کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۷۵۷
تاریخ خبر:

پیشنهادهایی از کیش برای لوکس‌پسندها!

روزنامه هت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | رنت خودرو در جزیره کیش همیشه یکی از سرگرمی‌های جذاب سفر به جنوب، به‌خصوص برای ماشین‌بازها بوده است. واقعیت این است که در جزیره می‌توان از دیدن و راندن بسیاری از خودروهای ممنوع‌الورود به ایران لذت برد. اگرچه دیگر مناطق آزاد مثل ارس، انزلی، اروند و قشم هم حرف‌های زیادی در زمینه ماشین برای گفتن دارند‌ اما تنوع مدل‌ها در کیش امتیاز آن نسبت به دیگر مناطق آزاد است. از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌ها همچون نیسان میکرا گرفته تا شاسی‌بلندهای غول‌پیکری نظیر شورولت تاهو در کیش پیدا می‌شوند‌ اما در این گزارش به سراغ سه سدان لوکس و مجلل جزیره رفته‌ایم.

کادیلاک ATS : پیشتر گزارشی در خصوص کادیلاک ATS مشکی متالیک منطقه آزاد انزلی نوشته بودیم‌ اما وقتی اهالی کیش برگ برنده‌شان، کادیلاک ATS طلایی‌ که زیر نور غروب آفتاب جزیره حس و حالی رمانتیک ایجاد می‌کند را رو می‌کنند، چه می‌توان گفت؟ این مدل از کادیلاک تنها در یک نسل و بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ ‌ روی خط تولید قرار داشت. علل زیادی را برای شکست ATS برشمرده‌اند. اگرچه کادیلاک ATS هندلینگی عالی داشت.

می‌توانستید از بین سه پیشرانه یکی را برای آن سفارش دهید و لیست بلندبالایی هم از آپشن‌های استانداردش قابل فهرست شدن بود، اما استهلاکش نسبت به رقبای ژاپنی به‌مراتب بالاتر است، کابین و صندوق عقب تنگ و کم‌جایی دارد و در نهایت علاقه زیادی به آتش زدن پول شما در پمپ بنزین‌ها دارد! البته اماراتی‌ها آنقدر ATS دوست دارند که کادیلاک تولید آن برای بازار این کشور را متوقف نکرده است. کادیلاک طلایی کیش از تریم لیبرتی است که یعنی به پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۷۶ اسب بخار نیرو و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است.

مازراتی گیبلی :‌ از مازراتی گیبلی تعداد محدودی، زیر ۱۵ دستگاه‌ در آخرین سال‌های آزاد بودن واردات خودرو وارد سرزمین اصلی شد که امروزه با قیمت‌های نجومی در گالری‌های عباس‌آباد خرید و فروش می‌شوند. گیبلی جزیره کیش به رنگ زیبای آبی تیره و مدل ۲۰۱۷ است. این مدل از مازراتی که در بین ایتالیایی‌بازها به «بچه مازراتی» شهرت دارد، لقب آقای صدا را یدک می‌کشد و رقیب مستقیم ب.ام.و سری ۶ گرن کوپه، آئودی A6 و مرسدس بنز CLS است

(اگرچه قیمت بالای آن در بازار ایران، این خودرو را رقیب مرسدس بنز اس کلاس کرده است!). با پیشرانه V6 توئین توربوی ۳۵۰ اسبی، انصافاً گیبلی را نمی‌توان سلطان شتاب دانست‌ اما چیزی که در این خودرو به شدت جلب توجه می‌کند، راحتی رانندگی با آن است که در این کلاس یک امتیاز کمیاب است. باهر سطح از مهارت رانندگی، به سرعت با گیبلی و گیربکس اتومات هشت سرعته محشر آن اخت می‌شوید.

بنتلی کنتیننتال GT : در روزهای اخیر نمایش یک بنتلی نارنجی ۵۰ میلیاردی در یکی از اتوگالری‌های تهران حسابی سروصدا به پا کرده بود‌ اما اگر فکر می‌کنید در جزیره کیش بنتلی مثل ریگ ریخته در اشتباه هستید! در کیش هم فقط یک بنتلی وجود دارد که البته آن هم از مدل کنتیننتال GT اما به رنگ سفید ‌‌تردد می‌کند. این خودرو از نظر پیشرانه تفاوتی با نسخه حاضر در تهران ندارد و همان موتور ۴ لیتری ۵۰۰ اسبی در آن وظیفه تامین نیرو را بر‌عهده دارد. این خودرو دو سال پیش به مدت محدودی برای ایفای نقش به‌عنوان ماشین عروس نیز به تهران آمده بود.

کدخبر: ۴۳۶۷۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر