کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۷۱۰
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| فیلم «فقط قتل‌های این ساختمان»

‌روزنامه هفت صبح | از اواسط شهریور فصل اول سریال «فقط قتل‌های این ساختمان» ( Only Murders in the Building) منتشر شده و دو پلتفرم فیلیمو و نماوا هم آن را با دوبله‌های اختصاصی بارگزاری کرده‌اند. این یک سریال کمدی معمایی و جنایی است که به ماجرای سه علاقه‌مند به داستان‌های جنایی می‌پردازد. آنها از سه دنیای مختلف هستند و تنها نقطه اشتراکشان گوش دادن به پادکست‌های جنایی است.

کل داستان‌ها در داخل ساختمانی ۱۰ طبقه اتفاق می‌افتد و مدت زمان هر قسمت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است. درحال حاضر فقط فصل اول سریال ساخته شده و به لحاظ جلب تماشاگر توانسته است رکورد قسمت اول سریال‌های کمدی را بزند. احتمال تمدید شدن این سریال در فصل دوم هم وجود دارد اما هنوز مشخص نیست آیا فصل دوم هم با همین بازیگرها ساخته می‌شود یا قرار است با همین موضوع، از بازیگرانی دیگر استفاده شود.

درباره داستان: الیور، چارلز و میبل، سه همسایه‌ یک ساختمان مسکونی بزرگ به نام آرکونیا هستند یکی از آن آپارتمان‌های لوکس منهتن که عده‌ای ثروتمند مرموز در آن زندگی می‌کنند. این سه نفر که هیچ‌وقت پیش از این یکدیگر را نمی‌شناخته‌اند روزی در رستوران یکدیگر را می‌بینند و به خاطر علاقه مشترکشان به یک پادکست جنایی باهم هم‌کلام می‌شوند.

وقتی به ساختمان‌شان برمی‌گردند متوجه می‌شوند همسایه تنهای آنها در ساختمان خودکشی کرده. همین موضوع باعث می‌شود تا این سه همسایه که تا قبل از آن همدیگر را نمی‌شناخته‌اند هدفی مشترک پیدا کنند و باهم دنبال حل معمای مرگ همسایه باشند و ثابت کنند که او خودکشی نکرده و درواقع به قتل رسیده است. هرکدام از این شخصیت‌ها گذشته‌ و زندگی متفاوتی دارند و براساس طرز تفکر متفاوتشان راه حلی را برای حل راز این پرونده رو می‌کنند.

درباره نقدها: برخی منتقدان این سریال را به لحاظ داشتن تعلیق با آثار آلفرد هیچکاک مقایسه کرده‌اند و برخی دیگر معتقدند پیچ و تاب‌هایی مشابه آثار آگاتا کریستی دارد و به لحاظ احساسی هم مشابه فیلم‌های وودی آلن عمل می‌کند. در اکثر نقدها به اهمیت شخصیت‌پردازی در سریال تاکید شده و مثلا نوشته‌اند سه قسمت ابتدایی به طور کامل مطالعه‌ای روی شخصیت‌ها انجام می‌دهد.

دائما تمرکز و دیدگاه‌ها را تغییر می‌دهد تا ما ابعاد مختلف این سه شخصیت بیشتر آشنا شویم. برخی دیگر روی این مسئله تاکید کرده‌اند که در سریال به‌خوبی از وجود یک پادکست جنایی استفاده شده. این پادکست صرفا به عنوان منبع الهام نویسنده و کارگردان مورد استفاده قرار نگرفته بلکه مبنایی برای شخصیت پردازی و ایجاد موقعیت‌های کمدی در نظر گرفته شده است. بازی چارلز هیدن، بازیگر محبوب سریال‌های کارآگاهی دهه هشتاد هم در این سریال بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

Only Murders in the Building
کارگردان: جیمی بابیت و چریین دبیس
فیلمنامه: استیو مارتین و جان هافمن
بازیگران: سلنا گومز، استیو مارتین، مارتین شورت، آرون دومینگز، ونسا اسپیلاگا، رایان بروساد و جیمز کاورلی
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت imdb : 8.3 از ۱۰
تعداد فصل: ۱
تعداد قسمت‌ها: ۱۰
زبان: دوبله فارسی

کدخبر: ۴۱۹۷۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر