کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۴۰۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم گشت ارشاد۳

روزنامه هفت صبح | به دنبال موفقیت دو فیلم «گشت ارشاد» و «گشت ارشاد۲» در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵، سعید سهیلی سال گذشته تصمیم گرفت قسمت سوم آن را بسازد. ضبط فیلم خرداد ۱۳۹۹ شروع شد و بعد از دو ماه به پایان رسید. این فیلم سال گذشته در شرایطی اکران شد که سینماها هنوز از رکودی که در دوران شیوع کرونا با آن روبه‌رو شده بودند بیرون نیامده بودند.

«گشت ارشاد۳» توانست در کنار کمدی «دینامیت»، پای مخاطبان زیادی را به سینماها باز کند. این فیلم با ۴۲ میلیارد تومان فروش، موفق شد عنوان دومین فیلم پرفروش ایران را به خود اختصاص دهد. یکی از حواشی زمان اکران، بازی ریحانه پارسا در فیلم بود. ابتدا شنیده می‌شد حضور او مانع از اکران فیلم خواهد شد اما نهایتا با حذف نامش از تیتراژ، فیلم به اکران رسید.

درباره داستان
داستان فیلم در قسمت سوم از جایی شروع می‌شود که حسن و عطا پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردند. آنها مجبور می‌شوند برای امرار معاش به عنوان نوازنده در خیابان‌ها کار کنند. بعد از مدتی سودای خوانندگی آنها را رها نمی‌کند و نهایتا تصمیم می‌گیرند آلبوم موسیقی‌شان را منتشر کنند.

اما این خواسته عملا با مشکلات مالی آنها امکانپذیر نیست به همین دلیل هم تصمیم می‌گیرند سراغ یک زمین‌‌دار بزرگ در لواسان بروند و او را بدزدند. این نقشه درست پیش می‌رود اما در ادامه با آن سرمایه‌دار دوست می‌شوند و او هم تصمیم می‌گیرد از آنها حمایت کند و تمام هزینه تولید آلبوم موسیقی آنها را بدهد. از اینجا به بعد ماجراهای عجیبی روی می‌‌دهد که هر سه آنها را دچار دردسرهای بزرگی می‌‌کند.

درباره نقدها
به طور کلی «گشت ارشاد ۳» با نقدهای منفی زیادی روبه‌رو شده. اکثر منتقدان، فیلم را پایین‌تر از سطح انتظار ارزیابی کرده‌اند و برخی نوشته‌اند که سعید سهیلی برای جلب توجه مخاطب اینبار سراغ خواننده‌های مشهور رفته اما با این ترفند نتوانسته ضعف فیلمنامه را بپوشاند. با این حال بازی بهنام بانی در این فیلم واکنش‌های مثبتی داشته.

نکته دیگر اینکه در فصل سوم خبری از حمید فرخ‌نژاد نیست و به همین دلیل داستان فیلم تا حدی به سمت و سوی دیگری رفته است. این مسئله با انتقادهایی روبه‌رو شده و برخی معتقدند حذف این بازیگر به فیلم ضربه زده است. برخی هم معتقدند فیلم نوآوری و حرف جدیدی برای گفتن ندارد و در ادامه شعارهای قسمت‌های اول و دوم پیش رفته. این تکرارهای گل‌درشت خسته‌کننده به نظر می‌رسد و مخاطب را دلزده می‌کند.

گشت ارشاد۳/ فیلیمو و نماوا (اکران آنلاین)
کارگردان: سعید سهیلی
تهیه‌کننده: سعید سهیلی
فیلمنامه: حسام سامری‌زاده
بازیگران: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی و…
سال تولید: ۱۳۹۹
زمان: یک ساعت و ۴۴ دقیقه

کدخبر: ۴۵۳۴۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر