کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۳۷۰
تاریخ خبر:

پشت پرده قتل سه دختر‌ با شلیک مرگبار پدر

روزنامه هفت صبح | پاییز ۹ سال پیش یعنی در سال ۹۰ ، زمانی که شبکه‌های اجتماعی مثل اکنون قدرت اطلاع‌رسانی زیادی نداشتند، خبر قتل سه دختر توسط پدرشان در حوالی روستای تختگاه کرمانشاه تبدیل به یکی از تلخ‌ترین پرونده‌های جنایی ایران شد. زمانی که در فیلم گوشی موبایل صحنه تیراندازی پدر به سه دخترش منتشر شد افراد زیادی نبودند که این فیلم را دیدند. حالا بعد از گذشت ۹ سال قاتل یا پدر این دخترها هفته گذشته در زندان سکته کرد و جان سپرد.

*** ماجرای قتل‌ها
هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد وقتی پدر خانواده به سه دخترش می‌گوید می‌خواهم شما را برای تفریح بیرون ببرم نقشه قتل آنها را کشیده باشد. پاییز سال ۹۰ یکی از دلخراش‌ترین پرونده‌های جنایی تاریخ حوادث ایران با قتل سه دختر نوجوان توسط پدرشان در اطراف یکی از روستاهای تختگاه کرمانشاه رقم خورد. این موضوع در حالی بود که یکی از دختران هنگام وقوع حادثه در حال فیلمبرداری از صحنه تفریحی بود که پدر برای اجرای نقشه شوم خود برای دخترانش تدارک دیده بود.

مرد موادفروش۹ سال قبل برای ازدواج دختر بزرگ‌ترش مهتاب از زندان مرخصی می‌گیرد. او به جرم قاچاق موادمخدر و اسلحه با حکم حبس ابد به زندان می‌رود و حتی همسرش و مادر مهتاب، مهسا و لادن نیز به جرم همدستی با او دستگیر می‌شود و دو سال حبس به او می‌دهند. بچه‌ها نزد پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می‌کردند چرا که مادرشان بعد از پایان زمان حبس طلاق می‌گیرد و دیگر سراغ آنها نمی‌آید.

*** روز حادثه
کلیپ ۳۸ ثانیه‌ای که مهتاب دختر بزرگ‌تر و ۱۸ساله که یک روز به عقدش مانده بود با گوشی تلفن همراهش گرفت بود،بعد از حادثه در فضای مجازی دست به دست چرخید و عمق فاجعه این جنایت را بیشتر کرد. در این کلیپ دیده می‌شد که مردی میانسال با سیگاری گوشه لب کنار یک نیسان آبی نشسته است و اسلحه‌ای در دست دارد.

اوضاع عادی به نظر می‌رسد.مرد جوان که «فرهاد.ص» نام داشت از دختر کوچک‌ترش لادن ۱۲ساله می‌خواهد سنگی را در فاصله‌ای دور بگذارد تا به آن شلیک کند. دختر دیگرش مهسا ۱۶ساله هم همان حوالی مشغول گشت زدن است و دختر بزرگ‌تر دارد از صحنه بازی خواهرانش فیلم می‌گیرد. آخرین لحظه پدر تفنگ به دست به صورت فیلمبردار لبخند می‌زند.

لادن به درخواست پدر سنگی پیدا می‌کند و کمی دورتر آن را روی زمین می‌گذارد اما درست در همان لحظه که دارد برمی‌گردد،یک دفعه شلیک‌های مرگبار پدر به جای این‌که سمت سنگ روانه شود، نصیب لادن می‌شود. دختر کوچک‌تر نقش زمین می‌شود و صدای جیغ دلخراش مهتاب و مهسا در کلیپ پر می‌شود.پدر از جا بلند می‌شود و دنبال مهسا پشت نیسان آبی می‌رود و او را هم از پای در می‌آورد و بعد هم گلوله‌های مرگ نثار مهتاب می‌شود.

*** علت قتل دختران
«فرهاد.ص» کنار اجساد آتش روشن می‌کند تا دخترانش زودتر پیدا شوند و به خانواده‌اش خبر می‌دهد دخترانش را کشته است. بعد به سرعت از حوالی روستای تختگاه فرار می‌کند و بعد از مدتی پنهان شدن خودش را به پلیس معرفی می‌کند. او در آخرین تماسش با خانواده گفته بود از مسئولیت بچه‌ها خلاص شدم.

از سوی دیگر، برادر او می‌گوید: «روحیه برادرم به هم ریخته بود و فکر می‌کرد وقتی بعداز مرخصی به زندان برگردد،آینده بچه‌هایش در نبود او خراب می‌شود. همسر برادرم هم او را ترک کرده بود و این موضوع ناراحتی او را تشدید می‌کرد. او در اعترافاتش گفته بود که زندگی را برای خودم تمام شده می‌دیدم و نمی‌خواستم بچه‌هایم در نبود من تباه شوند.برای همین آنها را به بهانه گردش به بیابان‌های اطراف روستای تختگاه برده و با شلیک گلوله هر سه آنها را کشت.»

متهم بعد از اینکه در دادگاه کیفری کرمانشاه محاکمه شد،به اتهام قتل سه فرزندش به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده بود.با توجه به اینکه مقداری از حبس او مشمول عفو شده بود، حدود ۹ سال در زندان بود و قرار بود دو ماه دیگر آزاد شود اما یک شب در زندان سکته قلبی کرد و جان خود را از دست داد. برادر او می‌گوید: « برادرم بیماری حاد اعصاب گرفته بود و دارو مصرف می‌کرد.حال روحی و جسمی مساعدی نداشت و یک شب در حالی که فقط دو ماه به پایان حبسش مانده بود،خبر دادند که در زندان بر اثر سکته قلبی در گذشته است.»

*** پشت پرده قتل‌ها
هیچگاه پشت پرده قتل این دختران که یکی از آنها یک روز به عقدش باقی بود، مشخص نشد. عده‌ای گفتند پدر از ترس انحراف دخترانش دست به قتل آنها زده است اما پشت پرده دیگری که حالا از آن صحبت می‌شود ماجرای قاچاق مواد فرهاد است. عده‌ای می‌گویند به دلیل اعترافاتی که فرهاد در زمان دستگیری اولیه علیه باند توزیع مواد داشته است در زندان به او خبر می‌دهند انتقام این اعترافات را در بیرون از دخترانت خواهیم گرفت و او به همین دلیل دست به قتل دخترانش زده است.

کدخبر: ۳۴۸۳۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر