کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۵۵۲
تاریخ خبر:

چالش‌‌ پیش‌روی فرهاد‌ مجیدی‌ با هم‌تیمی‌های سابق

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | فرهاد مجیدی در این فصل چند بار با چالش‌هایی مواجه شده که همبازیان سابق خود او در ایجاد این چالش‌ها نقش داشته‌اند. بعضی‌ها هم ناخواسته برای مجیدی دردسر درست کرده‌اند اما کلا به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از پیشکسوتان استقلال رابطه چندان خوبی با مجیدی ندارند. این را از برخی مصاحبه‌های آنها و البته مرور روابط آنها در سال‌های قبل می‌شود فهمید.

*** پیروز قربانی
او یکی از مهم‌ترین مخالفان فرهاد مجیدی بوده و هست. از همان دوران بازی تا امروز، قربانی بارها علیه مجیدی مصاحبه کرده و به او طعنه زده است. مثلا بعد از بازی الغرافه و پرسپولیس و آن حرکت معروف و جنجالی مجیدی در نشان دادن عدد ۴ . قربانی در مصاحبه‌ای گفت: «او با این کار می‌خواست جدایی‌اش از استقلال را توجیه کند در صورتی که اگر به این تیم تعصب داشت در حساس‌ترین شرایط استقلال را رها نمی‌کرد. کاری که مجیدی به عنوان بازیکن سابق استقلال انجام داد واقعا کار بی‌ارزشی بود. کسانی که استقلالی واقعی هستند از این حرکت مجیدی خوش‌شان نیامده است. هوادار واقعی استقلال تحت تاثیر این نمایش‌ها قرار نمی‌گیرد و حقیقت را می‌فهمد. کسی که در فرهنگ استقلال رشد کرده باشد هرگز چنین کارهای بی‌ارزشی را از خودش نشان نمی‌دهد.»

قربانی بعد از بازی استقلال و تراکتورسازی در تهران که ۳بر۲ به سود تراکتور تمام شد، درباره رفتار مجیدی در پایان بازی گفت: «واقعاً این خنده‌دارترین نکته فوتبالی بود که دیدم. اول فکر کردم یک پیشکسوت تراکتور است، یا پرویز مظلومی ‌ یا قلعه‌نویی. وقتی دیدم مجیدی است، خنده‌ام گرفت. برایم جالب بود که چطور از آب گل‌آلود ماهی گرفته و وسط زمین آمده است.» او در پاسخ به احتمال جانشینی مجیدی به جای مظلومی در آن مقطع هم گفته بود: «کسی باید مربی استقلال شود که کارنامه داشته باشد و حرف زدن هم بلد باشد. نمی‌شود که با آویزان این و آن شدن و داشتن تیم رسانه‌ای مربی شد. مربی یعنی ویسی، منصوریان و … نه اینکه با آفتاب گرفتن در سواحل خارجی یکی دنبال مربیگری باشد. به اعتقاد من مربی در داخل ایران باید سه خصوصیت مهم داشته باشد.

حرف زدن بلد باشد، کارنامه‌دار باشد و حرف و عملش هم یکی باشد. این کسی را که شما نام بردید از دیدگاه من این خصوصیات را ندارد. امیدوارم روزی برسد که همه معادلات فوتبالی فقط داخل زمین رقم بخورد نه با فیلم بازی کردن و تکیه به این و آن زدن.» او حتی در ماجرای جنجالی جریمه شدن مجیدی توسط راهنمایی و رانندگی هم به او طعنه زد و در مصاحبه‌ای نوروزی گفت: «در برخی موارد ماموران راهنمایی و رانندگی از جرائمم چشم‌پوشی کرده‌اند و من را بخشیده‌اند. مواردی هم بوده که مورد عفو قرار نگرفته‌ام. به هر حال هر کسی که مرتکب خلافی می‌شود، باید جریمه آن را هم بپذیرد.»

*** مهدی امیرآبادی
امیرآبادی همواره مدعی بوده که رابطه خوبی با مجیدی داشته و آنها با هم بسیار صمیمی هستند. البته این ادعا هرگز از سوی مجیدی تایید نشده و او تا امروز حتی یک بار هم در مصاحبه‌هایش نام امیرآبادی را نبرده است. با این حال دردسری که سال گذشته امیرآبادی برای مجیدی درست کرد حسابی جنجالی شد. او در اواخر سال ۹۸ در مصاحبه‌ای درباره ماجرای دوپینگ استقلالی‌ها در دربی گفت: «اصلا چیز خاصی نبود، آقا فرهاد یک پودرهایی از دوبی آورده بود به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم.

بعد گفتند چرا جک تری‌دی خورده‌اید در حالی که به خدا من هیچ وقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده‌ام. بعد هم گفتیم همین را هم نمی‌خوریم و با همان ویتامین E خودمان را نگه می‌داریم.» این جملات باعث شد تا مجیدی رسما از امیرآبادی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کند. البته امیرآبادی همچنان مدعی بود که مشکلی با مجیدی ندارد و این رسانه‌ها هستند که می‌خواهند رابطه بین آنها را خراب کنند. با این حال مجیدی باز هم هیچ نشانه‌ای از خوب بودن روابطش با امیرآبادی نشان نداد و فقط به توصیه بعضی از دوستانش، شکایت از او را پس گرفت!

*** محمود فکری
جدیدترین منتقد استقلالی مجیدی، محمود فکری است. سرمربی فعلی نساجی قائمشهر، بعد از اینکه اعلام کرد پرسپولیس شایسته قهرمانی در لیگ نوزدهم است، حسابی مورد حمله هواداران متعصب و احساساتی استقلال قرار گرفت. فکری اما تلویحا مدعی شد که این حملات خودجوش نیست و از سوی عده‌ای در باشگاه سازماندهی و حمایت می‌شود. او در مصاحبه‌ای تند و تیز گفت: «در تمام سال‌هایی که در استقلال نبوده‌ام همواره حرمت مربیان این تیم را به طور کامل حفظ کردم ولی حالا من این سؤال را مطرح می‌کنم که مگر مربیان کنونی استقلال از منصوریان و شفر حمایت کردند؟ مگر این آقایان در زمان مربیان قبلی از آنها در رسانه‌ها حمایت می‌کردند؟

زحماتی که من برای استقلال کشیده‌ام، جام‌هایی که همراه با این تیم کسب کرده و روز‌های تلخ و شیرینی که با پیراهن آبی داشته‌ام مواردی نیست که بتوان با پول از حافظه مردم پاک کرد. همیشه به استقلال تعصب داشته‌ام و هرگز در روز‌های حساس این تیم را رها نکرده و به خارج نرفته‌ام. من برای مربیگری از دستیاری شروع کردم و پله پله بالا آمدم. هدایت استقلال نیز برایم افتخار است‌ اما شک نداشته باشید که با کارنامه خودم سرمربی استقلال می‌شوم نه با تعداد فالوئر‌هایی که برای خودم به اشکال مختلف در فضای مجازی جمع می‌کنم.» تقریبا در تمام این جملات کدهایی وجود دارد که نشان می‌دهد منظور فکری شخص فرهاد مجیدی است!

*** مجتبی جباری
هشت شاکی استقلال یکی از رقیبان همیشگی مجیدی در محبوبیت میان هواداران بوده و هست. البته آنها در زمین با هم خوب بودند اما یکی دو بار اتفاقاتی رخ داد که باعث شد آنها علیه هم موضع بگیرند. چند سال پیش روابط قلعه‌نویی و مجیدی که در استقلال مربی و بازیکن بودند تیره شد و هواداران در اعتراض به نیمکت نشینی مجیدی؛ او را در استادیوم به شدت تشویق کردند و این تشویق ها با انتقاد مجتبی جباری مواجه شد. قلعه‌نویی بعد از بازی با الهلال گفته بود: «عده‌ای مجیدی را وسیله قرار داده‌اند تا به استقلال ضربه بزنند. جباری با ۱۰ عمل جراحی با تمام وجود بازی کرد که استقلال موفق شود.

بازیکنان ما دلخور هستند و می‌گویند چرا وقتی ما زحمت می‌کشیم، شخص دیگری تشویق می‌شود.» گفته شد مجیدی هم به شدت از جباری که علیه او موضع گرفته بود دلخور شده بود و در جمعی دوستانه گفته بود: «بعضی‌ها تلاش می‌کنند در تیم علیه من جو ایجاد کنند.» جباری همین یک سال پیش هم به مجیدی طعنه‌ای تلخ زد. مجیدی بعد از تساوی استقلال مقابل الدحیل در تهران گفته بود بعضی از بازیکنان شایستگی پوشیدن پیراهن استقلال را ندارند و جباری در پاسخ به او در مصاحبه‌ای گفت: «مگر دو بار وقتی استقلال در کورس بود مجیدی تیم را رها نکرد؟ آن روز‌ها پیراهن استقلال ارزش نداشت؟ اگر با این شرایط پیش برود تا بازی آخر دیگر بازیکنی در تیم نمی‌ماند.»

کدخبر: ۳۲۸۵۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر