کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۲۱۴
تاریخ خبر:

پنج گوشی ارزانقیمت سازگار با ۵G

گوشی‌های سازگار با نسل پنجم موبایل حالا از برج‌عاج پایین آمده‌‌اند و رفتار مهربانانه‌تری با جیب مشتری دارند. این فهرست به‌دردبخور از ارزان‌ترین گوشی‌هایی تشکیل شده است که با ۵G سازگار هستند.
شیائومی Redmi Note 9T نسخه ۵G ارزان‌ترین گوشی سازگار با نسل پنجم موبایل است. قیمت آن به حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. دو نسخه از آن داریم که اولی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و دومی با حافظه ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است. اندروید نسبتا جدید، صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی، حسگر اثرانگشت، دوربین دایره‌ای سه‌گانه، باتری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت و قابلیت شارژسریع با توان ۱۸وات نقاط مثبت این گوشی به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان نقطه ضعف هم می‌توان روی حافظه موقت چهار گیگابایتی دست گذاشت که در شرایط فعلی خیلی اقتصادی و حداقلی است.
POCO M3 PRO نسخه ۵G را هم شیائومی طراحی کرده است و دونسخه دارد. مدلی که ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و چهار گیگ حافظه‌موقت حافظه موقت دارد، قیمتش تقریبا ۲۰۰،۳۰۰ هزار تومان گران‌تر است اما از نظر فنی کاملا مشابه نوت ۹ تی است.اگر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول بدهید می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را بخرید که با شش گیگابایت حافظه‌موقت عملکرد به‌مراتب بهتری خواهد داشت.
موتورولا مدل Moto G 5G با قیمت حدود هفت میلیون تومان، شش گیگابایت حافظه‌موقت، ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی، دوربین سه‌گانه، باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی و شارژسریع ۲۰ واتی دارد اما چیزی که باعث می‌شود کسی برای خرید آن پول بیشتری بپردازد کار خودش را احتمالا با پردازنده بهتر از نوع اسنپدراگون توجیه می‌کند. این پردازنده عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌‌های کوالکام دارد.
گلکسی A32 نسخه ۵G از بقیه گوشی‌ها گران‌تر است. تقریبا آن را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند. شش گیگابایت حافظه موقت، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی، دوربین چهارگانه، اندروید ۱۱، باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژسریع ۱۵ واتی جزو نقاط مثبت این گوشی است اما رزولوشن ۷۲۰p، پردازنده مدیاتک و ضخامت ۹ میلیمتری نکات منفی هستند که به‌هرحال باید با آنها کنار بیایید.
وان پلاس مدل NORD N10 5G با قیمت حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام نقاط ضعف گوشی‌های قبلی را پوشش می‌دهد. مثلا با پردازنده اسنپدراگون کار می‌کند که با شش گیگ حافظه‌موقت سرعت بیشتری پیدا می‌کند. صفحه‌نمایش ۶٫۵اینچی آن با دقت تصویر تمام HD کار می‌کند.

کدخبر: ۴۰۲۲۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر