کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۶۲۳۵
تاریخ خبر:

پرسپولیس و استقلال با‌ سه ضربه سر به استقبال دربی رفتند

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| دیروز ضربات سر بود که تکلیف رقابت ها رامشخص کرد .گل محمدی ترکیبی را در مسجد سلیمان به زمین فرستاد که درآن لک ،‌ کامیابی نیا ، سیدجلال و عبدی روی نیمکت قرار گرفته بودند و اسدی و نعمتی و مهاجم ازبک به ترکیب رسیده بودند . ‌دو گل برق آسا از دو ضربه کرنرترابی که با ضربات سر مشابه از رضا اسدی به گل بدل شدند - آن هم در همان ۱۵ دقیقه اول- این فرضیه را پیش آورد که با یک پرسپولیس طوفانی روبه رو هستیم .

اما خب این فرضیه مناسبی نبود. چون به تدریج ضعف بازیکن هایی مثل علی نعمتی و وحدت هنانوف و رضا اسدی و سعید آقایی در بازی سازی و حرکت به جلو و فقدان هافبک های تمام قد ،بازی را به تعادل کشاند و در نهایت در دقیقه ۷۷ یک فرار از قلب دفاع و شوت سنگین مهاجم نفت مسجد سلیمان باعث شد تا دروازه بان پرسپولیس یعنی گوهری نشان بدهد که کلا حوصله بازی مطمئن و خوب را ندارد . و بازی دو بر یک شد.

به این ترتیب ۱۵ دقیقه پرفشار برای پرسپولیسی ها در پیش بود که در نهایت با همان شیوه سراسیمه در حمله و بازیکنانی که هیچ تمرکزی در ارائه یک بازی کم اشتباه ندارند وبرایشان سانتر غلط ،‌دریبل اضافه و پاس های اشتباه مسئله ای بسیار ساده و پیش پا افتاده شده است ،‌به یک پیروزی خفیف دست یافت.

تنها موهبتشان آن بود که بدون مصدوم و محروم به دربی رسیدند. حالا پرسپولیس باید بین لک و گوهری یکی را برای دربی انتخاب کند و در دفاع وسط هم بین فرجی و سید جلال و علی نعمتی و هنانوف زوج مناسب را به زمین بفرستد که خب هیچکدام از این چهار نفر بعید است بتوانند از پس یامگا و ژستد و امانوف بربیایند.

اما در تهران هم مجیدی تیمش را با چندین تغییر به زمین فرستاد. مشخص است که هردو مربی به دربی فکر می‌کنند. سرمربی آبی ها ،‌ روزبه چشمی و دانشگر را از ترکیب خارج کرده بود و در خط هافبک به زبیر نیک نفس و در خط حمله هم به ژستد استراحت داده بود. سیلوا مدافع برزیلی ،‌رضا آذری ،‌آرمان رمضانی و آمانوف در ترکیب بودند.

و خب این بازیکنان هم کارشان را عالی انجام دادند و بعد از چند حمله ترکیبی جالب، بالاخره روی همکاری سلمانی و یامگا‌،‌ این دومی سانتر بسیار دقیقی را روی تیر دوم فرستاد تا حسین زاده با جهشی عالی و با ضربه سر استقلال را جلو بیاندازد. تلاش بازیکنان استقلال برای انجام درست وظایف خودشان و حس مسئولیت قابل توجهشان باز هم تمایز استقلال با دیگر رقبایش بود.

و این که یامگا هم با اختلاف بهترین فوتبالیست این فصل لیگ ایران است. پس از این گل بود که تازه صنعت نفت جرئت حمله را پیدا کرد و بازی تا اندازه ای متعادل شد . و یکی دو واکنش خوب حسین حسینی به داد استقلال رسید. نیمه دوم زبیر نیک نفس و سپس ارسلان مطهری آمدند تا آبی ها روی ضد حملات، صنعت نفت را مجازات کنند.

که در یک مورد مهدی‌پور روی حرکت عالی آمانوف و پاس انتهایی حسین زاده از روی خط شش قدم فرصتی عالی را از دست داد . آبادانی‌ها هم دو سه بار روی نفوذ از سمت راست خط دفاع استقلال آنها را با سانترهای مورب آزار دادند که نتیجه ای حاصل نشد. صنعت نفت زور توقف استقلال را نداشت و آن تیم هجومی و ترسناک هفته پیش در مقابل قدرت تیمی آبی ها وا داده بود. بخصوص زوج غلامی و سیلوا در قلب دفاع که بسیار خوب ظاهر شدند.

در نهایت استقلال با عبور راحت از این بازی فاصله شش امتیازی اش را با پرسپولیس حفظ کرد تا در صورت پیروزی در دربی در فاصله هفت هفته به پایان، قهرمانی خودرا حتمی کند. گل‌محمدی هم می داند که حالا که جام دور از دسترس او و شاگردانش است ،‌دربی تنها فرصت اعاده حیثیت برای او تیمش خواهد بود.

کدخبر: ۴۴۶۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر