کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۱۹۵
تاریخ خبر:

پشت پرده ضرب و شتم کودک ۳ساله توسط مادرش

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | کتک زدن یک کودک خردسال در مشهد توسط مادرش و انتشار فیلم‌های آن در اینستاگرام به قدری هولناک است که موقع نوشتنش هم نفس به شماره می‌افتد. چرا که مادر بعد از دستگیری اعتراف کرده برای جذب فالوئر به پیشنهاد یک فرد دیگر اقدام به چنین کار هولناکی کرده است و از دیگر سو،‌ برای مخاطبینش شماره کارت در فضای مجازی گذاشته بود تا به حسابش پول واریز کنند اگر نه بنیامین ۳ ساله را دوباره آماج ضربه‌ها و سیلی‌ها خواهد کرد. حالا که مدت کوتاهی از به راه انداختن این صفحه و انتشار پست‌های آن می‌گذرد، اگر آدرس این صفحه را جست وجو کنید، دیگر خبری از محتویات آن پیدا نمی‌کنید. صفحه به‌قوت خودش باقی است و بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد، اما عکس‌ها و ویدئو‌های آن پاک شده است!

*** ماجرای مهلا چه بود؟
هنوز جامعه در شوک است. شوک قتل رومینا دختر ۱۴ ساله توسط پدرش که فیلم‌های کتک زدن پسر خردسال توسط مادرش منتشر می‌شود. اما ماجرا چیست؟ فیلم این کودک آزاری که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده بود، با واکنش پلیس فتا مواجه شد. گزارش‌های پی در پی مردم سبب شد، مادر کودک‌آزار در استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شود.

مردم پای کلیپ‌های کودک آزاری او،‌ برایش در بخش نظرات نوشته بودند که این اقدام مهلا را به پلیس گزارش داده‌اند و به همین سبب این مادر برخی پست‌های آزار پسر خردسالش بنیامین را از صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام پاک کرد. این زن که ساکن مشهد است با انتشار فیلم این کودک آزاری، در پی تهییج احساسات مردم و دریافت پول از آنان بوده است.

مهلا تصویر کارت بانکی‌اش را بارها منتشر کرده و از مردم خواسته بود برایش پول واریز کنند تا او پسرش بنیامین را کتک نزند. فردی که در شبکه‌های مجازی اقدام به کودک آزاری پسرش می‌کرد با اقدام ضربتی پلیس فتا دستگیر شد. غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: زنی که با گذاشتن عکس و فیلم در فضای مجازی، کودکش را آزار می‌داد و موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده بود روز جمعه ۱۶ خردادماه دستگیر شد.

*** اعترافات مادر
مهدی غلامی رئیس شعبه ۷۷۲ دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی درباره این ماجرا گفت: اقدام مجرمانه مادر کودک آزار مشهدی که با زدن کودک خود از مردم اخاذی می‌کرد و منجر به تشویش اذهان عمومی شده بود شناسایی و برابر هماهنگی با مرجع محترم قضایی دستگیر شد. او افزود: متهم خانمی است که با پسری به نام نوید ارتباط دوستی داشته و از طرف آن پسر که خود را ایرانی مقیم فرانسه معرفی کرده و با وعده‌های دروغین همچون گرفتن اقامت فرانسه، پیداکردن کار، وعده ازدواج در ازای طلاق از همسرش را به وی داده و ارتباطات را بیشتر می‌کند.

قاضی این پرونده ادامه داد: در یکی از تماس‌های این خانم با نوید، بنیامین پشت دوربین می‌آید و زبانش را در می‌آورد که نوید ناراحت می‌شود و از او درخواست می‌کند تا کودکش را مورد ضرب و شتم قرار دهد. غلامی بیان کرد: نوید، مادر این کودک را در صورت عدم ضرب و شتم کودک خردسالش، تهدید به انتشار عکس‌های مستهجن‌اش می‌کند و مهلا مادر این کودک‌، خواسته شیطانی او را اجرا می‌کند و فیلم‌هایی از ضرب و شتم کودکش را ارسال می‌کند.

نوید حتی از مادر این کودک می‌خواهد با قاشق او را بسوزاند و فیلم تهیه کند. وقتی مهلا، مقاومت می‌کند نوید اقدام به باز کردن پیجی در اینستاگرام می‌کند و تصاویر شخصی مهلا و عکس و فیلم‌های ضرب و شتم را منتشر می‌کند.قاضی این پرونده تاکید کرد: متهمه به زندان معرفی شد و طفل جهت نگهداری به پدرش تحویل داده شد.تحقیقات جهت شناسایی متهم دیگر ادامه دارد.

قاضی غلامی اظهار کرد: مادر حق ضربه زدن به فرزندش را ندارد. طفل همچنین به پزشکی قانونی ارجاع داده شده و در صورت صدمه کودک، ایراد ضرب عمدی هم به مادر تفهیم می‌شود.مادر این کودک از سلامت روانی برخوردار است و به گفته وی، پس از ضرب و شتم فرزندش گریه می‌کرده است.مهلا مادر این کودک گفت: از اقدام خود پشیمانم و مورد اغفال قرار گرفتم و تقاضای دستگیری نوید را دارم که از من و فرزندم به عنوان طعمه برای جذب فالوئر و دنبال کننده استفاده کرده است.

*** حضانت پدر
اما گفته‌های مسئولین پرونده درباره ماجرای رخ داده دچار تناقض‌هایی است که به وضوح مشخص است. در برخی گفته‌ها اعلام شد کودک نزد پدربزرگ و مادربزرگش در حال حاضر قرار دارد و برخی دیگر می‌گویند کودک به پدرش تحویل داده شده است. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت مهلا، مادر کودک‌آزار مشهدی در اینستاگرام توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری درباره علت اقدامات این مادر گفت: متأسفانه این مادر، خود قربانی است و شخصی برای اخاذی، صفحه اینستاگرام او را هک کرده است و با تهدید از او خواسته تا فرزند خود را آزار دهد و فیلم بگیرد و پخش کند. به گفته این مقام مسئول از روز ۱۶خردادماه که این خانم بازداشت شده است، ضمن بی‌قراری از دوری فرزند ادعا می‌کند که او را بسیار دوست دارد و این آزار و اذیت که بیشتر در قالب سیلی‌زدن‌های نمایشی بوده، به‌دلیل تهدیدشدن بوده است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: درباره وقایع به وجود آمده، چند مورد به اندازه این مادر تقصیر دارند؛ همسر مهلا به‌علت محدودیت‌های زیادی که برای او به وجود آورده بود و اجازه گذاشتن یک عکس پروفایل روی شبکه‌های اجتماعی‌اش را نمی‌داد هم به شکلی مقصر است. پدر و مادر مهلا نیز مقصرند؛ زیرا در زمانی که او مجرد بوده، اجازه داشتن گوشی تلفن همراه نداشته است و همین مسئله در خلأ عاطفی و برخی عقده‌ها مؤثر بوده است.

جهانشیری درباره شماره کارت اعلام شده در پست‌های این مادر افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در ۳ هفته‌ای که از هک‌شدن این صفحه می‌گذرد، هیچ مبلغی به حساب او واریز نشده است. همچنین کودک ۳ساله هم اکنون نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود است اما در روایتی دیگر بیان شده است کودک به پدرش تحویل داده شده است. معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: بنیامین، کودک مشهدی که توسط مادرش مورد آزار قرار می‌گرفت تحویل پدر شد.

غلامحسین حقدادی افزود: پس از بازداشت این مادر توسط پلیس و بر اساس تحقیقات پلیس و سایرگزارش‌های مرتبط با این پرونده، برای بهزیستی مسجل شد که او مادر واقعی این کودک است و تحت فشار، تهدید و ارعاب مجبور به آزار رساندن به فرزند خود شده است. همچنین معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی درخصوص تصمیم مراجع قضایی در خصوص صلاحیت مادر و پدر برای نگهداری این کودک اظهارداشت:

گزارش کارشناسی تهیه و تحویل مقامات قضایی شده و هم اکنون حکم دستگاه قضایی را برای تعیین سرپرستی نیاز داریم. اگر برای مرجع قضایی محرز شود که خانواده بنیامین صلاحیت نگهداری از او را ندارند وی را به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست معرفی می‌کنیم که البته در خصوص این پرونده احتمال این اتفاق کم است زیرا مادر تحت فشار و اخاذی مجبور به چنین رفتاری شده است که البته باید محرز شود.

کدخبر: ۳۳۲۱۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر