کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۱۰۱
تاریخ خبر:

پرسپولیس در تعقیب شش امتیازی‌های لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح |‌ استقلال با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ذوب‌آهن دومین برد متوالی‌اش در لیگ را جشن گرفت تا فعلا در کنار سپاهان و گل‌گهر، سه تیمی باشد که هر دو بازی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. استقلال در حالی ذوب‌آهن را در فولادشهر شکست داد که در چند تقابل قبلی‌اش با ذوب‌آهن در اصفهان موفق به کسب سه امتیاز نشده بود. تا قبل از این بازی ، ذوب‌آهن در پنج بازی اخیر خانگی مقابل استقلال شکست نخورده و دو برد و سه مساوی کسب کرده بود.

آخرین برد استقلال در خانه ذوب‌آهن تا قبل از بازی دوشنبه شب، به ۲۸ بهمن سال ۹۵ برمی‌گشت که آبی‌پوشان تهرانی با گل‌های فرشید اسماعیلی و بهنام برزای پیروز شدند. دومین طلسمی که شکسته شد، پیروز شدن استقلال در دو هفته ابتدایی لیگ بعد از پنج فصل و شش سال است. آخرین باری که استقلال هر دو بازی‌اش در ابتدای لیگ را برده بود، به فصل پانزدهم برمی‌گشت که تیم پرویز مظلومی در هفته اول، سیاه‌جامگان را شکست داد و در هفته دوم از سد ملوان گذشت اما آیا شکستن این دو طلسم می‌تواند باعث شود تا استقلال را مدعی قهرمانی لیگ بیست و یکم بدانیم؟

در همین لیگ برتر خودمان، داشتیم تیمی مثل برق شیراز را که در نیم‌فصل اول مدعی قهرمانی بود اما در پایان فصل راهی لیگ دو شده است! البته منظورمان این نیست که این اتفاق برای استقلال هم رخ می‌دهد اما باید بدانیم که نه‌تنها دو برد در شروع فصل، بلکه چندین برد متوالی و حضور در جمع مدعیان در پایان نیم‌فصل هم نمی‌تواند تضمینی برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا باشد و استقلال باید حالاحالاها ببرد تا بتواند خودش را به عنوان یک مدعی قهرمانی معرفی کند.

نمایش استقلال در این دو بازی خیلی چنگی به دل هواداران نزده است. بازی اول مقابل هوادار که اصلا بازی خوبی نبود اما در بازی با ذوب‌آهن پیشرفت‌هایی در نمایش شاگردان فرهاد مجیدی دیده شد و اگر این روند ادامه داشته باشد، می‌شود به آینده این تیم امیدوار بود. با این حال ضعف‌های بزرگ استقلال نگران‌کننده است. این تیم در خط هافبک جنسش جور نیست و همه بار طراحی حملات بر دوش جوانی کم‌تجربه به نام امیرحسین حسین‌زاده قرار دارد.

گفته می‎‌شود یک هافبک هجومی خارجی در راه پیوستن به این تیم قرار دارد و یک مهاجم خارجی هم امروز و فردا به تهران می‌آید تا با استقلال قرارداد ببندد. با اضافه شدن این دو بازیکن به فهرست استقلال، البته اگر کیفیتی در حد کوین یامگا از خود نشان بدهند، استقلال می‌تواند به قهرمانی در لیگ بیست و یکم امیدوار شود. استقلالی‌ها البته باید مراقب باشند که یامگا و احتمالا بازیکنان خارجی جدیدی که در راه هستند، راه استراماچونی، دیاباته و میلیچ را در پیش نگیرند. درخشش یامگا در همین بازی اول زنگ خطر را برای فرهاد مجیدی به صدا درآورده و او باید این صدا را بشنود و مراقب باشد تا این درخشش، دردسرساز نشود و بازیکن‌سالاری یک بار دیگر در این تیم باب شود.

پرسپولیس-نساجی، جنگی برای عقب نماندن
پرسپولیس مقابل فولاد نشان داد که بازی با الهلال را کاملا فراموش کرده و توانست با سه امتیاز، اهواز را به مقصد تهران ترک کند. با توجه به آنکه هر سه تیم سپاهان و استقلال و گل‌گهر، در هفته دوم پیروز شده‌اند، یحیی گل‌محمدی امیدوار است که نساجی را مثل فصل گذشته در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا به جمع تیم‌های ۶ امتیازی لیگ اضافه شود.

آن‌طرف میدان، نساجی هم بعد از پیروزی در هفته اول، امیدوار است دست خالی از تهران به قائمشهر برنگردد. ساکت الهامی سرمربی نساجی البته قولی درباره پیروزی در این بازی نداده و گفته است: «بازی فیزیکی و سخت در پیش داریم و هر تیمی تمرکز نداشته باشد تنبیه می‌شود. پرسپولیس تیم با شخصیت و حرفه‌ای است ولی ما به دنبال این هستیم که همه تیم‌ها به ما احترام بگذارند و فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم.»

این هفتمین تقابل پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر است که باید در ورزشگاه آزادی به انجام برسد. در شش رویارویی پیشین سه برد برای نماینده پایتخت و سه تساوی به دست آمده و نساجی در رسیدن به پیروزی تا به حال ناکام مانده است. فرمول جالب این مسابقه، ثبت همه بردهای پرسپولیس در دیدارهای خانگی و به دست آمدن هر سه تساوی در دیدارهایی که نساجی میزبانی را به عهده داشته‌اند؛ بوده است.

بازی امشب دو تیم سوژه‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین آنها حضور علیرضا حقیقی و مسعود شجاعی در ترکیب نساجی است. حقیقی خود را پسر پرسپولیس می‌داند و مسعود شجاعی هم که برای این بازی و نشان دادن آمادگی‌اش انگیزه‌های زیادی دارد. نساجی برخلاف فصل قبل، از همین ابتدای فصل شروع خوبی داشته و به نظر می‌رسد هوادارانش نگران سقوط این تیم به لیگ نباشند و چشم به رده‌های نیمه بالایی جدول هم داشته باشند.

اما ترکیب پرسپولیس هم برای این بازی مبهم است. اتفاقاتی که در بازی با فولاد افتاد، می‌تواند تغییراتی را در ترکیب اولیه پرسپولیس ایجاد کند. مقابل فولاد، در حالی که پرسپولیس با گل رضا اسدی از میزبانش پیش افتاده بود، گل‌محمدی دو مهاجم را به صورت همزمان به زمین فرستاد که اتفاقا هر دوی آنها گل زدند. حامد پاکدل و عیسی آل‌کثیر زوج ۲۵ دقیقه پایانی مدافع عنوان قهرمانی بودند که به ترتیب گل زدند تا در نهایت پرسپولیس ۳ بر یک پیروز شود.

یحیی در کنفرانس خبری پیش از بازی با نساجی نوید یک بازی هجومی را داده و باید دید دو مهاجم تعویضی گلزن تیمش را بار دیگر روی نیمکت می‌نشاند یا قصد تغییر در ترکیب ابتدایی سرخ‌ها را دارد. اولین بازی خانگی پرسپولیسی‌ها با توجه به اینکه سپاهان، استقلال و گل‌گهر شش امتیازی شده‌اند از اهمیت بالایی برای هواداران این تیم برخوردار است. آمادگی رضا اسدی و گلزنی پاکدل و تعویض‌های خوب یحیی در بازی اول، این نوید را به هواداران پرسپولیس می‎‌دهد که آنها می‌توانند امیدوار باشند که امروز تیم‌شان در پایان بازی دست پر از زمین خارج شود.

کدخبر: ۴۲۲۱۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر