کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۷۴۳
تاریخ خبر:

پیکر حاج احمد متوسلیان به ایران برگشته؟

روزنامه هفت صبح | ماجرای اسارت و شهادت حاج احمد متوسلیان به‌رغم اظهارنظرهای جدید که پریروز مطرح شد همچنان بین کارشناسان و مسئولان محل مناقشه است. بعد از بیانیه مدیرعامل اوج و توئیت فرزند شهید همت در تایید شهادت حاج احمد متوسلیان، بیانیه‌ای از سوی وزارت امورخارجه منتشر شد که فرضیه شهادت این سردار دفاع مقدس را تایید نمی‌کرد.

با این حال حمید داود آبادی، نویسنده حوزه دفاع مقدس که قبلا در پژوهش‌ها و کتاب‌هایش نوشته بود قطعا حاج احمد متوسلیان در همان سال ۶۱ به شهادت رسیده، طی دو روز اخیر با حضور در دو برنامه تلویزیونی جداگانه بر نظرات قبلی‌اش مبنی بر مسجل بودن شهادت احمد متوسلیان پافشاری کرد. ابتدا او با حضور در برنامه بدون تعارف که در بخش‌های خبری سیما پخش شد توضیح داد که در زمان شب حادثه دو نفر پشت سر اتومبیل حاج احمد در حال حرکت بودند و دقیقا مشاهده کردند که چه اتفاقی افتاده.

به اضافه اینکه خود قاتل یعنی روبرت مارون حاتم اعتراف کرده که در زمان گروگانگیری فردی با مشخصات حاج احمد متوسلیان را با شلیک گلوله به صورت به شهادت رسانده. همینطور خونی که داخل خودرو ریخته شده را آزمایش کردند و متوجه شدند این خون حاج احمد است.

حمید داود آبادی دیروز صبح هم با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه ۵ سیما بار دیگر ماجرای ملاقاتش با شهید قاسم سلیمانی و گفت‌وگویی که درباره شهادت حاج احمد داشتند را اینطور شرح داد:«۲۴ اسفند ۹۷ در تالار طلاییه تهران در مراسمی خدمت حاج قاسم سلیمانی رسیدم چون به این نقطه رسیده بودم تنها کسی که می‌تواند این معما را برای من حل کند حاج قاسم سلیمانی است.

به ایشان عرض کردم که من ۲۵ سال روی پرونده حاج احمد متوسلیان کار کردم. حاج قاسم گفت می‌شناسمت به چه چیزی رسیدی حالا؟ گفتم به این نتیجه رسیدم حاج احمد همان شب به شهادت رسیده که حاج قاسم گفت بله هر چهار نفر همان شب به شهادت رسیدند.»

نویسنده کتاب راز احمد در ادامه توضیح داد:‌ «حاج احمد همان روز ظهر به شهادت رسیده و سه نفر دیگر همان شب در مقر به شهادت رسیدند. بعد حاج قاسم پرسید دیگر به چه نتایجی رسیدی؟ گفتم من به این نتیجه رسیدم که پیکر حاج احمد را آوردند تهران. حاج قاسم گفت بله چند وقت پیش ما تبادلی قوات البنانیه انجام دادیم اما آقایان می‌گویند دی‌ان‌ای پیکرها با شهدای ما نمی‌خواند.

بعد خود من رفتم پیگیری کردم دیدم از دو خانواده آزمایش دی‌ان‌ای گرفتند اما از دو خانواده نگرفتند. بالاخره اما باید تکلیف این پیکرها مشخص بشود. اگر این شهدا نیستند که باید پیکرها دفن بشود و اگر هستند هم باید مراسم تشییع برگزار شود.»

داود آبادی در ادامه گفت:‌ «تا چه زمانی می‌خواهیم این مسئله را مانند استخوان لای زخم نگه داریم. هر اطلاعات سری بعد از ۳۸سال به نوعی اطلاعات سوخته محسوب می‌شود؛ چه اصراری بر این هست که مسئولان امر پرونده چهار دیپلمات را مسکوت نگه دارند. سوال من اینجاست که آیا آرزوی حاج احمد شهادت بود یا ۳۸ سال اسارت و شکنجه به دست صهیونیست‌ها!؟

برخی‌ها از روی خودخواهی حاج احمد را برای خودشان زنده می‌خواهند و به نوعی ایشان را مصادره می‌کنند. بنده ۲۵ سال کار تبلیغاتی کرده‌ام و تا امروز حتی یک سند دال بر زنده بودن حاج احمد متوسلیان و همرزمانش در دست نیست. در ۳۸ سال گذشته حتی یک پرونده هم در اینترپل، دستگاه قضایی ایران و لبنان و سفارت ایران در لبنان تشکیل نشده است.»

این پژوهشگر ۵۵ ساله حوزه دفاع مقدس با انتقاد از بیانیه اخیر وزارت امورخارجه هم گفت:‌ «هرسال وزارت خارجه فقط بیانیه می‌دهد، امسال هم گاف داد و بیانیه سال گذشته را منتشر کرد! هر سال همان حرف‌های تکراری را می‌گویند. هر سال می‌گویند کمیته حقیقت یاب در خصوص این پرونده تشکیل داده می‌شود ولی دیگر چه زمانی می‌خواهد این اتفاق بیفتد وقتی ۳۸ سال گذشته است.»

کدخبر: ۳۳۷۷۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر