کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۰۸۴
تاریخ خبر:

پیش‌بینی وضعیت هوا؛ چه‌کسی پاییز را دزدید؟

امروز روی تقویم سوم مهره اما انگار درست وسط مردادیم. چرا انقدر گرمه؟

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناس در گفتگو با خبرگزاری برنا درباره شرایط جوی کشور، می‌گوید در پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس در برخی ساعات رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی پیش بینی شده است. همین شرایط را روز جمعه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان کهکیلویه و بویر احمد خواهیم داشت.

رفیعی با بیان اینکه شرق تنگه هرمز و دریای عمان در پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود، تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه مجددا بارش‌ها در سواحل دریای خزر شروع خواهد شد که کاهش نسبی دما را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از نظر شرایط جوی آسمان امروز تهران صاف خواهد بود می‌گوید: حداکثر دما امروز در تهران به ۳۵ درجه می‌رسد. این در حالی است که اهواز با ۴۵درجه گرمترین نقطه کشور خواهد بود و در مقابل شهرکرد با چهار درجه به‌عنوان خنک‌ترین نقطه ایران است.

خب در حالی که ما هنوز قرار است از گرما فیض ببریم، رفیعی می‌گوید: با توجه به بارش‌هایی که در مناطق جنوبی کشور اشاره شد آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع نیز احتمال دارد از این رو از هموطنان عزیز می‌خواهیم از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

کدخبر: ۲۸۲۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر