کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۶۴۲
تاریخ خبر:

پیشنهادهای رنگارنگ‌ از‌ سینمای‌ جهان

روزنامه هفت صبح| در دو شماره گذشته دو تا لیست فیلم ایرانی برای خانواده و غیرخانواده منتشر کردیم. امروز به‌عنوان آخرین شماره هفت صبح یک فهرست کم‌خطر از فیلم‌های خارجی داریم. فیلم‌هایی برای شاد شدن و لذت بردن و سرگرم بودن.

۱- سه‌گانه بازگشت به آینده.
فیلم‌‌های شیرین و دیدنی رابرت زمه‌کیس که بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ ساخته شدند و پر هستند از فانتزی و ماجراجویی.
۲- سه‌گانه ایندیانا جونز. این سه‌تایی پرماجرا بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ ساخته شدند. خب از نژادپرستی و اشارات خاص آیینی رنج می‌برند اما درنهایت سرگرمی‌های بسیار ممتازی هستند.
۳- سه‌گانه بورن. سه فیلم پلیسی‌جاسوسی درجه‌یک با بازی‌های عالی و کارگردانی‌های عالی‌تر. فیلم‌ها هرکدام لحظات خشونت‌باری در بطن خود دارند اما در نهایت، ‌بسیار سرگرم‌کننده هستند.
۴- ذهن زیبا. فیلم اسکاری ران ‌هاوارد درباره ریاضیدان بزرگ آمریکایی، رابرت نش که در دوره‌ای با مالیخولیا و توهمات دست و پنجه نرم کرد. با بازی فوق‌العاده‌ای از راسل کرو.

۵- شتاب. فیلمی ‌بازهم از ران ‌هاوارد درباره داستان رقابت دوراننده اتومبیلرانی فرمول یک در دهه ۷۰٫ نیکی لائودا و … فیلمی ‌زیبا و پر از هیجان و حادثه.
۶- فورد علیه فراری. بازهم درباره دنیای اتومبیلرانی. این‌بار دو کمپانی بزرگ یعنی فورد و فراری. فیلم البته بر پایه زندگی کارول شلبی افسانه‌ای ساخته شده است که نامش هنوز مدل‌های ارتقایافته فورد موستانگ را همراهی می‌کند. با بازی‌های خوب از مت دیمون و کریستین بیل.
۷- هتل بزرگ بوداپست. فیلم درخشانی از وس اندرسون با داستانی پرپیچ و خم و جذاب و با لحظات کمیک و مفرح و کمی ‌هم معما.

۸- انیمیشن‌ها:‌ موآنا،‌ آپ،‌ اینکردیبلز(خانواده شگفت‌انگیزها)،‌ در جست‌وجوی نیمو،‌ دیو و دلبر(بیوتی اند د بیست)، ‌گربه‌های اشرافی.
۹- فیلم‌های ادری هپبورن(تعطیلات رمی‌، ‌سابرینا، عشق در بعدازظهر، ‌صبحانه در تیفانی، ‌معما)
۱۰- موزیکال‌های دهه شصت(مری پاپینز و اشک‌ها و لبخندها)
۱۱- دوبله‌های خاطره‌برانگیز با‌کیفیت: ‌اسپارتاکوس، ‌ال سید، ‌توپ‌های ناوارون، ‌پل رودخانه کوای، بیلیاردباز، ‌‌طلای مک‌کنا،‌ پاپیون،‌ نیش،‌ فرار بزرگ، ‌بولیت،‌ ماجرای نیمروز،‌ اسب کهر را بنگر، مردی برای تمام فصول، بن هور،‌ خوب بد زشت.

۱۲- آمادئوس. فیلم پرشکوه میلوش فورمن درباره رقابت موتزارت با یک موسیقیدان متوسط به نام سالی یری. داستان فیلم کمی ‌با افسانه‌ها قاطی شده اما درنهایت اثری زیبا و درجه یک است.
۱۳- زنان کوچک. نسخه‌ای که در سال ۲۰۱۹ گرتا گرویگ ساخته است. پر از گرما و نوستالژی و لباس‌های زیبای قدیم و بازی بسیار خوب از سرشا رونان.
۱۴- رستگاری در شاوشنک. فیلم عالی فرانک دارابونت درمورد گناه و مجازات و آزادی. با بازی درجه یک از تیم رابینز.

۱۵- جاذبه. داستان دو فضانورد که در یک ایستگاه نیمه‌ویران گیر می‌افتند. پر از ابهت خاموش و ترسناک فضای لایتناهی و با داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز. و ستاره‌هایی مثل جورج کلونی و ساندرا بولاک.
۱۶- پرستیژ. فیلمی ‌نسبتا مهجور از کریس نولان. ملغمه‌ای از تردستی و علم و درام. شاید پایان فیلم متقاعدکننده نباشد اما مطمئنا فیلمی ‌سرگرم‌کننده است.
۱۷- نیمه شب در پاریس. کمدی دلچسب و موزون وودی آلن در فضایی فانتزی و سوررئال.

۱۸- رابین و ماریان. داستان رابین هود که پای به دوران پیری گذاشته و هنوز چشمش به دنبال ماریان است که سال‌هاست راهبه شده است. فیلمی‌ عاشقانه و گرم و شیرین با بازی‌های خوب شون کانری و خانم هپبورن.
۱۹- فارست گامپ. دیدن این فیلم عجیب رابرت زمه‌کیس هنوز هم دلچسب و جذاب است. داستان پسر عقب‌افتاده‌ای که با یاری سرنوشت تا مقام یک قهرمان ملی پیش رفت. بازی تام هنکس در این فیلم از یاد نرفتنی است.
۲۰- ترسناک‌های ملایم برای خانواده البته بعد از خوابیدن کودک:‌ دیگران،‌ حس ششم، ‌آنچه در زیر پنهان است.

۲۱- حادثه‌ای‌های جنایی مناسب خانواده بعد از به خواب رفتن کودکتان: ‌راه کارلیتو،‌ پدرخوانده،‌ پالپ‌فیکشن،‌ هیت،‌ جان‌سخت، ‌هفت، محرمانه لس‌آنجلس، ‌سکوت بره‌ها
۲۲- اکشن‌های فانتزی و علمی‌تخیلی:‌ بیگانه، ‌بیگانه‌ها، ‌ماتریکس،‌ ترمیناتور یک و دو
۲۳- شاهکارهای کلاسیک: ‌کازابلانکا، بدنام،‌ «ام» را نشانه مرگ بگیر،‌ همه‌چیز درباره ایو، ‌کشتن مرغ مقلد، ‌۱۲مرد خشمگین
۲۴- کمدی کلاسیک‌ها: ‌جویندگان طلا، ‌روشنایی‌های شهر؛ عصر جدید، ‌شبی در اپرا،‌ ژنرال

کدخبر: ۳۱۵۶۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر