کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۴۲۵
تاریخ خبر:

پیش‌بینی نگران‌کننده فعال اصولگرا از سرنوشت FATF در مجمع تشخیص

وضعیت اف ای تی اف کماکان نا مشخص است و کسی نمی داند که دولت سیزدهم چه برنامه ای برای آن دارد. حمیدرضا ترقی در این زمینه می گوید: دولت در صدد خنثی کردن تحریم ها است. در درجه اول و توافق با برخی کشورها، می توانند از طریق تهاتر کالا و ارسال دارو و روش های دیگر، ارزی که دپو شده را به کشور برگردانند و از این دو طریق اقدام کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص اولویت های دولت سیزدهم تاکید می کند: اولویت ها را که خود دولت اعلام کرده است، هم آقای رئیسی در مراسم تنفیذ و هم در مجلس مطرح کردند و موضوع نامشخصی نیست. اولویت فوری و اورژانسی مسئله کرونا و کنترل و مهار این بیماری از طریق واکسیناسیون سراسری است. مسئله دوم تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و ذخایر استراتژیکی است که ما باید داشته باشیم. سومین اولویت تامین کسری بودجه سال ۱۴۰۰ دولت است که باید صورت بگیرد تا مشکلی در روند پرداخت حقوق ها و هزینه های دولت صورت نگیرد.

ترقی در پاسخ به اینکه در حوزه سیاست خارجی برای رفع تحریم ها یا مسئله FATF یا آزاد سازی ارزهای بلوکه شده چه مسیری پیش روی دولت است، خاطرنشان می کند: تا به حال دولت قبلی هیچ دلیلی برای اینکه FATF در حل مشکل ارزی ما تاثیر داشته باشد نتوانسته ارائه بدهد بنابراین با توجه به اینکه هیچ تاثیری ندارد و بلکه مشکلات را افزایش می دهد و موجب بسته شدن حتی دور زدن تحریم ها هم خواهد شد بنابراین فکر نمی کنم که مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون دلیل قانع کننده ای نسبت به تصویب این مسئله اقدام کند.

او متذکر می شود: بنابراین دولت در صدد خنثی کردن تحریم ها است. در درجه اول و توافق با برخی کشورها، می توانند از طریق تهاتر کالا و ارسال دارو و روش های دیگر، ارزی که دپو شده را به کشور برگردانند و از این دو طریق اقدام کنند. رابطه قوا از همین رای مجلس و رای بالای مجلس به هیات وزیران کاملا مشخص است که هماهنگی بین قوا بصورت هم افزایی کم نظیری رخ داده است و هر سه قوه در تلاش هستند که با کمک یکدیگر و با هم افزایی بر مشکلات کشور، غلبه کنند.

کدخبر: ۴۱۱۴۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    اول مشخص کنید ما دولتهای خارجی را تحریم کرده ایم یا اونها ما را تحریم کرده اند.