کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۷۴۰
تاریخ خبر:

پشت‌پرده تخفیف‌ها‌ در فروشگاه‌‌ برندهای پوشاک ایرانی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| لیبل قیمت‌ها در فروشگا‌ه برندهای پوشاک ایرانی از تخفیف ۲۰ تا ۵۰‌درصدی حکایت دارد. هرچند به‌نظر می‌رسد برندهای ایرانی این تخفیف‌ها را به‌مدتی طولانی‌تر از حد معمول روی محصولات خود نگه‌ می‌دارند تا مشتری‌ را از خرید لباس ایرانی ناامید نکنند. البته این دیدگاهی خوشبینانه ‌است و اگر ور بدبینانه ماجرا را هم لحاظ کنیم، نتیجه می‌گیریم انگار این برندها، با تعیین قیمت بالا، از ابتدا راه را اشتباه می‌روند و پس از مدتی به‌خاطر بی‌مشتری ماندن ناچار می‌شوند هر‌طور شده قفسه‌ها، رگال‌ها و انبارهای خود را خالی کنند.

تخفیف‌های طولانی‌مدت و تقریبا همیشگی هم شگردی است برای نمک‌گیر کردن مشتریان. چرا‌که میزان بالای این تخفیف‌ها که روی طیف وسیعی از تولیدات اعمال شده و مدت زمان زیادی هم به همین شکل می‌مانند، غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. اگر سری به یکی از فروشگاه‌های بادی‌اسپینر بزنید، با تعداد زیادی کالا روبه‌رو می‌شوید که قیمتشان نصف شده است. بخشی دیگر از این لباس‌ها تخفیف ۳۰‌درصدی دارند و حتی گاهی کش مو هم شامل تخفیف ۱۰‌درصدی می‌شود. در دیگر برندها هم وضعیت مشابه است و بیشتر اجناس تخفیف ۳۰‌درصدی خورده‌اند. این تخفیف، طیف وسیعی از تولیدات هر کدام از برندها را دربرمی‌گیرد.

‌بادی اسپینر؛ تخفیف ۵۰‌درصد
برند بادی‌اسپینر از سال ۱۳۸۶ کار خود را با تولید پوشاک مردانه آغاز کرد. در سال‌های اخیر این برند دست به تولید لباس زنانه هم زده است و حالا بیش از ۴۲ شعبه در شهرهای بزرگ دارد. اغلب در پاساژهای بزرگ می‌توانید یکی از شعبه‌های بادی اسپینر را پیدا کنید. اگر به بخش فروش ویژه این برند ایرانی سر بزنید؛ با صدها دست لباس و کفش و اکسسوری مواجه می‌شوید که اسم‌شان در فهرست حراجی‌ها قرار گرفته.

مثلا اگر بخواهید شلوار زنانه بخرید، این فروشگاه روی شلوار کتان ساده ۵۰‌درصد تخفیف گذاشته و آن را ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد. این در حالی‌ است که قیمت اولیه این کالا ۴۶۹ هزار تومان بوده است. طرفداران شلوار پشمی راه‌راه می‌توانند این مدل را که ظاهرا قبلا ۷۹۸ هزار تومان فروخته می‌شده، حالا ۳۹۹ هزار تومان بخرند و از تخفیف ۵۰‌درصدی استفاده کنند. بادی‌اسپینر ۵۰‌درصد تخفیف بر روی شلوار کتان مردانه اسلیمش گذاشته و آن را که ۸۷۹ هزار تومان قیمت داشت، ۴۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد.

برای خرید هودی‌های زنانه هم میزان تخفیف همان ۵۰‌درصد است و شما می‌توانید با پرداخت ۴۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان لباسی را بخرید که برچسب روی آن می‌گوید قبلا ۹۸۹ هزار تومان قیمت داشته. شلوار جین پیش از این نزدیک به یک میلیون تومان فروش می‌رفته که از این نظر تنه به تنه برندهایی چون کوتون ترکیه یا جین‌وست چین می‌زده،‌ اما در حال حاضر قیمت آنها نصف شده و ۴۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شوند. برای اینکه بتوانید یک مانتو پاییزه را که قبلا یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان بوده بخرید، باید ۶۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه کنید.

کفش‌های مردانه بادی‌اسپینر هم تخفیف ۵۰‌درصدی دارند. برای خرید یک جفت کفش آکسفورد مردانه که یک میلیون و ۸۷۹ هزار تومان بوده، باید ۹۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان پول بدهید. حراج در بادی‌اسپینر مختص کالاهای زمستانی که به پایان فصلشان نزدیک می‌شویم نیست. مثلا آنها تی‌شرت‌های مردانه را هم با ۵۰‌درصد تخفیف می‌فروشند که از ۴۲۹ هزار تومان به ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. یک جفت کفش زنانه جیر با ۵۰درصد تخفیف ۷۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

البته همیشه هم اینطور نیست که تخفیف‌های ۵۰درصدی باشند. مثلا کش سر این برند تنها ۱۰‌درصد تخفیف خورده و از ۲۹ هزار تومان به ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده. اگر بخواهید پالتو مردانه بخرید، میزان تخفیف آن ۲۰‌درصد است که قیمت را از سه میلیون و ۷۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۳۱ هزار تومان می‌رساند. کاپشن‌های زنانه اغلب شامل تخفیف ۳۰‌درصدی هستند و می‌توانید با یک میلیون و ۷۴۲ هزار تومان لباسی را بخرید که دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان قیمت داشته.

سالیان؛ تخفیف ۳۰‌درصد
برند سالیان ۲۰ سالی می‌شود که در حوزه پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه فعالیت دارد. به نظر می‌‌رسد که طراحان لباس در این برند، علاقه زیادی به طراحی لباس‌های ست برای اعضای خانواده دارند. سبک لباس‌ها در سالیان اغلب کژوال و کلاسیک است و به‌ندرت می‌توانید لباسی با طراحی خیلی راحت یا مدرن در بین رگال‌ها پیدا کنید. سالیان در مقایسه با بادی‌اسپینر شعبه‌های فراوانی ندارد. سالیان روی بیشتر کالاهای مربوط به بخش حراجی، ۲۰ تا ۳۰‌درصد تخفیف گذاشته.

اما اگر خوب بگردید لباس‌هایی با تخفیف ۵۰‌درصد هم پیدا می‌کنید. برای خرید تی‌شرت مردانه سه دکمه که آستین بلند است و ظاهرا پیش از این ۹۸۰ هزار تومان فروخته می‌شده، حالا باید با ۲۰‌درصد تخفیف ۷۸۴ هزار تومان پول بدهید. کاپشن مردانه با قیمت چهار میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در رگال‌ها آویزان است که شامل ۳۰‌درصد تخفیف شده. قبلا این مدل شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رفته است. شلوار مردانه پارچه‌ای سالیان یک میلیون و ۹۹۸ هزار تومان است که ۳۰‌درصد تخفیف به آن خورده است.

اگر بخواهید کاپشن زنانه بخرید باید به‌جای سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان کارت بکشید. بارانی‌های این برند با اعمال ۲۰‌درصد تخفیف از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سه میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسیده‌اند. کیف‌های زنانه سالیان شامل تخفیف ۵۰‌درصدی شده‌اند. مثلا یک کیف نسبتا جادار را می‌توانید با ۷۷۵ هزار تومان بخرید در صورتی‌که قیمت آن یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده. مدل‌های کوچکتر از یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، به ۶۴۰ هزار تومان رسیده‌اند.

سوئیشرت‌های پسرانه سالیان با ۲۰‌درصد تخفیف ۵۲۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. این مدل‌ها قبلا ۶۵۰ هزار تومان قیمت داشتند. اگر بخواهید برای کودک پسرتان یک شلوار راحتی بخرید باید به‌جای ۶۰۰ هزار تومان، ۴۲۰ هزار تومان هزینه کنید. کلاه‌های بافت بچگانه این برند قبلا ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشتند و حالا با ۳۰‌درصد تخفیف ۲۴۵ هزار تومان هستند. اگر به بخش لباس‌های کودک دخترانه بروید، با شلوارهای راحتی روبه‌رو می‌شوید که از ۵۵۰ هزار تومانی که روی تگ‌های قیمت نوشته شده عبور کرده‌اند و حالا ۴۵۵ هزار تومان قیمت دارند.

یک بافت دخترانه با همان ۳۰‌درصد تخفیف از یک میلیون و ۸۰ هزار تومان به ۷۵۶ هزار تومان رسیده. اگر دنبال خرید پیراهن دخترانه باشید، می‌توانید از سالیان یک مدل را که زمانی ۸۹۰ هزار تومان بود، با پرداخت ۶۲۳ هزار تومان صاحب شوید. بارانی دخترانه هم شامل تخفیف ۳۰‌درصد شده و به جای اینکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شود، در حراج با قیمت یک میلیون و ۳۶۵ هزار تومان فروش می‌رود. شومیز دخترانه جزو معدود کالاهایی است که ۵۰‌درصد تخفیف دارند که روی آن لیبل ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان خورده است. آنها قبلا ۴۹۵ هزار تومان فروخته می‌شده‌اند.

سله‌بن؛ تخفیف ۳۰‌درصد
فروشگاه‌های سله‌بن در سال ۱۳۸۸ کار خود را شروع کرده‌اند. این برند حالا شامل ۲۰ شعبه در سراسر کشور است و لباس‌هایی که می‌فروشد اغلب راحتی هستند و به‌ندرت شکل و شمایل رسمی دارند. سله‌بن جزو برندهایی است که قیمت متوسط رو به بالایی دارند. بخش فروش ویژه سله‌بن چندان تنوع ندارد و بیشتر شامل حال لباس‌های کودکان و نوجوانان می‌شود. در حقیقت می‌شود گفت که این برند بیشتر روی لباس‌های تابستانی خود حراج گذاشته است.

از طرف دیگر درصد تخفیف‌ها مشخص نیست ولی ظاهرا ۲۰ تا ۳۰‌درصد است. کت‌های زنانه نسبتا راحت که به‌درد فصل پاییز می‌خورند، در فروشگاه‌های این برند ۷۸۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. این در حالی‌ است که قیمت آنها قبلا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است. اگر بخواهید هودی زنانه بخرید باید به‌جای ۷۶۰ هزار تومان که قیمت اولیه به‌نظر می‌رسد، ۴۹۵ هزار تومان هزینه کنید. سله‌بن دامنی را که پیش از این ۲۴۸ هزار تومان می‌فروخته و زیاد هم پارچه نبرده است در حال حاضر با قیمت ۱۷۴ هزار تومان می‌فروشد.

تی‌شرت‌های حلقه‌ای را می‌توان به جای ۱۵۸ هزار تومان ۱۱۱ هزار تومان خرید. پیراهن مردانه‌ای که به‌درد تابستان می‌خورد و راحت و غیررسمی است در حال حاضر ۲۷۲ هزار تومان قیمت دارد. این در حالی است که قبلا باید برای آنها ۳۸۸ هزار تومان پول می‌دادید. شومیز زنانه ۳۶۶ هزار تومان بوده که حالا در حراج ۲۹۳ هزار تومان فروخته می‌شود. برای خرید مانتو‌های تابستانه ساده و راحت می‌توانید به جای ۵۶۸ هزار تومان ۳۹۸ هزار تومان پول بدهید.

تی‌شرت‌های زنانه پارچه‌ای و آستین‌دار قبلا بین ۲۱۸ تا ۲۲۸ هزار تومان قیمت داشته‌اند که حالا به‌ترتیب ۱۰۹ و ۱۶۰ هزار تومان فروش می‌روند. شلوارک‌های خانگی مردانه هم تخفیف خورده و از ۳۸۴ هزار تومان به ۲۶۹ هزار تومان رسیده‌اند. سله‌بن لباس پسرانه دارد که شامل بلوز و شلوار خانگی استین بلند می‌شود. تنوع این مدل‌ها بسیار زیاد است و رنگ و طرح‌های مختلفی دارند. آنطور که لیبل قیمت‌ها می‌گوید آنها قبلا ۴۹۸ هزار تومان فروخته می‌شده‌اند اما در حال حاضر برای خریدشان کافی است که ۳۲۴ هزار تومان کارت بکشید. پیراهن‌های دخترانه که نسبتا گرم هم هستند ۳۰۵ هزار تومان شده‌اند.

این مدل‌ها پیش از این ۴۶۸ هزار تومان قیمت داشتند. یک مدل پیراهن رسمی‌تر برای دختران هفت، هشت ساله در بین جنس‌های حراجی وجود دارد که قیمتش قبلا ۴۴۹ هزار تومان بوده و حالا ۲۹۲ هزار تومان شده است. دو سه مدل دیگر از پیراهن‌های دخترانه همین حدود فروخته می‌شوند. اگر بخواهید برای دختران کت گرم بخرید می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب سله‌بن، مدلی که قبلا ۹۶۸ هزار تومان فروخته می‌شد را ۶۳۰ هزار تومان بخرید. قیمت دامن زنانه میدی و از جنس مخمل، از ۳۸۸ هزار تومان به ۲۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

سیاوود؛ تخفیف ۳۰‌درصد
برند سیاوود عمر بیشتری نسبت به گزینه‌هایی مانند بادی‌اسپینر، سالیان و سله‌بن دارد و عمرش به سال ۱۳۵۹ برمی‌گردد. اما آنها این نام را از سال ۱۳۹۲ برای خود انتخاب کرده‌اند. آنها فروشگاه‌های خود را از سال ۱۳۹۲ راه‌انداخته‌اند. بیشتر مدل‌های لباس این برند ساده و کژوال هستند و برای استفاده روزانه مناسب به‌نظر می‌رسند. میزان تخفیف در این برند بیشتر حوالی ۳۰‌درصد می‌چرخد. اگر بخواهید سراغ خرید هودی‌های مردانه ساده بروید، سیاوود روی آنها ۳۵‌درصد تخفیف گذاشته است.

این بدان معناست که به‌جای یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان می‌توانید با پرداخت ۷۹۹ هزار تومان صاحب یکی از آنها شوید. سوئیشرت‌های این برند که به‌گفته لیبل قیمت‌ها قبلا یک میلیون و۱۹۶ هزار تومان بوده‌اند، در حال حاضر با تخفیفی ۳۴‌درصدی، ۷۹۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. یک مدل از بلوزها‌ی بافت زنانه را از سیاوود می‌توانید با قیمت ۵۴۲ هزار تومان بخرید که تخفیفی ۳۸‌درصدی شامل حالش شده است. پانچ زنانه مناسب روزهای نه چندان سرد، ۶۶‌درصد تخفیف خورده و به‌جای ۵۷۷ هزار تومان، ۱۹۷ هزار تومان قیمت خورده است.

اگر بخواهید یک ست سوئیشرت و شلوار زنانه بخرید که در سرما هم قابل پوشیدن است و کلاه دارد باید یک میلیون و ۱۹۲ هزار تومان هزینه کنید. قیمت آنها پیش از آنکه ۲۹‌درصد تخفیف بخورند، یک میلیون و ۶۷۸ هزار تومان بوده است. لگ زنانه که به‌درد ورزشکاران می‌خورد، با ۳۹‌درصد کاهش به ۲۲۴ هزار تومان رسیده. میزان تخفیف این برند روی لباس‌های تابستانه بین ۵۰ تا ۶۰‌درصد است. مثلا اگر بخواهید پلوشرتی بخرید که احتمالا در تابستان ۴۶۶ هزار تومان بوده، حالا در دومین ماه زمستان می‌توانید کار را با پرداخت ۱۸۷ هزار تومان تمام کنید. مانتو تابستانی هم ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد که ۶۰‌درصد کاهش قیمت داشته.

شلوارجین زنانه سیاوود با ۴۷‌درصد تخفیف از ۷۴۲ هزار تومان به ۳۹۴ هزار تومان رسیده. تی‌شرت‌های زنانه ۲۱۷ هزار تومان شده‌اند که قبل از تخفیف ۳۰‌درصدی، ۳۱۰ هزار تومان فروخته می‌شده‌اند. شومیز زنانه راه‌راه که احتمالا تابستان کاربرد زیادی دارد، ۵۰‌درصد تخفیف خورده و به جای ۵۸۷ هزار تومان، ۲۹۴ هزار تومان فروش می‌روند. بلوزهای آستین‌بلند مردانه سیاوود بین ۳۶ تا ۳۷‌درصد تخفیف خورده‌اند. یک مدل از آنها که ۶۹۷ هزار تومان قیمت داشته،‌ حالا ۴۳۵ هزار تومان است. بارانی که هم مردان و هم زنان می‌توانند آن را به تن کنند ۷۸۵ هزار تومان شده. قیمت این مدل پیش از این ۴۷‌درصد بیشتر بوده و یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بر روی لیبل قیمت‌ها ثبت شده. اگر دنبال بلوزهای زنانه آستین بلند باشید، می‌توانید یک مدل از آنها را که ۳۴‌درصد تخفیف خورده به‌جاي ۷۴۷ هزار تومان، ۴۹۴ هزار تومان بخرید.

کدخبر: ۵۰۰۷۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر