کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۶۰۴
تاریخ خبر:

پولتان را برای حمایت از فرزانه خرج کنید

روزنامه هفت صبح | سه پاره یادداشت نه چندان مرتبط درباره فرزانه فصیحی،‌ اردوگاه تیرانا محل استقرار سازمان منافقین و بخشی از گفتگوی جالب پروانه سلحشوری نماینده تهران ‌در مورد استقلال و فرهاد مجیدی.

* یک: درخشش فرزانه فصیحی دونده ایرانی در مسابقات بین‌المللی استانبول‌. حیرت‌انگیز و شوق‌برانگیز است. دونده کوچک اندام ایرانی در قیاس با قهرمانانی که قدوبالای بلندتر و بزرگ‌تری از او داشتند عالی ظاهر شد و مثل موشک مسیر ۶۰ متر را با رکورد خوب ۷ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه پیمود. او که با هزینه شخصی در اردوی صربستان به سر می‌برد خودش راسا در استانبول شرکت کرده بود. آفرین به این دختر.

دختران ایرانی جدا اگر تحت آموزش‌های حرفه‌ای سختگیرانه قرار گیرند می‌توانند در المپیک و بازی‌های جهانی مدال‌های متعددی را برای ایران به ارمغان بیاورند اما اول باید آن سد و آن دیدگاه سفت و سخت و آن ملاحظات بی‌نتیجه قبلی شکسته شود. همین الان باید یکی از کمپانی‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی اسپانسر این دختر شود. همین الان.

* دو: نیویورک تایمز گزارش تکان دهنده‌ای از بازدید خبرنگارشان از اردوگاه تیرانا محل استقرار سازمان منافقین منتشر کرده که ایسنا ترجمه کرده‌. در بخشی ازآن آمده‌:این گروه در پی تأثیرگذاری، به‌طور فزاینده‌ای به اینترنت روی آورده است. یک استودیوی ضبط به من نشان داده شد که در آن دو نوازنده، سرودها و نماهنگ‌های «ضد رژیم» را برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی ایرانی آهنگسازی می‌کنند.

محمد شفیعی، نفر دوم از چپ، کسی که ادعا می‌کند خانواده‌اش در دهه‌‌ ۱۹۸۰ میلادی کشته شده‌اند، می‌گوید برای کمک به مردم ایران جهت دورزدن سانسور آنلاین دولت ایران کار می‌کند مجموعه‌های رایانه‌ای را که افراد فراری آن را به‌عنوان نوعی «مزرعه‌ ترول» به تصویر کشیده بودند به من نشان ندادند:

اعضای جوان با استفاده از چندین حساب در فیسبوک و توئیتر، پیام‌هایی در انتقاد از دولت ایران می‌نویسند و «مجاهدین خلق» و رهبرش را مثل شیر توصیف می‌کنند و لابی‌کننده‌هایی که خرجشان را می‌دهند را برجسته‌ می‌کنند. آقای محمدیان، عضو پیشین گروه می‌گوید: در سال‌های اخیر که جولیانی و بولتون سخنرانی‌های عمومی‌کردند، اعضا دستور داشتند که «یک خط مشخص را در پیش بگیرند و آن را ۱۰ بار از حساب‌های مختلف توئیت کنند.»

* سه: بخشی از گفت و گوی جالب پروانه سلحشوری نماینده تهران با عصر ایران در مورد استقلال و فرهاد مجیدی : بیشتر بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنم، طرفدار استقلال هستم. راستش را بخواهید اصلا انتظار این همه موفقیت را هم از آقای مجیدی نداشتم. بعضی وقت پیش خودم فکر می‌کنم که تحریم‌ها برکت هم دارد و یکی از خوبی‌هایش برای ما این بود که توانستیم به گزینه‌های داخلی و ایرانی خودمان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان بدهیم.

به‌نظرم آقا مجیدی با اینکه تیم بازیکن مصدوم زیاد دارد و دستشان روی نیمکت باز نیست با تمام این مشکلات مواجه شده ولی خیلی توانسته تیم را اداره بکند و نتیجه بگیرد.چند بازی اخیر استقلال را پیگیری کردم و به جرات می‌توانم بگویم که خیلی خوب بازی می‌کنند‌ هم تکنیک و هم تاکتیک را به خوبی در زمین اجرا می‌کنند.

مربی تیم می‌تواند تمامی‌نکات که مدنظر و دلخواهش است را به بازیکنان دیکته کند که مجیدی این را به خوبی انجام داده است. به‌نظرم نکته مثبتی که می‌توانستیم برای مجیدی قائل شویم این است که به‌رغم مخالفت‌های شدید با مربیگری او از طرف هواداران باشگاه و برخی افراد که خواهان حضور استراماچونی بودند و نمی‌خواستند او سرمربی تیم باشد او خوب کار کرده است.‌

کدخبر: ۳۱۰۶۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر