کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۶۰۶
تاریخ خبر:

پرنسس پاپ در چنگال پدر زورگو

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | در دهه ۹۰ ژانری به موسیقی پاپ به نام «پاپ نوجوانان» اضافه شد که استعداد‌های موسیقی با سنی زیر ۱۸سال در آن شناسایی می‌شدند و به طور رسمی وارد دنیای موسیقی می‌شدند و فعالیت می‌کردند. تعداد قابل توجهی از ستاره‌های امروز دنیای موسیقی بالاخص ستاره‌های آمریکایی مانند جاستین تیمبرلیک و کریستینا آگولرا محصول همان دوره‌ از استعدادیابی برای پاپ نوجوانان هستند.

در سال ۱۹۹۹ پاپ نوجوانان آمریکا میزبان حضور ستاره ۱۵ساله‌ای به نام بریتنی اسپیرز بود که آلبومی با نام «عزیزم، یک بار دیگر…» را به طور رسمی منتشر کرد و با همین آلبوم لقب پرفروش‌ترین آلبوم در تاریخ موسیقی تا آن زمان را از آن خود کرد. استقبال از اولین آلبوم بریتنی ۱۵ساله منجر به هجوم تهیه‌کننده‌های موسیقی برای انتشار آلبوم بعدی او تنها با یک سال فاصله از اولین آلبومش شد.

آلبوم «اوه، باز هم دسته‌ گل به آب دادم» سال ۲۰۰۰ منتشر شد و بازار موسیقی جهان را به تسخیر خودش درآورد. این آلبوم با فروش یک میلیون و سیصد هزار نسخه تنها در هفته اول انتشارش رکورد سریع‌ترین فروش در آلبوم‌های پرفروش موسیقی را زد و همزمان با فروش و استقبال گسترده از این آلبوم، تور جهانی کنسرت‌های بریتنی نیز آغاز شد.

صف‌های طولانی و استقبال پر شور از او در تمام شهرهای جهان سبب شد که بریتنی در ۱۷سالگی به «پرنسس موسیقی پاپ» ملقب شود. او تقریبا هر سال یک آلبوم روانه بازار می‌کرد و با افزایش محبوبیتش هر آلبوم او از آلبوم قبلی‌اش پر فروش‌تر می‌شد. بریتنی تا سال ۲۰۰۷ با انتشار ۷ آلبوم موسیقی توانست نام خود را ۶ بار به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال در لیست ۲۰۰ آلبوم پرفروش‌ تاریخ موسیقی بیلبورد قرار دهد.

بریتنی همزمان با اقبال بی‌نظیر مخاطبان خود در اقصی نقاط جهان، مورد توجه داوران جشنواره‌های موسیقی هم قرارگرفت و جوایز گرمی، ام‌تی‌وی، بیلبورد و جایزه موسیقی قرن را به خانه برد. او که پرنسس پاپ نام گرفته بود توانست این شانس را پیدا کند تا با پادشاه پاپ یعنی مایکل جکسون هم به روی صحنه برود و همراه با او اثری مشترک را بخواند.

همه چیز برای بریتنی خوب و رویایی و غیر قابل توصیف پیش می‌رفت تا اینکه کار او و همسر دومش، کوین فدرلاین به طلاق کشید.حاصل زندگی مشترک سه ساله بریتنی و کوین، دو فرزند پسر بود که حضانت این دو پسر پس از جنجال‌ها و کشمکش‌های فراوان و با حکم دادگاه به کوین سپرده شد. طلاق جنجالی و پر هیاهو، محروم شدن از دیدار فرزندان و فشار روانی جامعه بیشتر از ظرفیت روانی و طاقت بریتنی ۲۴ساله بود و شانه‌های او توان تحمل این بار سنگین را نداشت و از همین رو او دچار بیماری‌های روحی و روانی شدیدی شد.

مدتی بعد از این وقایع او روزی با موهایی که از ته تراشیده بود فرزندان خود را بدون اجازه کوین و دادگاه به خانه خود برد و سپس از تحویل دادن فرزندانش به کوین امتناع کرد. سرانجام این قضیه با دخالت پلیس مرتفع شد اما حال روانی بریتنی را به حدی مختل کرد که او مانند دوره‌گردهای مست در خیابان‌ها قدم می‌زد و با طرفدارانش که به سمت او می‌آمدند به صورت فیزیکی درگیر می‌شد.

خانواده او پس از این اتفاقات و با صلاح‌دید پزشکان، او را در یک بیمارستان روانی بستری کردند و طبق رای دادگاه و به دلیل عدم سلامت روح و روان، از آن به بعد پدر بریتنی، جیمز اسپیرز اختیار تمام اموال و تصمیمات زندگی بریتنی را به دست خود گرفت.بریتنی در ابتدا موافق این تصمیم بود و پدرش توانست با مدیریت خود کوهی از بدهی‌های مالی بریتنی را به ثروتی ۶۰میلیون دلاری تبدیل کند.

اما رفته رفته تسلط و دخالت پدرش در جزئیات زندگی بریتنی، دوباره او را از نظر روانی به پریشانی کشاند. تمام زندگی بریتنی از فعالیت‌های هنری او مانند انتشار قطعات موسیقی، آلبوم و برگزاری کنسرت گرفته تا جزئیات زندگی شخصی او مانند تصمیم او برای ازدواج با سام اصغری باید مورد تایید پدرش قرار می‌گرفت و بریتنی به نوعی با حکم دادگاه و به طور کاملا قانونی به برده پدرش تبدیل شده بود.

به همین دلیل سال گذشته بریتنی ابتدا با شکایت از پدرش از دادگاه خواست تا او را از چنگال این مرد خلاص کند و سپس با انتشار ویدئویی از طرفدارانش خواست با هشتگ «بریتنی را آزاد کنید» از او حمایت کنند اما دادگاه نتوانست سلامت روانی بریتنی را تایید کند و حکم قبلی دوباره به صورت لازم‌الاجرا درآمد. هفته گذشته مستندی به نام «بریتنی اسپیرز در قاب» به مصائب محیرالعقول این خواننده ۳۹ساله و رنجی که در طول دهه گذشته از دخالت‌های پدرش در زندگی خود کشیده است پرداخت.

ستاره‌های موسیقی و مردم با ابراز تاسف و همدردی با او هشتگ «بریتنی را آزاد کنید» را دوباره زنده کردند و قصد دارند در حمایت از بریتنی تظاهراتی مقابل دادگاه لس‌آنجلس به راه بیاندازند و به قاضی فشار بیاورند تا به ظلمی که در طول این سال‌ها به او تحمیل شده است پایان دهد.

کدخبر: ۳۷۳۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر