کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۸۹۵
تاریخ خبر:

پشت‌پرده قرارداد برندهای ‌موادغذایی با سلبریتی‌ها

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | از امیرعباس گلاب و آتیلا پسیانی بگیرید تا نوید محمدزاده و شقایق دهقان. سلبریتی‌ها دنیای تبلیغات برندهای صنایع غذایی را قبضه کرده‌اند و کافی است که تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را باز کنید و از حجم گسترده این تبلیغات شگفت‌زده شوید.

در ماه‌های گذشته چند گزارش جداگانه و کوتاه درباره تبلیغات برندها منتشر کردیم که با استقبال غیرقابل منتظره‌ای از سوی خوانندگان «هفت صبح» روبه‌رو شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این صفحه به طور کامل‌تری این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و از جزئیات قراردادهای برندها با سلبریتی‌ها بنویسم و بررسی کنیم که استراتژی هر برند برای انتخاب یک سلبریتی چه بوده است.

*** آتیلا پسیانی و چای گلستان
‌آتیلا پسیانی هم مدتی است در تبلیغات چای گلستان دیده می‌شود. او قبلا هم در کمپین تبلیغاتی بانک مسکن حضور داشت اما آنجا فقط از صدای او استفاده شده بود.این بار همزمان با دیده شدن تصویرش در حال دم کردن چای گلستان بر بیلبوردهای شهر، آگهی تبلیغاتی همین برند از تلویزیون پخش می‌شود.

این تیزر تبلیغاتی نسبت به سایر تیزرها، حرفه‌ای‌تر ساخته شده است. شعار این تبلیغ «حرفه‌ای در طعم است» که هم استعاره‌ای است از تبحر بازیگری آتیلا پسیانی و هم کیفیت چای گلستان. نفوذ کلام و نریشن این بازیگر کاملا مورد توجه است.شنیده‌ها می‌گویند پسیانی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برای حضور در کمپین‌های تبلیغاتی چای گلستان دریافت کرده است.

*** کاله و استفاده از چند سلبریتی
‌برند «کاله» بر خلاف برندهای دیگر تصمیم گرفته برای هر محصول یا هر پروموشن خود از یک چهره جداگانه و به صورت مقطعی استفاده کند. در واقع این برند از نظر تکنیک‌های مارکتینگ قصد ندارد از چهره‌های مشهورتر و شناخته‌تر شده از خود این برند استفاده کند تا ارزش و شهرت این برند حفظ شود و تحت سلطه نام سلبریتی‌ها قرار نگیرد.

«دو خواهر که با وجود اختلاف سلیقه زیاد در همه چیز، بر سر یک برند نوشیدنی خاص (نوشابه لبنی لاکیدو کاله) توافق دارند». این ایده تبلیغاتی یکی از نوشیدنی‌های زیر مجموعه کاله است که شقایق دهقان در آن بازی می‌کند و روی آنتن تلویزیون می‌رود. شایعه شده مبلغ دریافتی او کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان است.

الهام پاوه نژاد هم جزو سلبریتی‌‌هایی است که به تازگی برای برند کاله تبلیغ می‌کند. او در تیزر ماست و نوشیدنی کفیر ناری کاله که برای اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی کاله ساخته شده، بازی کرده است. گفته می‌شود مبلغ دریافتی او کمتر از ۳۰۰میلیون تومان است.

‌دانیال خیرخواه که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است بالاخره پست‌های تبلیغاتی خود را شروع کرد. او برای ماست و نوشیدنی کفیر ناری کاله یک ویدئو ساخته که بسیار حرفه‌‌ای است. دانیال خیرخواه برای هر پست اینستاگرامی خود مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند اما قراردادش با کاله ۵ ماهه است و بنابراین قیمت کمتری گرفته است. شنیده‌ها حاکی از این است که حدود ۸۰ میلیون تومان برای این ساخت این ویدئو گرفته است.

*** آدامس دنکسیر و پوریا پورسرخ
‌مدال یکی از انتخاب‌های عجیب به آدامس دنکسیر می‌رسد. این آدامس، پوریا پورسرخ را به عنوان سفیر برند خود انتخاب کرده. از سوی دیگر بیلبوردها و تیزرهای این برند همه چیز را تداعی می‌کند جز آدامس!
‌گفته می‌شود رقم دریافتی او برای این تیزر تبلیغاتی کمتر از ۵۰۰میلیون تومان است.

*** ‌دلپذیر و امین حیایی
‌امین حیایی هم که مدت‌هاست تضمین کننده فروش فیلم‌ها در گیشه نیست و از رونق سابق افتاده، سفیر برند محصولات بیژن شده. نه تنها او را در تبلیغ تلویزیونی سس بیژن می‌بینیم بلکه تصویر بزرگش روی ماشین‌های حمل مواد غذایی و بیلبوردها هم دیده می‌شود.یکی از هوشمندی‌هایی که سازندگان تبلیغ سس بیژن انجام داده‌اند این است که سبک تیزری که امین حیایی در آن حضور دارد با شوخ و شنگی‌هایی که در سبک بازیگری این سلبریتی می‌بینیم، همخوانی دارد.

‌تبلیغات سس بیژن یک حاشیه دیگر هم داشته است. شعار تبلیغاتی که بیژن استفاده می‌کند (بیژن خونت که بیفته دیگه خودت نیستی) مشابه شعار تبلیغاتی برند تنقلات اسنیکرز است (وقتی گرسنه‌ای، دیگه خودت نیستی). منتقدان آگهی بیژن نه تنها به کپی بودن شعار اعتراض دارند بلکه می‌گویند چنین شعاری اصلا با برندی که سس تولید می‌کند همخوانی ندارد.اینطور که شنیده شده امین حیایی هم برای حضور در سلسله تبلیغات بیژن که شامل تیزر و بیلبورد و… می‌شود، حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است.

*** غذای آماده ب.آ و برزو ارجمند
‌غذای آماده ب.آ برای تبلیغ فلافل خود از بروز ارجمند استفاده کرده و این سلبریتی حضور پر رنگی در این تیزر دارد. برزو ارجمند در این تیزر حاضر شده لباس آشپزی به تن کند و دیالوگ‌های گل درشت تبلیغاتی و البته نه چندان بامزه آن را بیان کند.‌گفته می‌شود رقم دریافتی او برای این تیزر تبلیغاتی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان است.

*** چای کاپیتان و امیر عباس گلاب
‌چای کاپیتان که از دیرباز علاقه خاصی به امیرعباس گلاب داشت، از چند سال پیش که این خواننده هنوز به شهرت نرسیده بود از گلاب استفاده می‌کرد.حالا که آقای گلاب مشهور شده و تقریبا جزو سلبریتی‌ها محسوب می‌شود، تیزرهای بیشتری برای این برند بازی می‌کند.‌در این تیزر از صدای این خواننده نیز استفاده می‌شود تا افرادی که با چهره او آشنایی ندارند حداقل از روی صدایش او را بشناسند. گفته می‌شود او برای این تیزر کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان گرفته است.

*** سن ایچ و نوید محمدزاده
‌شنیده شده در مورد نوید محمدزاده پروسه بسیار طولانی و زمان‌بری طی شده که مسئولان سازمان صدا و سیما به حضور او رضایت بدهند که بخشی از دلیل رضایتشان هم خوشنامی و قدیمی بودن برند سن ایچ بود، چه بسا اگر یک برند تازه کار چنین درخواستی داشت اصلا موافقت نمی‌شد.‌حضور نوید محمدزاده در تبلیغ تلویزیونی آبمیوه سن ایچ از این جهت جالب است که تا پیش از این معمولا همان بازیگرانی که در سریال‌های تلویزیونی می‌دیدیم، زحمت بازی در تبلیغات تلویزیونی را می‌کشیدند اما نوید محمدزاده نه تنها بازیگر تلویزیونی محسوب نمی‌شود بلکه در کارنامه‌اش فیلم‌های زیادی دارد که با سلیقه تلویزیون اصلا جور نیست.

‌نکته‌ای که حضور او را در آگهی سن ایچ متفاوت می‌کند، بازی بدون دیالوگش است. عده‌ای می‌گویند محمدزاده برای همین حضور بدون دیالوگ چند دقیقه‌ای، ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است. ‌البته شنید شده قرارداد نوید محمدزاده با سن ایچ گسترده‌تر از همین یک تیزر است و قرار است به مدت یک سال، سفیر این برند باشد. یعنی در هر برنامه و ایونتی که سن ایچ تدارک ببیند باید حضور پیدا کند. شایعه شده دستمزد او برای یک سال سفیری برند سن ا‌یچ در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است!

*** رستوران ارکیده و یکتا ناصر و خانواده محترم
‌رستوران ارکیده که جزو رستوران‌های مشهور تهران(میدان آرژانتین، فشم و…) و جاده چالوس و شمال کشور محسوب می‌شود از حضور یکتا ناصر و همسرش برای تبلیغ‌های بیلبوردهایش استفاده کرده. کسی می‌داند چرا؟ ‌شایعه شده رقم دریافتی او کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان است.

کدخبر: ۳۳۶۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر