کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۲۹۳
تاریخ خبر:

پورشه ماکان‌های خاص کیت‌دار حاضر در ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| ماکان پرفروش‌ترین مدل پورشه است و قرار است با مدل الکتریکی‌اش بازار شاسی‌بلندهای الکتریکی لوکس را هم تسخیر کند. در ایران اما ماکان برای پورشه‌دوستان نوعی توفیق اجباری است! در حال حاضر کسانی که بخواهند پورشه صفر در ایران بخرند دو گزینه بیشتر پیش روی خود نمی‌بینند:

۷۱۸ باکستر و ماکان که دومی در مدل ۲۰۱۸ و در نسخه فول با قیمتی ‌بین ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. ماکان خوراک تیونرها هم هست و در سال‌های اخیر بعضی از نسخه‌های مخصوص آن که دستپخت این شرکت‌ها هستند، در ایران رویت شده‌اند. در این گزارش به سراغ سه نمونه از بهترین تیون‌های ماکان در ایران رفته‌ایم.

ماکان منصوری
ماکان منصوری در مدل ۲۰۱۷ است و تمام اجزای بدنه آن از فیبرکربن درست شده ‌. رینگ‌های ماکان منصوری با یکی از سبک‌ترین آلیاژها ساخته شده که در سرعت و راندمان ماکان تاثیر بسزایی گذاشته است. خروجی‌های اگزوز منصوری باعث شده تا غرش ماکان به مراتب خوفناک‌تر شود و برادر بزرگ‌ترش کاین را به ذهن متبادر کند.

این نمونه از ماکان را با گلگیرهای پهنش می‌شناسند. با این حال کیت مخصوص منصوری در داخل خودرو کار نشده و کماکان تریم مشکی خود پورشه را در کابین می‌بینیم. در بخش پیشرانه هم تغییری رخ نداده و همان موتور دو لیتری توربو با ۲۵۲ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور در زیر کاپوت خودرو قرار گرفته است.

ماکان تک‌آرت
تک‌آرت آلمان جزو تیونرهای شناخته‌شده پورشه است و نسخه‌ای از ماکان در ایران این شانس را پیدا کرده که کیت کامل و اوریجینال آن را روی خود داشته باشد و جذابیتش چند برابر شود. بارزترین مشخصه این کیت در خارج از خودرو کاور زیبای آبی‌رنگ آن است. تک‌آرت تمامی لوگوهای پورشه را از روی این خودرو برداشته و به جای آن لوگوی خود را کار کرده است.

لیپ جلو، دیفیوزر عقب، رکاب بغل، اسپویلر روی درب صندوق ، اسپویلر بالای درب صندوق و فندرهای بغل، بخش‌هایی هستند که با نمونه‌های اسپرت‌تر تعویض شده‌اند. کیت دو هزار و ۸۰۰ یورویی این خودرو در داخل شامل فرمان کاستوم‌شده دی‌کات از جنس کربن فایبر همراه با پوشش آلکانتارا برای قسمت‌های کناری، ایربگ و پدال شیفترها و رنگ گارنت رد گلاسی متناسب با تریم داخلی است.

ماکان ثباتی کاستمز
شرکت ثباتی از جمله تیونرهای معروف مستقر در ایران است که تا به حال پروژه‌های شخصی‌سازی زیادی را انجام داده است. این شرکت در پروژه اخیر خود یک ماکان ۲۰۱۷ را به رنگ مشکی دیپ ساتن درآورد و بادی‌کیت تک‌آرت را روی آن نصب کرد. در رینگ‌ها نیز کالیپر قرمز با آرم پورشه به چشم می‌خورد‌ اما چیزی که فیس‌لیفت ثباتی کاستمز را از دیگر شخصی‌سازی‌ها متمایز می‌کند، ارتقای سیستم نرم‌افزاری خودرو از ۲۰۱۷ به ۲۰۲۱ است. ثباتی کاستمز به سراغ کابین ماکان مورد نظر هم رفته و سقف و فرمان را به صورت کامل با آلکانتارا پوشانده است.

کدخبر: ۴۱۴۲۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر