کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۵۸۵
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته برای فیلم‌بین‌ها | تماشای نورز

درباره سریال: مجموعه‌ « The Nevers» درباره یک واقعه فوق طبیعی است که در سال ۱۹۸۶ در لندن رخ می‌دهد و داستان زندگی زنانی ویکتوریایی را با توانایی‌های عجیب روایت می‌کند که با دشمنانی بی‌رحم و ماموریتی رو‌به‌رو می‌شوند که می‌تواند جهان را به کلی تغییر دهد. این سریال توسط جان ودون ساخته شده؛ کارگردانی که تبحر زیادی در ساخت آثار ابرقهرمانی دارد و در کارنامه‌ او آثاری مانند «لیگ عدالت» و «اونجرز» دیده می‌شود.

فصل اول این سریال به دو بخش تقسیم می‌شود که هر کدام شش قسمت دارند. همچنین نیمه دوم فصل اول هنوز تاریخ پخشی دریافت نکرده است. ساخت این مجموعه در سال ۲۰۱۸ کلید خورد و فیلمبرداری آن در جولای سال ۲۰۱۹ آغاز شد تا اینکه با شروع همه‌گیری ویروس کووید- ۱۹ روند تولید و ساخت آن با مشکل رو‌به‌رو شد. پخش این سریال از ۱۱ آوریل در شبکه HBO Max شروع شده است.

درباره داستان: نورز یک مجموعه علمی- تخیلی و فانتزی است و مایه‌های اکشن دارد ولی مهم‌ترین وجه این سریال، زنانه بودنش است؛ سریالی درباره زنان با قدرت‌های ویژه. داستان این درام علمی-تخیلی در اواخر حکومت ملکه ویکتوریا رخ می‌دهد. ماجرا از این قرار است که یک واقعه فوق طبیعی که در سال ۱۹۸۶ در لندن رخ داده به زنان قدرت فرابشری داده است.

یکی از آنها می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و دیگری قابلیت دیدن انرژی اطراف خود را دارد. آنها از این قدرت‌ها استفاده می‌کنند تا با نیروی شیطانی که قصد دارد دنیا را تغییر دهد مبارزه کنند. از طرف دیگر به یک زن بیوه مرموز و یک مخترع جوان نابغه دستور داده می شود که از این زنان محافظت کنند و به هر نحوی که شده برای آنها سرپناه فراهم کنند، چراکه نیروهای شیطانی در تلاش برای شکار آنها هستند.

درباره نقدها: برخی از منتقدین و بینندگان توانایی بازیگران این سریال را ستوده‌اند و نوشته‌اند با وجود اینکه فیلمنامه با ضعف‌هایی روبه‌رو بوده اما تیم بازیگری با تمام وجود از خودشان مایه گذاشته‌اند و ماحصل فعالیت‌شان کاملا مشخص است. همچنین برخی منتقدان معتقدند جلوه‌های بصری و طراحی لباس این مجموعه موفق شده‌اند به خوبی فضای قرن ۱۹ میلادی در لندن را به نمایش بگذارند.

برخی معتقدند سریال فیلمنامه چندان محکمی ندارد و درواقع از این جهت بیشترین ضربه را خورده است. ضمن اینکه دیالوگ‌ها هم آنطور که باید در خدمت جریان داستان نیست. خیلی‌ها نوشته‌اند که انتظار خیلی زیادی از سریال داشته‌اند اما بعد از تماشای چهار قسمت متوجه شده‌اند که چندان هم مطابق انتظارشان نیست. با این‌حال ابراز امیدواری کرده‌اند که سریال با گذشت زمان وضعیت بهتری پیدا کند‌. درکل اکثر مخالفان آن را سرگرم‌کننده معرفی کرده‌اند.

نمای کلی: کارگردان: جاس وِدون، دیوید سِمِل و زتنا فوئنتس
‌فیلمنامه: جاس ودون
‌بازیگران: جیمز نورتون، لارا دانلی، آن اسکلی، اولیویا ویلیامز، تام رایلی، پیپ تورنس، دنی اوهر، روشل نیل، ایمی منسن
‌محصول: آمریکا و انگستان/ ۲۰۲۱
‌رتبه در سایت imdb: 7.2 از ۱۰
‌ تعداد قسمت‌ها: ۶
‌ زبان:انگلیسی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۳۸۹۵۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر