کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۴۱۱
تاریخ خبر:

پیروزی شیر فرانسوی در لیگ اسپرت‌‌ها

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | تشکیل استلانتیس به پژو-این فرصت را داد که از محافظه‌کاری قبلی‌اش فاصله بگیرد و به حوزه‌های جدید ورود کند. خودروهای اسپرت یکی از این بخش‌هاست و قرعه کار به‌نام پژو ۵۰۸ افتاد تا اولین خودرویی باشد که رنگ و بوی خودروهای اسپرت را به‌خود می‌گیرد. پژو تا پیش از این تجربه RCZ را در کارنامه خود داشت اما ۵۰۸ نسل دوم قرار بود که سدانی در کلاس اسپرت باشد که در عین حال خودرویی سبز و دوست‌دار محیط‌زیست نیز هست. آمار فروش این خودرو نشان می‌دهد که پژو در ماموریت خود موفق بوده و حتی بعید نیست که رکورد سال‌ ۲۰۱۲ که بهترین سال فروش پژو ۵۰۸ بود را هم بشکند.

پژو ۵۰۸ از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا الان توانسته در بازار اروپا ۱۶ هزار و ۶۱۳ دستگاه و در بازار چین ۴ هزار و ۵۰۸ دستگاه فروش داشته باشد. از آنجایی‌که از سال ۱۹۹۲ صادرات پژو به آمریکا متوقف شده پژو ۵۰۸ نتوانسته خود را در آن امتحان کند اما بعید نبود که آمار فروش به‌مراتب بهتری نسبت به کیا استینگر به‌دست آورد. این موفقیت در حالی به دست آمده که آخرین سدان اسپرت پژو قبل از ۵۰۸ یعنی مدل ۴۰۵ T16 در دهه ۱۹۹۰ میلادی تولید شده بود و در این فاصله پژو سدان اسپرتی را روی خط تولید خود نداشت.

به جز زبان طراحی جدید پژو که توانسته مولفه‌های طراحی سنتی آن را با سبکی اختصاصی و در قالبی نو به بازار عرضه کند، پژو ۵۰۸ چه در نسخه پلاگین هیبریدی PSE و چه در نسخه هیبریدی اسپرت انجینیرد قادر به تولید قدرت بالایی در بین سدان‌های رقیب است. قلب تپنده پژو ۵۰۸ PSE مدل ۲۰۲۱ را یک سیستم پلاگین هیبریدی تشکیل می‌دهد. این سیستم متشکل از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی است.

موتور بنزینی این خودرو قادر است تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را به تنهایی به چرخ‌های محصول جدید پژو بفرستد. پژو ۵۰۸ اسپرت انجینیرد از ۳ موتور نیرو می‌گیرد. موتور اصلی همان موتور بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر با حداکثر قدرت ۲۰۳ اسب بخار است که به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار کوپل شده و نیرو‌رسان چرخ‌های جلویی است. موتور الکتریکی دیگری نیز در محور عقب کار شده که توانایی تولید ۲۰۳ اسب بخار را دارد و چرخ‌های عقب را به حرکت در‌‌می‌آورد. این سدان ۴ چرخ متحرک هیبریدی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴٫۳ ثانیه زمان احتیاج دارد که حتی از مرسدسAMG C43 نیز سریع‌تر است!

قدرتمندترین محصول جاده‌ای تاریخ پژو اصلا خودروی ارزانی نیست و با قیمت ۶۶ هزار و ۶۴۰ یورویی حتی از ب.ام.و M340 آی نیز گران‌قیمت‌تر است! اما ویژگی‌های این خودرو از قبیل طراحی متفاوت، آپشن‌های زیاد و پیشرانه قدرتمند باعث شده تا بسیاری از افراد قید رقبای آلمانی را بزنند و به سراغ پژو بیایند.

کدخبر: ۴۱۲۴۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر