کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۰۴۶
تاریخ خبر:

پرونده فقدان جوان ۳۷ساله، ‌‌رنگ جنایی گرفت

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | روز پنجشنبه ۱۸دی ماه، پرونده‌ای درباره مردانی که گم شدند در روزنامه کار کردیم، یکی از این مردان که برایش پرونده فقدانی تشکیل شده بود، جوانی ۳۷ساله با نام دانیال یزدانی بود. بعد از گذشت دو روز از انتشار گزارش، حالا برادرش بنیامین یزدانی، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از قتل و مثله شدن برادرش نوشته. پرونده فرد گمشده‌ای که با قتلش به سرانجام رسیده است. ماجرایی عجیب که بعد از گم شدن دو ماهه او با خبر قتلش پرونده شکل جنایی گرفته است.

*** ماجرای گم شدن دانیال
دانیال دوشنبه ۱۹ آبان ماه بر سر یک قرار کاری با یکی از همکارانش به دماوند می‌رود. قبل از قرار کاری، با مادربزرگش صحبت می‌کند، به سر قرار می‌رود و دیگر از او خبری نمی‌شود. برادرش پیش از این درباره گم شدن دانیال به شهروند گفته بود‌:« نه ماجرای عشقی در زندگی‌اش وجود داشت که منجر به کینه شود و نه برادرم اصلا با کسی مشکل داشت.

ما حتی همکاری که با او قرار داشته است را نیز به آگاهی معرفی کردیم، اما بعید است که او خبر داشته باشد. آنها سر مسائل کاری یک قرار ساده داشتند.» دانیال به تنهایی در خانه‌ای حوالی کارگر جنوبی زندگی می‌کرد و شرکتش نیز همان جا قرار داشت. دانیال، پسری ۳۷ ساله مجرد،‌ آرام و علاقه‌مند به زندگی به تازگی شرکت‌ دانش‌بنیانش را تاسیس کرده بود و ذوق و شوق فراوانی سر این موضوع داشت. گوشی تلفن همراه دانیال در این مدت خاموش بوده و حتی در پیگیری‌ها از پزشکی‌قانونی، او در آنجا پیدا نمی‌شود.

*** پرونده جنایی و قتل
حالا بعد از گذشت دو ماه، روز گذشته برادر دانیال متنی را در صفحه اینستاگرامش قرار می‌دهد که درباره نحوه قتل و قاتل او توضیحاتی می‌دهد. او که در این مدت در فضای مجازی با انتشار عکس برادرش از بسیج عمومی برای پیدا کردنش یاری خواسته بود، حالا به قول خودش، وظیفه‌اش می‌داند کسانی که در پیدا کردن برادرش، خانواده آنها را تنها نگذاشتند در جریان پرونده قرار دهد.

طبق نوشته او که به این شرح است، برادرش به قتل رسیده است:‌« در رابطه با پرونده فقدانی دانیال یزدانی، یک سرهنگ نیروی انتظامی که بازداشت شده بود، در بازجویی انجام شده در اداره ده آگاهی تهران بزرگ، اعتراف کرده است که در نشستی دوستانه در خانه خود، سهوا با گلوله اسلحه کمری خود، دانیال یزدانی را به قتل رسانده و سپس جسد ایشان را مثله و در بیابانی خارج از شهر رها کرده و جای حدودی آن را نیز به مامورین آگاهی نشان داده است.

این سرهنگ امروز( منظور ۲۰ دی ماه است) در حضور بازپرس دادسرای جنایی ناحیه بیست و هفت تهران، ادعا کرده است که اعتراف انجام شده تحت فشار بوده و آن را قبول ندارد! پرونده برای بررسی بیشتر در دادسرا و اداره آگاهی مذکور و همچنین حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنان باز و در حال پیگیری است.»

این نوشته‌ای است که بنیامین برادر دانیال یزدانی در صفحه مجازی قرار داده‌. اما طبق بررسی‌ها از منابع غیر رسمی، این فرد به دلیل اختلاف مالی دست به چنین اقدامی زده است و جسد را در حوالی بیابانی اطراف قم رها کرده اما هنوز جسد پیدا نشده و نمی‌توان صحت و سقم این ماجرا را تایید کرد. اما پرونده فقدانی دانیال یزدانی با مرگ او بسته شد تا پرونده جنایی درباره‌اش باز شود.

کدخبر: ۳۶۸۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر