کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۴۹۶
تاریخ خبر:

پیشنهاد فیلم هفته| ‌دکتر استرنج در مولتی ورس دیوانگی

روزنامه هفت صبح | فیلم ابرقهرمانی « دکتر استرنج در مولتی ورس دیوانگی» بر پایه مارول کامیکس ساخته شده. این فیلم توسط مارول استودیوز ساخته شده و استودیو سینمایی والت دیزنی آن را عرضه کرده ‌است. این فیلم دنباله «دکتر استرنج» محصول ۲۰۱۶ است و بیست‌و‌هشتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید. این فیلم در ماه مه ۲۰۲۲ در هالیوود به نمایش درآمد و در ۶ مه به‌عنوان بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در سینماهای آمریکا اکران شد.

این فیلم در حال حاضر با بیش از ۹۳۰ میلیون دلار فروش در سراسر جهان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ شناخته شده و نقدهای مثبتی را از طرف منتقدان دریافت کرده است. در این فیلم هم بندیکت کامبربچ نقش استیون استرنج را ایفا می‌کند اما کارگردانی آن به جای اسکات دریکسون به سم ریمی واگذار شده است.

داستان فیلم
داستان فیلم از این قرار است که دکتر استیون استرنج یک جراح مغز و اعصاب است که با کمک مهارت‌های پزشکی‌اش، ثروتمند شده. اما به مرور زمان غرور و طمع وجود استیون را فرا می‌گیرد تا اینکه در یک تصادف رانندگی، رشته‌های عصب در دستانش از بین می‌روند و در نتیجه دچار تنگدستی شده و دیگر قادر به عمل جراحی نیست.

او پس از اینکه خبردار می‌شود فردی به نام جاناتان پانگ‌بورن، که دچار پاراپلژی بود، به‌طور معجزه آسا دوباره قادر به راه رفتن شده، به جست‌وجوی او می‌پردازد و می‌تواند مکانی عجیب به نام کامار-تاج، که سبب بهبودی او شده بود را پیدا کند. استیون سپس به امید یافتن راهی برای معالجه دستانش رهسپار قاره آسیا می‌شود. استیون با جادوگری به نام مور دو مواجه می‌شود که او را نزد جادوگر اعظم می‌‌برد و …

درباره نقدها
به طور کلی فیلم در زمینه کارگردانی، سکانس‌های اکشن، جلوه‌های ویژه، موسیقی و اجراهای بازیگران مورد تحسین قرار گرفته است. برخی از یکسان نبودن ریتم فیلم گلایه کرده و نوشته‌اند فیلم تا یک ساعت اول اتفاقات هیجان‌انگیزی ندارد اما بعد از آن ریتم بهتری پیدا می‌کند. برخی به فیلمنامه اثر انتقاد داشته‌اند و نوشته‌اند اگر فیلمنامه قدرت بیشتری داشت با کارگردانی سم ریمی به جایگاه بهتری می‌رسید.

منتقدی نوشته شاید اگر به دلیل درجه سنی مخاطبانی که فیلم را تماشا می‌کنند، سم ریمی اجازه داشت تا بیشتر به المان‌های ترسناک در این فیلم بپردازد، این فیلم حتی بهتر از چیزی که هست می‌شد. با این حال، در پایان و زمانی که دکتر استرنج با خواب‌روی وارد بدن جسد دکتر استرنج محافظ می‌شود، برای اولین بار شاهد روی ترسناک مارول هستیم.

فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس دیوانگی/ فیلیمو و نماوا
Doctor Strange in the Multiverse of Madness
کارگردان: سم ریمی
تهیه‌کننده: کوین فایگی
فیلمنامه: مایکل والدرون

بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، چیویتل اجیوفور، بندیکت وانگ، سوچی گومز، مایکل استولبارگ، ریچل مک‌آدامز
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۲
رتبه در سایت IMDB: 7.3 از ۱۰

کدخبر: ۴۶۳۴۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر