کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۱۵۵
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم میثاق

روزنامه هفت صبح| درباره فیلم: «میثاق» در دسته فیلم‌های اکشن با پس‌زمینه نظامی قرار می‌گیرد؛ فیلمی که امضای گای ریچی پای آن است و همین کفایت می‌کند تا علاقه‌مندان سینمای این فیلمساز، انتظار یک فضای اکشن و پرتب‌وتاب را از این فیلم داشته باشند. «میثاق» تا حدود زیادی این انتظار را برآورده می‌کند.

اگر با فضای سینمای گای ریچی آشنایی ندارید هم کافی است این نقل قول او را بخوانید تا بدانید با چه فیلمی مواجه هستید: «برای من فیلمسازی این است که چگونه می‌توان به فرمول مناسبی برای ترکیب علائق غریزی، چالش‌های فکری و الهامات عاطفی رسید؟ من می‌خواهم سرگرم شوم و خشونت یکی از آن مولفه‌هایی است که من را سرگرم می‌کند. همچنین چیزی که می‌خواهم یافتن دلیلی قانع‌کننده برای این است که چرا من این اکشن را تماشا می‌کنم. من اکشن را صرفا به‌خاطر اکشن بودنش نمی‌خواهم.»

درباره داستان
داستان این فیلم در زمان جنگ افغانستان روایت می‌شود. گروهبان جان کینلی در آخرین ماموریت کاری خود در افغانستان با یک مترجم محلی به نام احمد همکاری می‌کند. احمد که در اصل با انگیزه انتقام از طالبان با جان کینلی همراه شده است، پس از اینکه آن‌ها در صحرا با طالبان روبه‌رو می‌شوند، زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا جان زخمی‌شده را برای رساندن به مکانی امن کیلومترها جابه‌جا کند.

اما پس از اینکه کینلی توسط احمد نجات می‌یابد او می‌فهمد که احمد و خانواده‌اش آنطور که وعده داده شده بود نتوانستند به آمریکا راه پیدا کنند. همچنین متوجه می‌شود که احمد اکنون از سوی طالبان تحت تعقیب قرار دارد و در جایی در افغانستان پنهان شده است. در نتیجه او به تنهایی به افغانستان بازمی‌گردد تا دوستش را نجات دهد.

نظر منتقدان
فیلم تازه گای ریچی در مجموع امتیازی متوسط از منتقدان دریافت کرده است. منتقد ورایتی درباره آن نوشته است: «در میثاق، گای ریچی داستانی از دو مرد را روایت می‌کند، اما در واقع او این جنگی که هرگز به نوعی با موفقیت خاتمه نیافت را به تصویر می‌کشد.» شیکاگو سان تایمز هم در تحلیلی بر این فیلم یادآوری کرده است:

«عنوان فیلم تقریبا مثل این می‌ماند که ریچی می‌خواهد مطمئن شود که ما می‌دانیم او این فیلم را کارگردانی کرده است (عنوان کامل فیلم «میثاق گای ریچی» است)، زیرا در ظاهر شبیه «فیلمی از گای ریچی» نیست.» منتقد فیلم استیج هم درباره بازی‌های فیلم نوشته است: «صرف نظر از ضعف‌ها و کاستی‌های پرده سوم، جیلنهال و ریچی در اینجا به عنوان یک زوج به‌خوبی جفت و جور شده هالیوودی ظاهر می‌شوند.»

* میثاق (The Covenant)/ فیلیمو
نمای کلی
کارگردان: گای ریچی
نویسنده: گای ریچی
تهیه‌کننده: ایوان آکینسون

بازیگران: جیک جیلنهال، دار سلیم، شین ساگار، جیسون وانگ
محصول: انگلیس/ 2023
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس
زمان: 122 دقیقه

کدخبر: ۵۱۹۱۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر