کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۱۹۳
تاریخ خبر:

پیشنهاد ‌تماشای سریال نمایش خانگی| جیران...

روزنامه هفت صبح | ‌ بالاخره نوبت به پخش سریال «جیران» رسید و قرار است از جمعه این هفته، هر هفته جمعه‌ها شاهد انتشار آن باشیم. «جیران» شانزدهمین سریال حسن فتحی است و دومین سریال او پس از «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید. محور اصلی سریال درباره زندگی یکی از همسران ناصرالدین شاه است؛ همسری سوگلی که مطالب زیادی درباره‌اش در کتب تاریخی به چاپ رسیده است.

البته سریال صرفا روی یک واقعیت تاریخی دست نگذاشته و فتحی براساس این وقایع تاریخی، داستانی عاشقانه روایت کرده و طبیعتا بخش مهمی از قصه زاییده تخیل نویسندگان آن است. ضبط سریال «جیران» از خرداد شروع شده بود و اواسط تابستان هم به پایان رسید. بخشی از ماجرا در منطقه خوانسار و گلپایگان ضبط شده و بخشی دیگر در تهران. مجموع قسمت‌های این سریال حدود ۶ سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

درباره داستان
سریال «جیران» داستان دوران پس از مرگ امیرکبیر را روایت می‌کند؛ زمانی که ناصرالدین شاه با دختری به نام جیران آشنا می‌شود و این آشنایی، یک عشق پرشور را رقم می‌زند.در خلاصه داستان سریال جیران که قصه‌ای عاشقانه-تاریخی دارد، آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گمشده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته.

سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

درباره عوامل
حسن فتحی فیلمنامه جیران را با همکاری احسان جوانمرد نوشته است، نویسنده‌ای که پیش‌تر فیلمنامه «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد را نوشته بود. «جیران» سومین همکاری حسن فتحی با پریناز ایزدیار بعد از «زمانه» و «شهرزاد» به حساب می‌آید و اولین همکاری‌اش با بهرام رادان است.

رادان پیش از این تجربه بازی در سریال تاریخی نداشت و هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که فتحی نقش ناصرالدی‌شاه را به رادان بسپارد. با این اوصاف با یکی از متفاوت‌ترین ناصرالدین‌شاه‌ها مواجه خواهیم بود. در این سریال مریلا زارعی نقش مهدعلیا را بازی کرده؛ نقشی که پیش‌تر قرار بود شبنم مقدمی آن را ایفا کند. رعنا آزادی ور نقش تاج الدوله، نوه فتحعلی شاه و اولین همسر عقدی ناصر‌الدین شاه را بازی کرده و امیر جعفری هم در نقش میرزا آقاخان نوری، صدر اعظم شاه ظاهر شده.

جیران/ پلتفرم فیلیمو
کارگردان: حسن فتحی
فیلمنامه: حسن فتحی و احسان جوانمرد
تهیه‌کننده: اسماعیل عفیفه

بازیگران: پریناز ایزدیار، بهرام رادان، امیرحسین فتحی، مریلا زارعی، رویا تیموریان، رعنا آزادی‌ور، ستاره پسیانی، غزل شاکری، امیر جعفری، مهدی پاکدل و …
سال تولید: ۱۴۰۰
روز پخش: جمعه‌ها

کدخبر: ۴۳۶۱۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    چقدر متن خلاصه داستان زیبا و با معنی بود .

  • _user_1642097033

    نظری ندارم