کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۸۴۷
تاریخ خبر:

پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکایی در ‌تهران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | فورد سری اف به‌عنوان محبوب‌ترین پیکاپ آمریکایی جهان شروع خوبی در سال ۲۰۲۱ نداشت و عده بسیاری پارسال پیش‌بینی کرده بودند که به‌جای آن دوج رم یا شورولت سیلورادو به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در کشور یانکی‌ها خواهد نشست. اگرچه سری اف در نهایت افت فروش ۷٫۸ درصدی را به ثبت برساند، اما با ۷۲۴ هزار و ۴ دستگاه فروش، مقتدرانه جایگاه اول بازار را حفظ کرد و رم و سیلورادو را باردیگر در حسرت کسب مدال طلا گذاشت!

از آنجایی که ورود خودروهای آمریکایی به ایران سال‌هاست که مهر ممنوعیت خورده نمی‌توانیم به صورت دقیق محبوبیت فورد F150 یا نسخه‌های قوی‌تر آن مثل رپتور را اندازه بگیریم. اما بعید است که F150 را در خیابان یا کوه و کمر ببینید و نتوانید از آن چشم بردارید! در روزهای گذشته یک دستگاه F150 مدل ۲۰۲۰ با رنگ زیبای قرمز و پلاک گذرموقت از کردستان به تهران آمده بود. بعد از رنجر مشکی‌رنگ، این دومین فوردی است که در چند ماه اخیر در تهران می‌بینیم.

این مدل از F150 از نسل سیزدهم آن است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. فورد در سال ۲۰۱۸ ظرفیت حمل و بکسل F150 را افزایش داد و گیربکس ۱۰ سرعته اتومات را که تا پیش از این تنها در نسخه‌های گران‌قیمت این سری پیدا می‌شد، در دسترس خریداران تمام تیپ‌ها قرار داد. فورد F150 در ۷ تریم قابل خریداری است که XL نسخه پایه است و قیمت ۲۸ هزار و ۷۴۵ دلاری دارد. قیمت F150 در گران‌ترین تیپ یعنی لیمیتد به ۶۷ هزار و ۷۳۵ دلار هم می‌رسد.

این F150 قرمز حاضر در ایران از تیپ XLT است که یک پله بالاتر از XL قرار می‌گیرد و برچسب قیمت ۳۴ هزار و ۷۶۰ دلاری دارد. زیر کاپوت فورد F150 تریم XLT پیشرانه شش سیلندر ۳٫۳ لیتری قرار دارد که قادر است ۲۹۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این پیشرانه در آفرودهای سبک و نیمه‌سنگین فورد را سربلند می‌کند.

اما برای آفرودهای سنگین بهتر است سراغ پیشرانه‌های توربوی اکوبوست فورد بروید که ۳۲۵ و ۳۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و حتی اگر این هم راضی‌تان نمی‌کند، پیشرانه V8 با ۴۵۰ اسب بخار که بعید است مسیری باشد که نتواند از آن بالا برود! فورد در سال‌های اخیر خیلی روی کابین خودروهایش کار کرده تا دیگر نمایانگر برندی نباشد که نازل‌ترین کیفیت را در بین رقبا دارد. این برتری در F150 به‌ویژه خود را در سیستم اطلاعاتی و سرگرمی سریع و جذاب سینک ۳ فورد نشان می‌دهد که به‌مراتب از رقبای ژاپنی عملکرد بهتری دارد.

فورد F150 به صورت استاندارد اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه رادیو ماهواره‌ای را عرضه می‌کند که برای دوستداران تکنولوژی خبر خوبی است. کیفیت تودوزی چرم فرمان و کنسول هم خیلی بالاست. اما تریم پلاستیکی F150 چیزی است که وقتی سیلورادو یا رم را هم می‌بینیم، چندان دلمان با آن صاف نمی‌شود!

اما فارغ از کیفیت کابین، امتیاز خوب کابین F150 در سواری راحتی است که برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. حتی برای خانواده‌های پرجمعیت نیز نسخه سوپرکب شش‌نفره قابل خریداری است که هر کسی بتواند راحت جایی برای نشستن پیدا کند. اما در همین نسخه هم جای راحت برای نشستن چهار نفر وجود دارد که هیچ وقت این را در پیکاپ‌های چینی بازار ایران ندیدیم.

کدخبر: ۴۳۵۸۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر