که پس از دوران اوج او به‌ندرت شاهد مجری موفق زن در تلویزیون بودیم. صادقی در سال‌های اخیر فرصتی مناسب برای عرض اندام نداشته و حالا شانس درخشش با استفاده بهینه از یک مسابقه آشپزی را داراست.

برگ برنده صادقی در این مسابقه دو فاکتور اصلی است: یکی متفاوت بودن مسیر مسابقه تا جایی که این برنامه به‌خودی خود قابلیت دیده شدن داشته باشد و دیگری مصاف مجری با آن است. با توجه به خطوط قرمز تلویزیون برای مجریان زن‌، ژیلا صادقی چه برگ برنده‌ای رو خواهد کرد؟ آیا موفقیت احسان علیخانی( که بعد از ماه عسل در مسابقه عصر جدید رویی دیگر از خود نشان داد) برای صادقی تکرار می‌شود؟ این مجری قابلیت رقم زدن یک اتفاق ویژه را دارد … عجالتا باید منتظر شروع مسابقه آشپزی با مامان بمانیم.

کدخبر: ۳۹۹۶۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر