کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۷۹
تاریخ خبر:

پرسپولیس و یک حریف مرموز؛ تراکتور و غول عربستانی

روزنامه هفت صبح | امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر داریم. اولی پرسپولیس است که باید در شهر دوشنبه ‌ با استقلال تاجیکستان بازی کند و دومی تراکتور است که النصر عربستان را در پیش روی دارد. هر چند در نگاه اول به نظر می‌رسد پرسپولیس کار ساده‌ای در پیش دارد اما هر دو بازی دشواری‌های خاص خود را دارد.

پرسپولیس علیه استقلالی متفاوت
ناشناخته‌ترین تیم مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همین تیمی است که امشب میزبان پرسپولیس خواهد بود. استقلال تاجیکستان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نایب قهرمان ای‌اف‌سی کاپ شده ‌ و امسال در اولین دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با یک شگفتی‌سازی تاریخی از مرحله گروهی صعود کرده است. آن هم در گروهی که الهلال عربستان و الاهلی امارات حضور داشتند. استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی یک بار الهلال را ۴بریک برد و در بازی برگشت ۳بریک مغلوب این تیم شد و الاهلی امارات را یک بار برد و یک بار هم با این تیم به تساوی رسید و در نهایت با کسب ۱۰ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد و حریف پرسپولیس شد.

تمام اطلاعاتی که از این تیم وجود دارد، به همین مسابقات مربوط می‌شود. تیم تاجیکستانی بعد از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی، به شکلی عجیب پنهان شده است. تنها اطلاعاتی که از این تیم موجود است، نتایج این تیم در لیگ تاجیکستان است و حتی یافتن نام گلزنان این تیم هم کار آسانی نیست. کادر فنی پرسپولیس هم به سختی توانسته فقط فیلم یک نیمه از یکی از بازی‌های اخیر این تیم را به دست بیاورد! درباره استقلال تاجیکستان یکی از اصلی‌ترین اطلاعات، سیستم بازی این تیم است. آنها در مرحله گروهی با سیستم ۲-۵-۳ بازی کردند و گفته می‌شود با همین سیستم قرار است به مصاف پرسپولیس بروند.

به همین دلیل یحیی گل‌محمدی در بازی‎‌های تدارکاتی تیمش، از سرمربیان حریفان خواسته بود تا با همین سیستم مقابل پرسپولیس بازی کنند تا شاگردان او بازی مقابل این سیستم را تجربه و تمرین کنند. تیم تاجیکستانی در برابر پرسپولیس دو غایب بزرگ دارد. اولی رستم یتیموف دروازه‌بان این تیم که دروازه‌بان اول تیم ملی تاجیکستان هم هست و دومی آندره میشچنکو مدافع باتجربه اوکراینی. هر دو بازیکن مصدوم هستند و به این بازی نمی‌رسند. در غیاب این بازیکنان، ترکیب اصلی استقلال تاجیکستان در برابر پرسپولیس اینگونه خواهد بود:

شاهرخ قرقیزبویف در دروازه خواهد ایستاد. اولکسی لارین، زهیر ژوربائف و وحدت حنانوف در خط دفاع بازی خواهند کرد، منوچهر صفروف، شهرام سلیمانوف، نورالدین داورونف، علیشهر جلیلوف و اختم نظروف هافبک‌های این تیم خواهند بود و رستم سوریوف و منوچهر جلیلوف در خط حمله به میدان خواهند رفت.

منوچهر و علیشهر جلیلوف بهترین‌های استقلال تاجیکستان محسوب می‌شوند. علیشهر که با شماره ۱۰ در ترکیب این تیم حضور دارد، در پست هافبک تدافعی و مرکزی بازی می‌کند و در انتقال توپ نقشی مهم دارد. او همان بازیکنی است که گل حساس دقیقه ۹۶ را در مقابل شباب الاهلی به ثمر رساند اما منوچهر با شماره ۶۳ در خط حمله تیمش حاضر است و به عنوان مهاجم سایه، از خطرات جدی علیه دروازه پرسپولیس محسوب می‌شود.

پرسپولیس هم کم عوض نشده!
استقلال و تراکتور نسبت به مرحله گروهی تغییرات فراوانی کرده‌اند و حتی می‌توان گفت آنها با تیم و ترکیبی جدید در مرحله حذفی آسیا حاضر شدند اما پرسپولیس هم تغییرات مهمی داشته است. پرسپولیس برای این بازی نسبت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان شش غایب دارد. احمد نوراللهی، شهریار مغانلو، محمدحسین کنعانی‌زادگان، کمال کامیابی‌نیا، مهدی مهدیخانی و علی شجاعی، شش بازیکنی هستند که در مرحله گروهی بودند اما امشب غایب خواهند بود. در این بین نوراللهی، مغانلو و کنعانی‌زادگان سه بازیکن فیکس تیم پرسپولیس از این تیم جدا شدند و به شباب الاهلی، سپاهان و الاهلی پیوستند.

سرخپوشان سه بازیکن مصدوم دارند هم که البته مهدیخانی به دوشنبه سفر کرد اما آنجا دچار شکستگی از ناحیه ساعد شد. با در نظر گرفتن غایبان و تغییراتی که در پرسپولیس ایجاد شده، به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی تیمش را با این ترکیب راهی بازی با استقلال تاجیکستان خواهد کرد: حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی.

تراکتور و امید به تکرار معجزه
تراکتور به شکلی معجزه‌آسا از گروه خود صعود کرد اما از آن روز اتفاقات باورنکردنی زیادی برای این باشگاه رخ داد. در این مدت ارکان این باشگاه زیر و رو شد. چند مربی آمدند و رفتند و نیمکت بالاخره به فیروز کریمی رسید. بیشتر ستاره‌ها جدا شدند و بازیکنان مناسبی جایگزین آنها نشدند. مالک باشگاه هوس کرد باشگاه را تعلیق و تمرینات را تعطیل کند! چند کرونایی در اردوی این تیم دیده شد و در نهایت فهرست تراکتور با ۱۶ بازیکن به ای‌اف‌سی رسید.

حالا این تیم با بازیکنانی که بعضی از آنها حتی تجربه بازی در لیگ برتر را هم ندارند، باید مقابل النصر عربستان قرار بگیرد. حریف علاوه بر چند بازیکن ملی‌پوش، بازیکنان خارجی خوبی دارد. ویسنته ابوبکر مهاجم تیم ملی کامرون، جلال‌الدین ماشاریپوف هافبک تیم ملی ازبکستان و چند بازیکن برزیلی و آرژانتینی، ستاره‌های خارجی النصر هستند که تجربه بین‌المللی فراوانی دارند و می‌توانند برای تراکتور دردسر درست کنند. پیش‌بینی می‌شود تراکتور با ترکیب محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمد خرم‌الحسینی، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد مسلمی پور، سعید واسعی، سامان نریمان‌جهان، بهزاد سلامی، سعید ایرانخواه، امین اسدی و علی فتحی به مصاف النصر برود.

کدخبر: ۴۱۴۰۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر